Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@01:21:03 GMT

۸۰۰ هزار نهال مرتعی در شهرستان گنبدکاووس تولید شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۹۱۱۹۵

۸۰۰ هزار نهال مرتعی در شهرستان گنبدکاووس تولید شد

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس گفت: برای توسعه مرتع در پوشش‌های گیاهی فقیر اراضی شمال کشور, ۸۰۰ هزار نهال مرتعی, سازگار با این محیط تولید کردیم و آماده انتقال در اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان گنبدکاووس است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس, صفر سیجانی, عصر امروز در دومین جلسه ستاد توسعه فضای سبز شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته, نهال‌های کشت شده بر اثر سرما بیش از حد در فصل زمستان و گرمای شدید تابستان در گنبدکاووس, از بین رفته‌اند, گونه‌های سازگار با شرایط اقلیمی شهرستان در حال آزمایش است تا بتوانیم گونه‌های سازگار را کشت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس افزود: در سال گذشته حدود یک میلیون اصله نهال مثمر و غیرمثمر در هفته درختکاری, در مصلی‌های اهل سنت و شیعه, دهیاران, مدارس و غیره در جهت توسعه فضای سبز توزیع شد.

غلامعلی نورا در این جلسه اظهار داشت: در طرح توسعه فضای سبز, 500 هکتار از اراضی روستای کرند, به باغات مثمر تجهیز شد و ما بنا داریم تا نهال های مثمر را در جهت توسعه فضای سبز در سطح شهرستان توزیع کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس افزود: با توجه به اینکه زیتون گیاهی با سازگاری بیشتری است, بنا داریم در محوطه‌های مدارسی که نیم تا یک هکتار اراضی جهت توسعه فضای سبز دارند, باغات زیتون احداث کنیم تا بتوانیم اقتصاد مدرسه را ارتقاء دهیم و از هر 12 کیلو زیتون, نیم کیلو روغن تولید کنیم.

اختصاص یک میلیارد ریال برای توسعه فضای سبز و درختکاری در شهرستان گنبدکاووس

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: یک میلیارد ریال در جهت توسعه فضای سبز و درختکاری از محل اعتبارات تملک و دارایی به منابع طبیعی شهرستان گنبدکاووس اختصاص یافت

عبدالقدیر کریمی اظهار داشت: برای توسعه فضای سبز شهرستان نیاز است همه دستگاه‌ها به ویژه آموزش و پرورش, دانشگاه‌ها, رسانه‌ها و غیره در جهت فرهنگ‌سازی کاشت, مراقبت و نگهداری نهال و درخت همکاری کنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس افزود: قرار است به همت شهرداری و شورای شهر گنبدکاووس, تفرجگاهی حدود 70 هکتار در 20 کیلومتری گنبدکاووس- اینچه‌برون احداث خواهد شد و امید داریم در این مسیر پرتردد, مجموعه زیبایی در جهت رفاه مردم و توسعه فضای سبز ایجاد کنیم.

کریمی تصریح کرد: شهرستان گنبدکاووس از نظر منظر شهری در حوزه شهرستان گنبدکاووس جالب نیست و باید در این حوزه بیشتر فعالیت کرد, توسعه فضای سبز, بدون همیاری و همکاری مردم امکان پذیر نیست.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: در جهت همراهی افکار عمومی و ترویج فرهنگ توسعه می‌توان جشنواره‌ای برگزار کرد تا جذابیت های برای مردم داشته و جالب باشد.

کریمی یادآور شد: تفاهم نامه‌ای با بخشداری و شهرداری منعقد شود تا جاده گنبدکاووس- آزادشهر و گنبدکاووس- مینودشت, درخت کاشت و نگهداری شود و می‌توان از موسسات مردم نهاد نیز بهره جست.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: در اقدام دیبا و مهم, حریم جاده ترانزیتی نفت پاکسازی شد و در نظر داریم, طی یکی, دو روز آینده جلسه‌ای در جهت مراقبت و نگهداری این جاده در جهت عاری بودن از زباله ها با دستگاه‌های مرتبط برگزار کنیم.

انتهای پیام/

R41471/P4001/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۱۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای فراجا از آغاز طرح عملیاتی این پلیس برای برخورد با تبلیغ‌کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج‌کنندگان خشونت در فضای مجازی در سال جاری خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار وحید مجید؛ رئیس پلیس فتا اظهار کرد: همزمان با آغاز سال 1403 و در راستای پاک‌سازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا علیه تبلیغ‌کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجراست.

وی ادامه داد: در این راستا 34 کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص  رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاک‌سازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کردند.

کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون

سردار مجید بیان کرد: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصدهای صورت‌گرفته در فضای مجازی بیش از 90 درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفاً یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری برای کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌شود و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ‌گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و... را به درخواست‌کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتای فراجا با تأکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش در فضای مجازی، از کاربران خواست ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاک‌سازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • فروش ویژه 3 نهال گردو اصلاح شده چندلر، فرنور و ژنوتیپ برتر با باردهی 11 تن
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی
  • افزایش سرانه ورزشی دانش آموزان گنبدکاووس با افتتاح یک زمین چمن مصنوعی