Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@21:48:06 GMT

روز دانشجو روز استقلال طلبی ملت ایران است

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۹۶۵۴۱

روز دانشجو روز استقلال طلبی ملت ایران است

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علیرضا رحیمی معاون دانشجویی و فرهنگی واحد کرج ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع)، فرا رسیدن 16 آذر و روز دانشجو را به همه اقشار جامعه بویژه قشر تاثیرگذار و آینده ساز دانشجو تبریک گفت.

در این مراسم همچنین آیت الله صادق رزاقی مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان البرز ضمن تبریک روز دانشجو، اساس و پایه این روز را شهادت سه دانشجو یعنی شهید مصطفی بزرگ‌نیا، شهید احمد قندچی و شهید مهدی شریعت‌رضوی اعلام و تاکید کرد: «این سه شهید بزرگوار با حرکتی انقلابی و شجاعانه اقدام به قطع ارتباط عزت شکنی کردند که آمریکا سعی در برقراری و ایجاد آن میان کشور ما و استکبار جهانی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی با گرامیداشت یاد این سه شهید گرانقدر، همچنین یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و شهدای گمنامی که میهمان صحن دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج هستند گفت: «روز دانشجو روز استقلال طلبی قشر دانشجو و ملت ایران است.»

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان البرز با قرائت آیاتی از قرآن کریم جامعه اسلامی را جامعه استقلال‌طلب دانست و گفت: «در این جامعه که رسول خدا (ص) واسطه فیض الهی است و نه ابزار، دو مشخصه همزمان وجود دارد و آن اشداء علی الکفار و رحماء بینهم است.»

وی در تشریح این دو مشخصه گفت: «شدید و محکم بودن بر علیه دشمنان تنها به معنی جنگ با آنها نیست بلکه این استحکام به تعبیر حکیمانه مقام معظم رهبری این است که عزم و اراده ما بر عزم و اراده دشمن غالب باشد و قطعا دانشگاه و دانشجویان در این استحکام بسیار تاثیرگذار هستند.»

ایشان همچنین در بیان رحماء بینهم نیز این رحم را در تمامی مراحل زندگی ساری و جاری دانست اعم از کیفیت مناسب محصولاتی که یک تولید کننده برای تولیدات خود مهیا می کند و یا امانت داری.

آیت الله رزاقی با بیان خاطراتی از شکنجه ها و دستگیری دانشجویان در دوران انقلاب اسلامی و رژیم پهلوی تاکید کرد: «امروز دانشجویان نباید فراموش کنند که روزگاری در این سرزمین خواندن کتابی مانند نهج البلاغه جرم بود و دانشجویان در مسیر مبارزه، بر ضد این ظلم و جور و وابستگی قیام کردند.»

وی با جمع بندی سخنانش هدف و پیام شهدای دانشجو را استقلال کشور دانست و تاکید کرد: «این استقلال تنها در گرو توانمندی علمی و عملی کشور است و دانشگاهیان سهم به سزایی در آن دارند. چرا که دشمن هنگامی شما را تهدید و تحریم می کند که از لحاظ علمی و تکنولوژیکی وابسته باشیم و ابزار علمی و پیشرفته برای دفاع از خود نداشته باشیم.»

در این مراسم محمدرضا عیوضی خواننده متعهد کشور به اجرای چند سرود زیبا پرداخت و در پایان با حضور مسئولین حاضر از 15 نفر دانشجوی معلول و نخبه، و 65 نفر از دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در مقاطع کارشناسی تا دکتری با اهدای لوح تقدیر و کارت هدیه تجلیل شد.همچنین در خلال برنامه از فاطمه دهقان دانشجوی واحد کرج که چندی پیش قطعه طلایی گران قیمت را یافته بود و با تحمل مشقت فراوان آن را بی هیچ چشم داشتی به صاحبش رسانده بود به طور ویژه تقدیر به عمل آمد.

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۶۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: امسال، ۱۰ هزار دانشجو از طریق این بورسیه جذب آموزش و پرورش خواهند شد. رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: طرحی قرار است از مهر امسال اجرا شود که راتبه معلمی نام دارد. رجبعلی برزویی افزود: در این طرح از ظرفیت دانشگاه‌های کشور برای جذب دانشجو معلم استفاده خواهد شد. برزویی گفت: آیین نامه راتبه معلمی تا یک ماه آینده برای تصویب به شورای عالی آموزش ارسال می‌شود که از مهر امسال پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان صورت خواهد گرفت. رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجویانی که در دانشگاه‌های خوب و سطح بالا درس می‌خوانند فراخوان خواهند شد بطوریکه دانشجویانی که دو سال از درس دانشگاه را گذرانده باشند با یکسری حداقل‌های معدلی و شرایط‌های متعددی که گذاشته خواهد شد، فراخوان می‌شوند که از سال دوم تحصیلی بورسیه آموزش و پرورش می‌شوند و مثل بقیه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، نیروی آموزش و پرورش خواهند شد. برزویی گفت: این دانشجویان علاوه بر درس‌های که در دانشگاه مبدا می‌گذرانند درس‌های مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان را نیز خواهند گذراند. وی گفت: حدود ۳۰ تا ۴۰ واحد درسی که شامل تربیتی و مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان است، این دانشجویان طی خواهند کرد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشجویان دو مدرکی خواهند بود که هم از دانشگاه اصلی مدرک خواهند گرفت و هم از دانشگاه فرهنگیان مدرک دریافت خواهند کرد و این کار مشترکی بین دو دانشگاه خواهد بود.
برزویی گفت: پیش بینی می‌شود که در سال اول اجرای این طرح ۱۰ هزار دانشجو جذب دانشگاه فرهنگیان شود. به گفته برزویی، این دانشجویان جذب و استخدام دانشگاه فرهنگیان می‌شوند و همچنین از معافیت سربازی و دیگر مزایای دانشگاه فرهنگیان بهره‌مند خواهند شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • زبانه کشیدن شعله‌های آتش حق طلبی از دانشگاه‌های کلمبیا و اوهایو
  • عکس| تصاویری از برخورد وحشتناک پلیس آمریکا با دختران دانشجو
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای آبادان
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم صادق شیبک و احمد غلامی در گالیکش و آزادشهر
  • یادواره شهید آبروی محله در روستای بن زرد و رودشتی