Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: براساس طرح تبدیل اصفهان به شهر خورشیدی شهرداری باید برنامه ای را تنظیم کند که تا سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰ مگاوات ظرفیت تولید برق خورشیدی را در شهر داشته باشیم.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان، کوروش خسروی با بیان اینکه انرژی های تجدیدپذیر یکی از منابع جدید خلق ثروت در دنیا است، اظهارکرد: خورشید نیز یکی از منابع انرژی های تجدیدپذیر است که کشور ایران و به ویژه شهر اصفهان به میزان بسیاری از این نعمت برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: از حدود سه ماه پیش مطالعه ای را در مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان شروع کردیم و همکاران در این مرکز به این موضوع ورود پیدا کرده اند که به چه میزان از این انرژی خورشیدی در اصفهان استفاده می کنیم و به چه میزان شهر بر اثر استفاده نکردن از این انرژی زیان می دهد.
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه اصفهانی ها سالیانه حدود ۵۳۰ میلیارد تومان هزینه خرید برق و حدود ۳۸۶ میلیارد تومان هزینه برای خرید گاز پرداخت می کنند، تصریح کرد: همچنین اصفهانی ها سالیانه برای گرم کردن آب گرم مورد نیاز خود برای استحمام و شست و شو حدود یک میلیون تن دی اکسید کربن وارد اتمسفر می کنند و بیماری های ناشی از آن را خود باید تحمل کنند.
وی با تاکید بر اینکه این موارد اسراف هایی است که صورت می گیرد و در مقابل آن هیچ نتیجه مثبتی ندارد علاوه بر آنکه ثروتمان از دست می رود و انواع بیماری ها، مشکلات و آلودگی هوا را نیز متحمل می شویم، ادامه داد: طرح تبدیل اصفهان به شهر خورشیدی با این منظور طراحی شد که شهرداری شرایطی را فراهم کند که شهروندان، سرمایه گذاران و سازمان های مستقر در شهرداری به سمت استفاده از انرژی های خورشیدی حرکت کنند.
خسروری تاکید کرد: انواع مشوق ها، اجبارها، الزامات و فعالیت های فرهنگی را پیش بینی کردیم که این امر مهم تحقق پیدا کند که یک عدد بسیار کوچک که در حال حاضر اتلاف می شود، در سال ۱۴۰۰ از بین نرود.
وی افزود: بر اساس این طرح شهرداری باید برنامه ای را تنظیم کند که تا سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰ مگاوات ظرفیت تولید برق خورشیدی در شهر داشته باشیم و حدود ۱۰۰ هزار آبگرمکن خورشیدی در اصفهان کار کنند تا از بخشی از این ضرر و زیان در شهر جلوگیری شود.
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این امر مهم به زیرساخت های خاصی نیاز ندارد، گفت: ارزان بودن انرژی بزرگترین مشکلی است که در کل کشور با آن مواجه هستیم چرا که سبب می شود مردم به سمت سرمایه گذاری در استفاده از برق خورشیدی یا آبگرمکن خورشیدی نروند.
وی در ادامه با بیان اینکه اگر تا حدودی قیمت انرژی در کشور ایران منطقی تر بود، به این میزان شاهد اتلاف و اسراف منابع نبودیم، افزود: قیمت های مناسب بزرگترین زیرساختی است که وجود ندارد و در حال حاضر وزارت نیرو به تحقق این امر مهم علاقه مند است از نظر فرهنگ سازی، دسترسی به انرژی خورشیدی و از نظر همت و حمیت اصفهانی ها به استفاده از منابع ارزان قیمت با آسیب ناچیز زیست محیطی زمینه های تبدیل اصفهان به شهر خورشیدی وجود دارد.
خسروی تاکید کرد: قیمت های نامناسب انرژی در کشور مشکل اصلی است که ناچار هستیم با مشوق ها و انجام کارهای فرهنگی این نقیصه را جبران کنیم و به سمت استفاده از انرژی های خورشیدی حرکت کنیم.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۷۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال خاموشی نداریم | ۲۰ هزار مگاوات ناترازی برق صحت ندارد

به گزارش همشهری آنلاین،‌ همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در پاسخ به این سوال که آیا برای امسال پیش بینی برای وقوع خاموشی و انتشار جداول در این راستا شده است؟ گفت: با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده پیش‌بینی برای خاموشی‌ها نداریم.

حائری ادامه داد: انشاالله با تلاش‌های صورت گرفته و مدیریت مصرف می‌توانیم تابستان را پشت سر بگذاریم.

او در خصوص میزان ناترازی برق در کشور، اظهار کرد: ۲۰ هزار مگاوات ناترازی برق که اعلام شده صحت ندارد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: نمی توان عدد دقیقی را اعلام کرد، چراکه ناترازی برق بستگی به مدیریت مصرف دارد.

به تازگی مصطفی رجبی مشهدی - مدیرعامل توانیر - درباره رقم ناترازی برق در تابستان سال جاری گفت: اگر مشارکت مردم نباشد ناترازی زیاد است؛ اما پیش‌بینی ما این است با پویش با انرژی و مشارکت مردم ناترازی به حداقل ممکن برسد.

به گفته وی در ابتدای دولت رقم ناترازی حدود ۱۴ هزار مگاوات بود پیش بینی این است؛ امسال با اقداماتی که صورت می گیرد به حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاوات برسیم.

تعریف ۱۸۰ برنامه و شروع پویش با انرژی برای گذر از تابستان احتمال خاموشی در کشور را کمرنگ کرده است، اما انتظار می‌رود که مردم همکاری لازم را در این بخش داشته باشند تا تابستان امسال را بدون خاموشی پشت سر گذاشته شود.

کد خبر 849098 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم برق

دیگر خبرها

  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در بریتانیا
  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در مارس ۲۰۲۴
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین
  • امسال خاموشی نداریم | ۲۰ هزار مگاوات ناترازی برق صحت ندارد