Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس گروه بيمه بيکاري و تعهدات کوتاه‌مدت امور فني بيمه شدگان سازمان تأمين اجتماعي گفت: 10 هزار سهميه پرداخت بيمه بيکاري ، به زلزله زدگان استان کرمانشاه تعلق گرفت.
محمد بايندريان در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه خبرگزاري ميزان در خصوص پوشش بيمه تأمين اجتماعي از مردم زلزله‌زده کرمانشاه و کرمان گفت: براساس تبصره 2 ماده 2 قانون بيمه بيکاري، همه بيمه‌شدگان سازمان تامين اجتماعي که مشمول قانون کارهستند که بدليل حوادث غيرمترقبه نظير جنگ، زلزله، سيل و آتش‌سوزي، بيکار مي‌شوند تحت پوشش بيمه بيکاري سازمان تأمين اجتماعي قرار مي‌گيرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين در حالي است که براي پرداخت بيمه بيکاري در حوادث غيرمترقبه نيازي به 6 ماه سابقه پرداخت حق بيمه مقرر در قانون بيمه بيکاري نيست.
وي افزود: در حوادثي، چون آتش‌سوزي ساختمان پلاسکو، معدن يورت زمستان استان گلستان و زلزله کرمانشاه سازمان تامين اجتماعي علاوه بر ارائه خدمات درماني به بيمه شدگان و خانواده آنان، از طريق تشکيل کميته‌هاي مشترک با وزارت کار و براساس اطلاعات موجود در سازمان تأمين اجتماعي، افراد بيکار شده در اين حوادث را تحت پوشش بيمه بيکاري قرار داده است. با توجه به شرايط خاص، گذراندن برخي از مراحل اداري جهت بهره‌مندي از بيمه بيکاري حذف شده و سازمان تأمين اجتماعي با شناسايي فوري افراد نسبت به پرداخت مقرري اقدام نموده است.
وي عنوان کرد: يکي از شرايط پوشش بيمه بيکاري، داشتن حداقل 6 ماه سابقه کار و پرداخت حق بيمه است، بر اين اساس به منظور حمايت از بيمه شدگان در حوادث غيرمترقبه، از معيار حداقل سابقه مورد نياز ، صرف نظر شده است. افراد حادثه ديده با توجه به مدت سابقه و وضعيت تاهل يا تجرد مي‌توانند حداکثر به مدت 36 الي 50 ماه از پوشش بيمه بيکاري بهره‌مند شوند و در اين مدت تحت پوشش خدمات درماني نيز قرار مي گيرند.
بايندريان در ادامه اذعان داشت: براساس تصميمات سازمان تأمين اجتماعي 10 هزار سهميه براي زلزله‌زدگان استان کرمانشاه که مشمول بيمه کارگري بوده‌اندTدر نظر گرفته شده و بودجه لازم به اين امر اختصاص يافته است . بنابراين افراد مشمول اينگونه حوادث مي‌توانند از مقرري بيمه بيکاري سازمان تأمين اجتماعي استفاده کنند. ناگفته نماند تاکنون آمار دقيقي از تعداد بيکار شدگان در زلزله اعلام نشده و با هماهنگي مراجع مربوطه زمينه اشتغال سريع مشاغلي، چون نانوايي‌ها که براي مدت زمان کوتاهي غير فعال بودند، فراهم شده است.
وي درباره ديگر خدمات سازمان تأمين اجتماعي براي آسيب‌ديدگان حوادث غيرمترقبه گفت: سازمان تأمين اجتماعي به منظور حمايت از بيمه شدگان علاوه بر پرداخت بيمه بيکاري به مشمولان، به خانواده افراد فوت شده که مشمول تامين اجتماعي هستند مستمري بازماندگان پرداخت مي‌کند و معادل يک ماه حداقل حقوق نيز به عنوان هزينه کفن و دفن به آن‌ها پرداخت مي‌شود. در اين راستا به بيمه شدگاني که بدليل وقوع زلزله آسيب ديده و نياز به استراحت پزشکي دارند، علاوه بر خدمات درماني، غرامت دستمزد ايام بيماري به ميزان سه چهارم ميانگين دستمزد نود روز قبل از حادثه تعلق مي گيرد.
رئيس گروه بيمه بيکاري و تعهدات کوتاه‌مدت امور فني بيمه شدگان سازمان تأمين اجتماعي افزود: حق مستمري از کارافتادگي کلي به افرادي که به‌طور کامل در حين حوادث غيرمترقبه از کار افتاده کلي محسوب مي‌شوند، اختصاص مي‌يابد.
وي عنوان کرد: در شرايط فوت پدر و مادر در حوادثي، چون زلزله، فرزندان دختران تا زمان ازدواج و پسران تا رسيدن به سن 21 سالگي از مستمري سازمان تأمين اجتماعي بهره‌مند مي‌شوند. ناگفته نماند پسران بازمانده از بيمه شدگان فوتي از سن 21 سالگي به بعد به شرط ادامه تحصيل نيز مي‌توانند از مستمري بيمه تأمين اجتماعي بهره‌مند شوند.
رئيس گروه بيمه بيکاري و تعهدات کوتاه‌مدت امور فني بيمه شدگان سازمان تأمين اجتماعي اذعان داشت: کودکاني که پدر و مادر آنان در زلزله فوت نموده اند در صورتي که والدين آنان تحت پوشش تأمين اجتماعي باشند درصورت احراز شرايط مشمول دريافت مستمري بازماندگان مي‌شوند و چنانچه کودکان مذکور حتي تحت سرپرستي و پوشش سازمان بهزيستي قرار گيرند نيز مشمول استفاده از مستمري سازمان تأمين اجتماعي هستند و اين مبلغ با رعايت قوانين مربوطه به حساب آنان واريز مي‌شود.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۶۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت

بابک بوالحسنی سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: تمام خدمات سرپایی و بستری زوج‌های نابارور در دولت سیزدهم تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته که این امر اتفاق بزرگی است.

وی بیان کرد: آزمایش ژنتیک و خدمات درمانی زوج‌های نابارور در دولت سیزدهم به ارایه ۵۷ خدمت آزمایشگاهی، ۵۶ قلم داروی تخصصی و ۲۰ عمل جراحی ناباروری با پوشش ۹۰ درصد در بخش دولتی رسیده است.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان مرکزی ادامه داد: محدودیت‌هایی پیش از این برای مراجعه به آزمایشگاه‌ها برای زوج‌های نابارور بود که این محدودیت‌ها نیز برداشته شده است.

بوالحسنی اظهار کرد: بحث غربالگری و آزمایشات این بخش نیز در تعهد درآمده و کسانیکه که ناباروی آنها مشخص شد، می‌توانند این آزمایشات را انجام دهند.

وی یادآور شد: سه میلیارد و ۳۶۱ میلیون ریال در سال ۱۴۰۰ و ۱۵ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال در ۱۰ ماه سال گذشته برای انجام آزمایشات مختلف این بیمه شدگان هزینه شده است.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان مرکزی اضافه کرد: اجرای طرح دارویار و افزایش پوشش تعهدات بیمه اقلام دارویی از دیگر توفیقات دولت سیزدهم است که از تیرماه سال ۱۴۰۱ کلید خورد و هدف آن بود تا یارانه دارو به صورت مستقیم به بیمه‌شدگان پرداخت شود و این یارانه به شرکت‌های دارویی و وارد کننده پرداخت نشود.

بوالحسنی عنوان کرد: این طرح دولت نقش موثری در مبارزه با قاچاق دارو دارد و باعث می‌شود تا پرداختی از جیب بیمه‌شدگان کاهش یابد.

وی گفت: ۶۱۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ و یک‌هزار و ۱۰۷ میلیارد ریال در ۹ ماه سال گذشته در راستای اجرای این طرح در استان مرکزی پرداخت شد.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان مرکزی افزود: بیمه شده با اجرای این طرح هزینه کمتری برای فرانشیز پرداخت می‌کند و بیمه سلامت هم سهم خود را به داروخانه‌ها و مراکز دولتی پرداخت می‌کند.

بوالحسنی تاکید کرد: پوشش بیمه مادران باردار، شیرده و فرزندان تا سن هفت سال از دیگر طرح‌های خوب و در جریان است که مادران باردار فاقد بیمه تا پایان شیردهی و فرزندان آنها تا سن هفت سالگی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

وی گفت: بر اساس ماده ۶ قانون حمایت از معلولان در آبان‌ماه سال ۹۹، تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان بهزیستی و بیمه سلامت به منظور بهره‌مندی افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی منعقد شد که بر اساس آن ۹ کد خدمتی در حوزه کار درمانی، گفتار درمانی، بینایی سنجی و شنوایی شناسی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان مرکزی ادامه داد: کد‌های خدمتی این طرح در دولت سیزدهم و در سال ۱۴۰۱ به ۵۹ کد رسید و در این سال، ۷۹ میلیارد ریال و در سال گذشته چهار هزار میلیارد و ۵۶۱ میلیون ریال هزینه شد.

بوالحسنی عنوان کرد: ۱۰۰ درصد تعرفه توانبخشی بیماران اوتیسم در بخش دولتی و ۸۰ درصد تعرفه در بخش خصوصی توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی / مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • تماس تلفنی برای بیمه شدن کلاهبرداری است
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی