Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@12:36:38 GMT

3 کشته در انفجار مین باقی مانده از جنگ در مهران

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۹۹۴۲۸

سه نفر در شهرستان مرزی مهران بر اثر برخورد با مین های کاشته شده در دوران دفاع مقدس جان خود را از دست دادند. آفتاب‌‌نیوز : شامگاه دوشنبه یک پراید که دارای سه سرنشین که شامل 2 زن 54 و 55 ساله و یک مرد 32 ساله بوده در مناطق مرزی مهران در حال حرکت بوده که به دلیل حرکت در خارج از محدوده امن به مین ضد تانک کاشته شده در دوران جنگ تحمیلی برخورد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اثر این برخورد هر سه سرنشین این پراید که نسبت فامیلی داشته اند، جان خود را از دست می دهد.

مقامات انتظامی و مرزبانی ایلام تاکنون در خصوص دلایل و جزییات این حادثه اظهار نظری نمی کنند.

گفتنی است یک میلیون و 700 هزار هکتار از زمین های استان ایلام در شهرستان های مهران و دهلران در دوران دفاع مقدس به انواع مین ها، ضایعات جنگی و گلوله های عمل نکرده آلوده شده بودند.

900 هزار هکتار از این سطح در شهرستان مرزی دهلران و 800 هزار هکتار نیز در مهران قرار دارد.

عملیات پاکسازی سطحی پس از پایان جنگ در استان آغاز و از مجموع یک میلیون و 700 هزار هکتار منطقه آلوده تاکنون یک میلیون و 699 هزار و 515 هکتار از وجود مواد منفجره پاک شده و تنها 485 هکتار باقی مانده است ولی به نظر می رسد باید تغییرات و بازنگری هایی در مناطق پاکسازی شده صورت گیرد.

انفجار مین سوم آبان ماه امسال در منطقه مرزی چنگوله شهرستان مهران یک کشته و 2 زخمی برجا گذاشت.

منبع: ایرنا

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار

معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار گفت: ۲ فروند شناور صیادی لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار طعمه حریق شدند و در این حادثه یک نفر فوت و یک لنج طعمه حریق شده و یک لنج دیگر خسارات وارد شده است.

به گزارش ایرنا، سرپرست شیلات شهرستان چابهار گفت: انفجار گاز اکسیژن جوشکاری باعث آتش سوزی لنج صیادی در اسکله هفت تیر شهرستان چابهار شد.

سعیدی، در تشریح جزئیات این حادثه افزود: ظهر امروز حوالی ساعت ۱۵ بر اثر تعمیرات و جوشکاری لنج صیادی و انفجار گاز اکسیژن در شهرستان چابهار یک لنج صیادی کاملا طعمه حریق شد.

tags # اخبار حوادث سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • کامیابی‌نیا: پیروزی در ۶ بازی باقی‌مانده نشدنی نیست
  • مرزی‌ترین نقطه خراسان شمالی سینما خواهد داشت
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • شکسته شدن سد در کنیا / بیش از ۱۲۰ نفر کشته شدند + عکس
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • انفجار کامیون در کامبوج با ۲۰ کشته (فیلم)
  • آتش‌سوزی در لنج صیادی چابهار
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند
  • درخواست پیشکسوت پرسپولیس از مدیران باشگاه
  • حمید درخشان: برای تمدید قرارداد اوسمار عجله نکنید