Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@20:14:52 GMT

محور ریلی بافق – تربت حیدریه دو خطه می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۰۲۶۷۷

محور ریلی بافق – تربت حیدریه دو خطه می‌شود

مدیرکل راه آهن شرق از دوخطه شدن محور ریلی بافق- تربیت حیدریه خبر داد و با اشاره به رویکرد تازه وزارت راه و شهرسازی در راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای گفت: این مدل حمل و نقلی برای جابجایی پرسنل شاغل در معادن زغال سنگ طبس راهکار مناسبی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسن ماسوری صبح امروز در دیدار با مدیر عامل شرکت زغالسنگ پروده طبس با اشاره به رویکرد تازه وزارت راه و شهرسازی در راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای گفت: این مدل حمل و نقلی جهت جابجایی پرسنل شاغل در معادن زغال سنگ طبس راهکار مناسبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر نگاه ملی به توسعه زیرساخت‌های کلان منطقه گفت: تقویت حمل و نقل ریلی به دلیل رویکرد ریل محور در حمل بار در دستور کار قرار گرفته است که در این راستا دو خطه کردن محور بافق – تربت حیدریه مصوب شده که در صورت واگذاری اعتبار لازم عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. 

مدیرکل راه آهن شرق بیان کرد: با اجرای این پروژه بسیاری از مشکلات کنونی ما در منطقه نظیر بلاک‌های بحرانی، ماسه‌گیر و گلوگاه‌ها برطرف خواهد شد. 

ماسوری با تاکید بر تقویت شرایط بارگیری زغالسنگ گفت: نصب قیف دوم بارگیری، احداث سکوی بارگیری غیرمکانیزه و استفاده از ظرفیت‌های معادن خصوصی می‌تواند در کوتاه مدت راهکارهای مناسبی برای افزایش میزان حمل بار با راه‌آهن باشد. 

مدیرعامل شرکت زغالسنگ پروده طبس نیز در این دیدار با استقبال از پیشنهادات مدیرکل راه آهن شرق گفت: راه‌اندازی قطار حومه‌ای راهکار بسیار مناسبی برای جابجایی پرسنل معادن است. 

رمضان کریتی‌ثانی افزود: یک هزار و 870 نفر در معادن طبس شاغل هستند که روزانه حدود 18 دستگاه اتوبوس وظیفه جابجایی آنها را به عهده دارند که راه‌اندازی قطار حومه‌ای فرصت بسیار مناسبی را ایجاد می‌کند تا از مزایای حمل و نقل ریلی بهره‌مند شویم. 

وی بیان کرد: امسال حمل 525 هزار تن زغالسنگ با شبکه ریلی به مقصد ذوب آهن اصفهان را در برنامه داریم که حدود 400 هزار تن آن محقق شده و برنامه افزایش تا 700 هزار تن را در نظر داریم. 

مدیرعامل شرکت زغالسنگ پروده طبس گفت: از احداث سکوی بارگیری غیرمکانیزه با لودر برای جذب بار معادن خصوصی استقبال می‌کنیم چراکه هرچه بار به سمت راه آهن برود از معضلات حمل جاده‌ای نظیر سوانح، استهلاک جاده‌ها و مسائل زیست محیطی کاسته می‌شود. 

 کریتی اظهار امیدواری کرد: با اجرای این پروژه تا پایان سال 200 هزار تن بار معادن خصوصی به راه آهن منتقل شود. 

رئیس گروه بازرگانی و بازاریابی اداره کل راه آهن شرق نیز در این جلسه از اعمال تخفیف برای بارگیری از سکوی غیرمکانیزه خبر داد. 

برات‌الله رضائیان گفت: 10 درصد تخفیف حمل بار برای بارگیری از سکوی غیر مکانیزه اختصاص یافته که از محل تخفیفات حمل و نقل ریلی سرمایه‌گذاری مذکور برگشت داده خواهد شد.

انتهای پیام/

R41348/P1486/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۲۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال

تین نیوز

مدیرکل راه آهن لرستان گفت: میزان بارگیری راه آهن لرستان در فروردین ماه امسال به بیش از ۳۵ هزار تن رسید که ۳۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، رحمت رحمت نژاد افزود: میزان تن کیلومتر مبدا مقصد طی فروردین ماه سال جاری در اداره کل راه آهن لرستان به ۱۶ میلیون تن رسید که ۳۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد کرده است.

رحمت نژاد خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۴۴۵ هزار و ۴۱۹ تن کالا بارگیری شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ با میزان بارگیری ۳۱۷ هزار و ۳۲۷ تن، رشد ۴۰ درصدی دارد.

به گفته وی در سال ۱۴۰۱ تعداد واگن ها ۵۵۱۸ عدد بود که در سال گذشته ۷۸۲۴ واگن شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • سرعت بازرگانی در راه آهن شمال غرب افزایش یافته است
  • بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه