Web Analytics Made Easy - Statcounter

این شرکت دولتی زیر نظر سه نهاد وزارت خارجه، وزارت اقتصاد و توسعه و عمران فرانسه فعالیت کرده و در بیش از 120 کشور فعالیت دارد. دفتر این شرکت که در حدود دو سال قبل در تهران راه‌اندازی شده با اکثریت پرنسل ایرانی خود در حال توسعه تجارت با ایران و بازاریابی در زمینه‌های مشترک تجاری است و ماموریت اصلی خود را همکاری میان شرکت‌های ایرانی و فرانسوی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه فردریک رسی مدیرکل و نماینده صادرات این شرکت با بیان اینکه بیزنس فرانس تحت نظارت سه نهاد دولتی فرانسه یعنی وزارت خارجه، وزارت اقتصاد و توسعه و عمران این کشور فعالیت می‌کند، می‌گوید: قصد اولیه ما این است که شرکت‌های فرانسوی در سطح بین المللی، کسب و کار خود را در کشورهای مختلف راه‌اندازی کننند. ما در بعد بین‌المللی شدن شرکت‌های فرانسوی به خصوص در بخش‌های تخصص فعال بوده و در 120 کشور شعبه داریم. در این میان در 64 کشور دارای دفتر نمایندگی هستیم که ایران نیز جزئی از این 64 کشور است. در این راستا ما قصد داریم در تهران هر 6 ماه یک نفر را برای گسترده کردن فعالیت‌ها استخدام کنیم.

250 شرکت فرانسوی در راه ایران

وی در ادامه توضیح داد: بیزنس فرانس از صد هزار شرکت فرانسوی در بازارهای جهانی پشتیبانی می‌کند که در راستای آن 250 کمپانی برای تجارت با ایران از سوی ما در چهار بخش خانه سازی، معدن، نفت و گاز و همچنین صنایع پلاستیک سازی حمایت می‌شوند. البته علاقه ما این است که موضوعات جدید تجاری دیگری را نیز با ایران راه‌اندازی کنیم و از شرکت‌های دو کشور برای گسترش همکاری‌های اقتصادی حمایت‌های لازم را به عمل آوریم.

در این رابطه ما قصد نداریم صرفاً در همکاری با ایرانی‌ها فروشنده باشیم، بلکه خواهان اعطای نمایندگی به شرکت‌های ایرانی بوده و در این راستا طی تعاملاتی که با اتاق بازرگانی ایران و فرانسه صورت گرفته است در نظر داریم با تسهیل رفت و آمد میان تجار ایرانی و فرانسوی، فعالیت‌های تخصصی حمایت و بازاریابی را بهبود ببخشیم.

رسی در این گفت و گو، در پاسخ به این سوال که چگونه این برنامه‌ها اجرایی خواهد شد، اظهار داشت: بیزنس فرانس یک شرکت دولتی است و بنا به ماهیت آن نرخ‌های بسیار کمتری در جهت حمایت و مشاوره ارائه می‌‌دهد. ما ابتدا با بررسی عرضه و تقاضاهای موجود، بسترهای مناسب را شناسایی کرده و پس از آنکه دو شرکت ایرانی و فرانسوی به یکدیگر وصل شدند، ادامه کار را به آنها واگذار می‌کنیم. بیزنس فرانس همچنین یک برنامه کاری از شرکت‌های فرانسوی برای بررسی و رصد روند شرکت‌های فرانسوی انجام می‌دهد.

معیارهای انتخاب شرکت‌های ایرانی توسط بیزنس فرانس

در ادامه این مدیرکل بیزنس فرانس در خصوص معیارهای انتخاب شرکت از سوی بیزنس فرانس توضیح می‌گوید: برخی شرکت‌ها دقیقاً می‌دانند که چه می‌خواهند و می‌خواهند چه کاری انجام دهند. از سوی دیگر برخی نیز مایل به همکاری هستند ولی نمی‌دانند که به چه صورت این همکاری را آغاز کنند؛ در نتیجه ما سعی می‌کنیم برای هر دوی این شرکت‌ها به بهترین نحو خدمات مشاوره‌ای داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر یک شرکت ایرانی بخواهد با همتایان فرانسوی خود همکاری داشته باشد باید دارای چه شرایطی بوده و بیزنس فرانس چه تسهیلاتی برای آنها فراهم می‌کند، گفت: ما باید در ابتدا تحقیقات خود را به عمل آورده و نسبت به تجربه خود در برابر موسسات ایرانی اقدام کنیم. در این راستا بیزنس فرانس بهترین شرکت‌های ایرانی را به فعالین تجاری فرانسوی معرفی می‌کند. در همین رابطه ما قصد داریم به صورت گسترده‌تری در خصوص استارتاپ‌ها فعالیت کنیم. از سوی دیگر از آنجا که در هر سال 25 درصد بر میزان صادرات فرانسه به ایران در زمینه‌های مختلف افزوده می‌شود و همچنین واردات ما نیز از ایران افزایش چشمگیری داشته، باید تاکید کنم اهمیت این که فرانسه اولین سرمایه‌گذار خارجی در ایران هستیم برای ما بسیار مهم و با اهمیت است.

صحبت‌های ترامپ از علاقه شرکت‌های فرانسوی برای حضور در ایران نکاسته است

وی در ادامه در خصوص اقدامات آمریکا در قبال برجام و کارشکنی‌هایی که دولت آمریکا در برابر مسائل تجاری میان ایران و سایر کشورهای انجام می‌دهد، اظهار داشت: پس از صحبت‌های ترامپ در مورد برجام و اینکه احتمال وضع تحریم‌های جدید علیه ایران توسط آمریکا وجود دارد، هنوز ما از شرکت‌های فرانسوی نشانه‌ای دریافت نکرده‌ایم که جذابیت‌های تجاری ایران برای ما کاهش یافته باشد. اکنون بانک BPI قرار است از اوایل سال 2018 میلادی در ایران سرمایه‌گذاری کرده و امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز قرار است بزودی به ایران سفر کند. در خصوص دورنمای تجارت خارجی فرانسه با ایران نیز باید تاکید کنم که در طول دو سال گذشته ما به این نتیجه رسیده‌ایم، بخش صنعتی ایران با شتاب زیادی در حال پیشرفت است و برای ما بسیار جالب است که برخی از موسسات ایرانی از همتایان فرانسوی خود پیشرفته‌تر هستند. ما تمامی این پیشرفت‌ها را رصد کرده ایم و همین امر برای قانع کردن ما برای گسترده شدن همکاری‌های تجاری کافی بوده است.

رسی تاکید کرد: دیدگاه ما برای چشم انداز تجاری با ایران بسیار مثبت بوده و پیش‌بینی می‌کنیم که حجم آن مستمراً افزایش یابد؛ مگر اینکه در این میان اتفاقات بسیار استثنایی و غیر منتظره روی دهد. ما ده هزار جوان فرانسوی را برای ورود به عرصه‌های جهانی آموزش می‌دهیم.  در همین راستا جوانان زیادی هستند که مایلند وارد کسب و کارهای جدید مانند استارت‌آپ‌ها شوند؛ این در حالی است که دولت نیز ضمن کمک به این جوانان قصد افزایش سرمایه‌گذاری در موسسات را دارد. در گذشته برای ما جمع‌آوری 5 تا 10 میلیون یورو برای سرمایه گذاری در این بخش بسیار مشکل بود، اما اکنون توان جمع‌آوری ده‌ها میلیون یورو سرمایه برای گسترش کسب و کار در استارت‌آپ‌ها برای ما فراهم است. امروزه فرانسه در زمینه هوش مصنوعی و وسایل ارتباط جمعی بسیار فعال است و ما پس از آمریکا در این بخش‌ها مقام دوم را دارا هستیم.

جایگاه ایران در میان 120 کشور هدف

مدیرکل بیزنس فرانس و نماینده صادرات این کشور همچنین در پاسخ به این سوال که جایگاه ایران را در میان 120 کشوری که در آنها فعالیت می‌کنید چگونه ارزیابی کرده و ملاک شما برای استخدام افراد ایرانی در نمایندگی تهران چیست؟ توضیح داد: ما در هر کدام از کشورها فعالیت‌هایمان متفاوت است. در این میان در دفتر تهران در سطح متوسطی قرار داریم که امیدواریم این روند افزایش داشته باشد.  در مورد نحوه استخدام افراد نیز باید خاطرنشان کنم، آنها را از روی اطلاعات و شناختی که از بازار ایران داریم، انتخاب خواهیم کرد. این افراد باید علاوه بر تسلط به زبان فرانسوی و کامپیوتر، آشنایی مناسبی نیز با بخش تجاری و اقتصادی ایران داشته باشند و از ارتباطات مناسبی نیز برخوردار باشند.

در ادامه این دیدار از دفتر بیزنس فرانس در پاریس که با حضور خبرنگاران رسانه‌هایی همچون ایرنا، دنیای اقتصاد و گسترش صمت صورت گرفت، رایزن بازرگانی سفارت فرانسه در تهران نیز در مورد معیارهای انتخاب شرکت از سوی بیزنس فرانس توضیح داد: ما در این خصوص چند دیدگاه را مد نظر قرار می‌دهیم. یکی همان چهار بخشی است که ما فعلاً در آن فعال هستیم. همچنین رصد و علاقه هیات‌های تجاری که به ایران سفر می‌کنند نیز برای ما مهم است. تمام این مسائل بسته به این است که به چه صورت روابط شکل گرفته است.

حوزه‌های جذاب ایران برای سرمایه‌گذاری فرانسه

وی در پاسخ به این سوال که کدام بخش‌های تجاری ایران برای همکاری برای شما جذابیت بیشتری دارد، گفت: مساله خودکفایی که ایران در طول دوران تحریم‌ها به آن رسیده است، بسیار مهم بوده و به نظر من به اندازه کافی به آن توجه نشده است. در بخش‌های نفت و گاز، دریانوردی و هواپیمایی آنچنان خودکفایی مشهود است که با وجود قدیمی بودن تجهیزات هنوز کارآمد هستند. حوزه‌های جذاب برای ما فعلاً بخش‌های نفت و گاز، ساختمان‌سازی، حمل و نقل، معادن و هواپیمایی است و در این راستا برای خود اهدافی نیز مشخص کرده‌ایم. امروز به جرات می‌توان گفت نیمی از 250 شرکتی که در ایران قصد فعالیت دارند به نتیجه خواهند رسید.

فرانسه بزرگترین سرمایه‌گذار خارجی در ایران است. فعالیت‌های ما در زمینه نفت و گاز فعلاً از سایر بخش‌ها بیشتر است. اکنون در این بخش توتال با ایران در حال همکاری است و در زمینه خودروسازی نیز رنو و پژو به این بازگشته اند که این امر نوید بخش گسترش همکاری‌ها در آینده است.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۰۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق یارانه دانشگاه «سیانس پو» پاریس پس از حمایت دانشجویان از فلسطین

به گزارش قدس  آنلاین، خیزش دانشجویی به نفع فلسطینی‌ها همچنان واکنش‌ها را در فرانسه بر می‌انگیزد. دوشنبه ۲۹ آوریل، منطقه ایل دو فرانس اعلام کرد که یارانه‌های خود به دانشگاه سیانس پو پاریس را «تا زمانی که آرامش و امنیت برقرار شود»، پس از اشغال محوطه دانشگاه توسط دانشجویان طرفدار غزه در هفته گذشته، متوقف می‌کند.

به نقل از فرانس بلو، والری پکرس، رئیس منطقه ایل دو فرانس برای توجیه تصمیم خود گفت، «اقلیتی از مردم رادیکال شده را که خواستار نفرت ضد یهود هستند»، محکوم می‌کند.

در همین حال اعتراضاتی برای محکوم‌کردن «استاندارد دوگانه» در این منطقه بلند شده که اشاره دارند یارانه‌های منطقه‌ای برای دبیرستان خصوصی کاتولیک «استانیسلاس»، علی‌رغم رفتارهای مغایر با اصول آموزش ملی فرانسه این مرکز، حفظ شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • صدور بیانیه تکراری درباره میدان آرش هیچ حقی برای کویت ایجاد نمی‌کند
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد
  • بیانیه‌های تکراری، حقی برای کویت در مورد میدان آرش ایجاد نمی‌کند
  • بیانیه‌های تکراری، حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نمی‌کند
  • (عکس) تصویری جذاب از انبار رنو در تهران در دهه ۵۰
  • سفیر ازبکستان: از داروسازان ایرانی استقبال می‌کنیم
  • تعلیق یارانه دانشگاه «سیانس پو» پاریس پس از حمایت دانشجویان از فلسطین
  • دستاورد‌های اطلاعاتی گرانقیمت ایران پس از عملیات «وعده صادق»
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان