Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام حرب اعتماد ملی گفت: اینکه دانشجو باید سرش داخل کتاب و تحقیقات باشد و به سیاست کاری نداشته باشد این نگاهی افراطی است وبنا بر این دیدگاه باید فضای دانشگاه منهای سیاست باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از چهارفصل؛ عصر امروز نشستی به مناسبت بزرگداشتی روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج با حضور حجت الاسلام و المسلیمن منتجب نیا، کارکنان، اساتید و دانشجویان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: اولین مسله روز دانشجو است و از آنجا اهمیت پیدا کرده که هم پیش از انقلاب و هم بعد از انقلاب با ریختن خون سه شهید در راه استکبار ایثارگر شدند.

وی افزود: از سال 1332 این روز به نام روزدانشجو انتخاب گردیده است و در سال 48 با ورود گارد شاهنشاهی به دانشگاه نتوانستند جلوی دانشجوهای آگاه را بگیرند.

 

حجت الاسلام منتجب نیا تصریح کرد: در این روز دانشجویان نقش بی نظیر دانشجوبان و جوانان در حرکت های اجتماعی را مرور کنند  و نسبت به آزادی دانشجو که در مرحله اول اینکه دانشجویان آزاد مطلق هستند و نباید هیچ محدودیتی داشته باشند که در اول انقلاب مورد توجه قرار گرفت.

 

وی با اشاره به نگاه های افراطی در دانشگاه گفت: اینکه دانشجو باید سرش داخل کتاب و تحقیقات باشد و به سیاست کاری نداشته باشد این نگاهی افراطی است وبنا بر این دیدگاه باید فضای دانشگاه منهای سیاست باشد.

 

قائم مقام حرب اعتماد ملی بیان کرد: دین مبین اسلام با هرگونه اکراه حتی در اجبار دین مخالف است که در نگاه بعدی فضای دانشگاه باید معتدل و همه باید در کنار همدیگر اندیشه متبادل کنند ولی قانون مند باشند.

 

وی با بیان اینکه کجای دانشگاه مشکل دارد کرسی آزاد اندیشی در دانشگاهها برگزار شود، گفت: هم افراد اصولگرا و هم اصلاح طلب برای چنین برنامه سیاسی دعوت بشوند و شماها نگران نباشید که در دانشگاهها مسایل سیاسی مطرح شود و این میراث رهبری و هاشمی رفسنجانی می باشد.

حجت الاسلام منتجب نیا تصریح کرد:اینکه کسی بخواهند اندیشه آزاد اندیشان را بگیرند و لیست سیاه و سفید انتخاب کنند کار درستی نیست.

 

وی در با اشاره به روند دانشگاه ها گفت:دانشگاه جای فعالیت سیاسی هست و نباید احزاب و تشکلها در دانشگاهها نفوذ کنند و شعبه بزنند و سیاست دانشگاهها باید توسط دانشگاه و مسوولان اداره شوند.

 

قائم مقام حزب اعتماد ملی در پایان بیان کرد: چه اشکالی دارد که هنر را در دانشگاهها رونق بدهیم و نشاط و شادی را به دانشگاهها راه بدهیم!؟ اصل بر آزادی اطلاق است و اسلام می گوید همه مواهب الهی حلال است و تنگ نظری هایی که بعضی ها به دین نسبت میدهند از دین پیامبر مبراست.

 

در حاشیه این برنامه جمعی از دانشجویان انجمن اسلامی که میزبانی این جلسه را برعهده داشتند سعی داشتند با با بیشتر در اختیار گذاشتن وقت برنامه جهت انتقاد کردن به دولت های نقش پ رنگی برای ادولت اصلاحات جلوه بدهند که با هوشیاری بسیجیان پیرو خط امام روبرو شدند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۲۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور، بـا توجه به موج حمایت دانشگاهیان امریکایی و اروپایی از مردم مظلوم غزه و اعتراضات گسترده علیه نسل کشی رژیم سفاک صهیونیستی و نیز برنـامه های فرهنگی و اجتماعی درنظر گرفته شـده در دانشـگاهها به همین مناسبت، دانشگاه پیام نور همگام با سایر دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، ضـمن محکوم کردن فجایع رژیم خبیث اسرائیل و در حمایت از مردم بی دفاع غزه، امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۱۲ الی۱۴ کلیۀ کلاـس هـا را تعطیل اعلام می کند.

تا به همین مناسـبت دانشـگاهیان عزیز کشورمان با برپایی تجمعات گسترده پس از اقامه نماز در مساجد و میدان های اصلی دانشگاهها، حمایت خود را از استادان و دانشجویان معترض به جنایات رژیم کودک کش اسرائیل، اعلام دارند.

کد خبر 6090566

دیگر خبرها

  • کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • دستگیری ۶۰۰ دانشجو در دستکم ۱۵ دانشگاه آمریکا در بیش از یک هفته
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • خشن ترین تصاویر از رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان | نحوه برخورد با دختر دانشجو را ببینید
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد