Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، اسحاق جهانگیری عصر پنجشنبه در جریان سفر به شهر سوچی روسیه، در دیدار دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه که در دهکده المپیک زمستانی شهر سوچی انجام شد، با اشاره به دیدارهای متعدد روسای جمهور دو کشور در یک سال اخیر، خاطرنشان کرد: سفر یک ماه قبل رییس جمهور روسیه به تهران سفری مثبت و سازنده بود که امیدوارم با آثار مثبتی در‌ توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور همراه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول‌‌ رییس جمهور با بیان اینکه مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و روسیه در سال 2016 و نیمه سال 2017 از رشد مناسبی برخوردار بوده است، تصریح کرد: ظرفیت های اقتصادی دو کشور می‌تواند سطح مبادلات تجاری فیمابین را به بیش از میزان فعلی ارتقاء دهد.

جهانگیری همچنین با اشاره به اجلاس سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه که هفته گذشته با حضور روسای جمهور سه کشور در شهر سوچی روسیه برگزار شد، اظهار امیدواری کرد نتایج مذاکرات این اجلاس برای مردم کشورهای منطقه و‌ بخصوص ملت های سه کشور مفید باشد.

معاون اول رییس جمهور افزود: پس از برجام روابط بانکی دو‌ کشور بهبود یافته و امیدوارم بتوانیم مبادلات تجاری را از طریق ارز دو کشور انجام دهیم که البته راهکارهای آن از سوی دو کشور در دست بررسی است.

جهانگیری همچنین بر لزوم توسعه همکاریهای دو کشور در زمینه های مختلف از جمله حوزه نفت و گاز تاکید کرد و افزود: ایران از حضور و سرمایه گذاری شرکتهای بزرگ نفتی روسیه استقبال می‌کند و آمادگی داریم در زمینه های مختلف از جمله تولید دارو و نفت و گاز با روسیه همکاری و سرمایه گذاری مشترک داشته باشیم.

نخست وزیر روسیه نیز در این دیدار بر ضرورت گسترش مناسبات و ارتقاء سطح همکاریهای دو کشور تاکید کرد و از علاقه مندی شرکتهای بزرگ نفتی این کشور‌ برای سرمایه گذاری در ایران خبر داد.

دیمیتری مدودف آینده همکاریهای تهران- مسکو را درخشان پیش بینی کرد و با اشاره به اینکه کمیسیون ویژه ای برای توسعه همکاریهای دو کشور به صورت جدی در روسیه فعال است، اظهار داشت: توسعه همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف نظیر تولید دارو می تواند سطح مناسبات اقتصادی فیمابین را ارتقاء دهد.

وی همچنین با بیان اینکه هیچ مانعی از طرف روسیه برای عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای وجود ندارد، گفت: تلاش می کنیم که زمینه پیوستن جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو اصلی سازمان همکاری شانگهای فراهم شود.
گفتنی است معاون اول رییس جمهور کشورمان پیش از این دیدار، از تأسیسات ورزشی المپیک زمستانی شهر سوچی نیز بازدید کرد.

301

اسحاق جهانگیری رییس جمهور‌ روسیه مبادلات تجاری سرمایه گذاری

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۰۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند

عصر ایران - در مجمع عمومی‌انجمن که روز سه شنبه گذشته با حضور اعضای انجمن صنفی و نماینده وزارت کار برگزار شد، هیات مدیره انجمن ضمن ارائه گزارشی از فعالیت انجمن، انتخابات اعضای جدید هیات مدیره را برگزار کردند.

در انتخابات برگزار شده، از میان کاندیداهای هیات مدیره، آقایان شاملو(ورزش۳)با ۱۲ رأی، فاتح(سیتنا)با ۱۱ رأی، امیری(تابناک)با ۱۰ رأی، نادعلی(جماران)با ۹ رأی و بربریان(اعتدال)با ۸ رأی بعنوان اعضای اصلی و خانم اسکندری(پارسینه)با ۷ رأی و آقای مقدم(الف)با ۵ رأی بعنوان اعضای علی البدل هیات مدیره این انجمن صنفی انتخاب شدند.

گفتنی است آقایان عباسی و جعفری نیز بعنوان بازرس اصلی با رأی مجمع انتخاب شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • مبارزه با استکبار در دنیا، صدور فرهنگ انقلاب ایران است
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور با حضور معاون رييس جمهور/همت ۱۰۰ میلیارد تومانی خیرین
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • اعتراض دانشجویان دنیا از مقاوت ملت ایران برخواسته است
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم