Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور در پیامی به همایش بزرگداشت علامه طباطبایی تاکید کرد: ترسیم و بازخوانی ابعاد خدمات علمی علامه طباطبایی ضرورتی انکارناپذیر است.

به گزارش امتداد نیوز، حسن روحانی رئیس جمهور در پیامی به همایش بزرگداشت علامه طباطبایی، ابراز امیدواری کرد که با پاسداشت مقام والای علامه طباطبایی و خوشه چینی از خرمن دانش این بزرگوار و هم‌‏اندیشی اصحاب اندیشه، با شتابی بیشتر به سمت افق‏های روشن فردا گام برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پیام آمده است:

«به همۀ استادان، دانشوران و دوستداران دانایی و خردورزی که با حضور مؤثر خود در همایش بزرگداشت علامۀ طباطبایی به تکریم اندیشة پویای این سرمایة گرانبهای معرفتی و فکری ایران و جهان اسلام اهتمام ورزیده‏اند، خیرمقدم می گویم.

در این گردهمایی سخن دربارۀ عالِم کم‏نظیری است که در کمال وارستگی و ساده زیستی، به متعالی ترینارزش های معنوی و انسانی نائل شد و با نگرش ژرف خود، بسترهای رشد و اعتلای فرهنگ اسلامی و ایرانی را برای نسل امروز و نسل‏های فردا هموارتر کرد.

این نماد یگانگی زهد و تقوا، گفتار و عمل که در روزگار ما بیشتر به یک اسطوره می ماند؛ در طول عمر پربرکتش، به تنهایی و با شایستگی میراث گرانقدری از  فلسفه، حکمت و اخلاق را به یادگار گذاشت.

شخصیت، سیره و آثار ایشان، مجموعة نفیسی است که برای اندیشه‏ورزان سپهر معرفت و حکمت، افق های جدید و پویایی گشوده است.

حاشیه علامه طباطبایی بر کتاب اسفار و میراث تفسیری و قرآنی او، یعنی تفسیر المیزان، تنها جلوه ای از دانش این کاشف فروتن ارزش های اصیل است. اما در این میان یک میراث بسیار ارزشمند که کمتر به آن توجه شده، دستاوردهای نظری ایشان در عرصۀ روابط و مناسبات اجتماعی است.

اهتمام مرحوم علامه به موضوعاتی چون آزادی‌های اجتماعی، نقش مردم در حکومت های دینی، رابطۀ فرد و جامعه، مسألة حاکمیت دینی و جایگاه ولایت و بسیاری نکات سرنوشت‏ساز و تعیین‏کنندة دیگر، همچون گنجینه ای بکر، آموزنده، راهگشا و حرکت آفرین برای مدیریت اجتماعی است. ره آورد‏های این دانشمند نستوه که هیچگاه زیّ طلبگی را رها نکرد، برای امروز ما توشه‏ای پربار و برای فردا نیز چراغی راهنما خواهد بود.

علامه طباطبایی با پرورش بزرگانی چون شهید دکتر بهشتی، شهید مرتضی مطهری، آیت الله جوادی آملی و دیگر بزرگان، نقشی مؤثر در تثبیت بنیادهای نظری نظام اسلامی ایفا کرد که ترسیم و بازخوانی ابعاد این خدمات علمی و شناساندن هرچه بیشتر زندگی فردی و اجتماعی ایشان، بویژه به جویندگان جوان معنا و اندیشه، ضرورتی انکارناپذیر است.

امید آن دارم که با پاسداشت مقام والای علامه طباطبایی، و خوشه چینی از خرمن دانش این بزرگوار و هم‏اندیشی اصحاب اندیشه، بتوانیم با شتابی بیشتر به سمت افق‏های روشن فردا پیش برویم.

اینجانب با قدردانی از تلاش های دست‏اندرکاران برگزاری این همایش ارزنده، از درگاه خداوند، توفیق روزافزون همۀ میهمانان و شرکت‏کنندگان عزیز را مسألت دارم.»

true برچسب ها : حسن روحانی دولت دوازدهم true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۱۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد قناعت شامگاه سه شنبه در شورای اطلاع رسانی استان گفت: چهار مدرسه صدرا با ۸۵ کادر آموزشی و ۳۰۰ دانش آموز توسط این اداره کل در نقاط مختلف استان با همکاری آموزش و پرورش ایجاد شده است که در هفته معلم با حضور در این مدارس از معلمان آنها تجلیل خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه تفسیر سوره نور از هفته معلم در مدیریت آموزش و پرورش بیرجند آغاز می شود، افزود: گروهی از دانش آموز به عنوان خبرنگار در قرارگاه نوجوانی روایت پیشرفت با تبلیغات اسلامی استان همکاری دارند که ۱۲۰ نفر از آنها در پنج اردیبهشت روز شکست آمریکا در صحرای طبس، به این شهر برای تولید محتوا اعزام شدند.

قناعت خاطر نشان کرد: تولید محتوا برای مبلغان، اعزام هشت گروه تبلیغی، برگزاری جشن در مدارس، برپایی همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع) از جمله بدنامه های هفته معلم است که توسط تبلیغات اسلامی استان در هفته معلم اجرا خواهد شد.

به گفته وی نشستی با حضور نمایندگان تعدادی از دستگاه ها ی اجرایی استان برای ایجاد هماهنگی برای برگزاری برنامه های در مناسبت مختلف ها در پارک توحید برگزار شد که در این راستا جشنواره فرهنگی و هنری دختر ایران را در پارک توحید برگزار خواهیم کرد.

معاون تبلیغات اسلامی استان در ادامه گفت: در صورت امکان ماننددور اول انتخابات از صندوق های سیار به شکل ویژه برای حضور سالمندان در انتخابات استفاده شود.

کد خبر 6093697

دیگر خبرها

  • بررسی آراء و اندیشه های علامه مصباح یزدی در حوزه تعلیم و تربیت
  • دومین اجتماع بزرگ مردمی منطقه ۲۲ برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)
  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان