Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@07:07:34 GMT

استقلال – سپاهان؛ شام آخر مهاجمان ناکام آبی!

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۰۳۰۲۱

مهاجمان استقلال جای هیچ دفاعی را باقی نگذاشته‌اند و وینفرید شفر حتی اگر بعد از پایان این بازی تمام مهاجمان را در لیست فروش قرار دهد هیچ کس از او خرده نخواهد گرفت. حتی جابر انصاری هم که میان انبوهی از گل نزن‌ها شرایط بهتری دارد را هم می‌شود در فهرست اخراجی‌ها قرار داد. شاید اگر مجالش بود و استقلال پول کافی را در اختیار داشت و قوانین نقل و انتقالاتی نیز اجازه می‌داد این اتفاق رخ می‌داد و همه قطاری از فهرست کنار می‌رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازی با سپاهان در حقیقت آخرین فرصت است برای مردانی که آمده بودند پی در پی برای استقلال گل بزنند و هیچ توفیقی به دست نیاوردند.

 مگر می‌شود نیم فصل بگذرد و مهاجمی همچون سجاد شهباززاده که هزینه‌های بسیاری هم روی دوش استقلال گذاشته گلی نزده باشد؟ مگر می‌شود حسن بیت سعید را با پرداختی یک میلیارد و سیصد میلیون تومان بدون گل زده دید؟ تا وقوع این اتفاق شوم فقط 90 دقیقه باقی است. تا خلق بدترین کارنامه مهاجمانی که با ادعای بسیار سر از ویترین استقلال درآوردند. این 90 دقیقه هم اگر به مانند 90 دقیقه‌های دیگر بگذرد و گلی به وسیله مهاجمان استقلال به ثمر نرسد باید به شفر حق داد که هر تصمیمی می‌خواهد در قبال این بازیکنان بگیرد. باید مرد آلمانی را صاحب اختیار دانست که قلم قرمز بکشد روی نام علی قربانی.

مهاجمی که هیچ کار مثبتی برای استقلال نکرده است و تمام هنرش یک گل در جام حذفی بوده است. مهدی قائدی نیز جز هیاهو برای استقلال چیزی نداشته است. تا به امروز بیش از آنکه استقلال از مهدی قائدی سود و فایده ببرد این قائدی بوده که از شرکت استقلال بهره گرفته است. حال شاید اگر پای درد دل این بازیکنان بنشینید هافبک‌ها را مقصر بدانند یا دلایل دیگر اما هیچ توجیهی قابل پذیرش نیست به این علت که استقلال در خط میانی خود بازیکنان خوبی در اختیار داشته و آنها در بازی‌های لیگ غالبا کار خود را به شکل مطلوب انجام داده‌اند.

نگاهی به فیلم بازی‌های استقلال نیز اثبات می‌کند ریشه گل نزدن مهاجمان علتی ندارد جز خودشان. آنها گل نمی‌زنند به این دلیل که اعتماد به نفس کافی ندارند. سجاد شهباززاده از دو قدمی توپ را با کمترین ضرب ممکن به سمت دروازه می‌زند به این سبب که تمرین‌های کافی را سپری نمی‌کند و احتمالا خودش هم دل به تمرین‌های اضافه نمی‌دهد. حسن بیت‌سعید نیز از بی انگیزگی مفرط در عذاب است. چه باید کرد؟ از دست مربی چه برمی‌آید؟ او را در همه پست‌ها هم به کار گرفته‌اند؛ حتی در خط حمله اما گل نمی‌زند که نمی‌زند. علی قربانی هم یکی است شبیه امین منوچهری که استقلالی‌ها را دق داد و عاصی کرد.

آخرین کار شاق و قابل وصف این بازیکن پاس گلی بود که در بازی با گسترش فولاد برای فرشید اسماعیلی ارسال کرد. دیگر چیزی از این بازیکن به یاد نداریم. مهاجمان استقلال همگی در سراشیبی سقوط قرار گرفته‌اند و تنها امیدمان بازگشت در بازی امروز است. چیزی شبیه به رخداد یک معجزه تا شاید شفر را مجاب کند یکی، دو نفر از آنها را در ترکیب استقلال نیم فصل دوم حفظ کند و شاهد ریزش‌های کمتری باشیم.

گرچه از همین حالا بهنام برزای و محسن کریمی برای نیم فصل دوم در اتاق انتظار قرار گرفته‌اند و در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن اگر فقط حسن بیت‌سعید از جمع مهاجمان استقلال جدا شود و به یکی از دو تیم ذوب آهن یا فولاد برود، باز هم علی قربانی و سجاد شهباززاده مدت‌ها از شانس کمتری برای بازی در ترکیب اصلی برخوردار خواهند بود و چه بسا مهدی قائدی نیز دیگر مجالی برای ورود به ترکیب استقلال به‌عنوان بازیکن تعویضی نداشته باشد.

وضعیت امروز ناشی از چهارده بازی فرصت سوزی است و این بازی آخر که حکم بازی پایانی نیم فصل دوم را دارد تنها می‌تواند به مثابه تک ماده‌ای برای گرفتن نمره قبولی باشد تا فقط تعداد اخراجی‌های مهاجمان کمتر شود.راهی جز این هم نیست. استقلال برای اینکه روزهای بهتری را تجربه کند یا شاید در جام حذفی مدعی کسب جام باشد مردانی می‌خواهد که تک موقعیت‌ها را بدل به گل کنند. مردانی که قدر موقعیت‌ها را بدانند و آینه دق نباشند.

حالا که خط دفاع استقلال ترمیم شده و سیر صعودی را در پیش گرفته و استقلال سازمان دفاعی مطلوب‌تری در قیاس با گذشته‌های سیاه خود دارد، باید اصلاحات در خط آتش را نیز شروع کرد. تحولاتی که اجباری و باید می‌نماید. نه فقط یک وعده. نیاز امروز استقلال برخورداری از خط حمله‌ای گلزن است نه شبیه آنچه تا به امروز رقم خورده. استقلال بازیکنانی می‌خواهد که همواره در خط حمله‌اش دیده شده‌اند. سری به تعداد گل‌های زده استقلال در تمام ادوار لیگ برتر که بزنید، مهر تایید خواهید زد به این آمار که آبی‌ها بهترین خط حمله لیگ در تمام تاریخ بوده‌اند. البته منهای فصل جاری...

ایران ورزشی

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۳۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته بیست و پنجم لیگ برتر| تراکتور به دنبال انتقام از استقلال/ نبرد گلادیاتور‌های پرسپولیس و سپاهان در ال‌کلاسیکوی ایران

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم‌های استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران در تبریز و تهران به مصاف تیم‌های تراکتور و سپاهان خواهند رفت. 

تراکتور - استقلال 

سرخپوشان تبریز از ساعت ۱۷ در ورزشگاه یادگار امام میزبان آبی‌پوشان تهران هستند. دو تیم در حالی برابر هم قرار می‌گیرند که انگیزه‌های متفاوتی دارند. تراکتور ۴۰ امتیازی دیگر شانسی برای قهرمانی ندارد، اما این امید را دارد که بتواند سهمیه لیگ نخبگان را به دست آورد؛ بنابراین با تمام توان بازی خواهد کرد تا با حمایت حداکثری هواداری پرشور خود برنده این بازی باشد و شکست دور رفت را تلافی کند. جدایی ناگهانی پاکو خمز باعث شد تا مدت کوتاهی محمد نصرتی سرمربی باشد و پس از آن قرار بر این شد یحیی گل‌محمدی هدایت تراکتور را بر عهده بگیرد، اما مشکل او هنوز حل نشده تا حمید مطهری به عنوان کمک اول گل‌محمدی، مسئولیت فنی تیم را بر عهده داشته باشد. اتفاقی که برای اولین بار در دیدار قبلی سرخپوشان مقابل ذوب‌آهن در جام حذفی رخ داد.  

استقلال که با ۵۳ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی ایستاده برای حفظ این جایگاه مهم می‌بایست در بازی خارج از خانه برنده باشد. تیم جواد نکونام در این فصل بیشتر پیروزی‌های خود را اقتصادی به دست آورده و به نظر می‌رسد با همین تدبیر به دنبال عبور از تراکتور است. آبی پوشان با اختلاف یک امتیاز در صدر هستند و اگر برنده نشوند احتمال آنکه صدر جدول را از دست بدهند بسیار زیاد است. نکونام در بازی فردا آرمین سهرابیان و رافائل سیلوا را به دلیل مصدومیت و سید حسین حسینی را به علت محرومیت در اختیار ندارد. ضمن اینکه مویت یامگا و مهدی مهدی‌پور را تا پایان فصل از دست داده است.  

استقلال و تراکتور تا به حال ۵۵ بار به مصاف یکدیگر رفتند که ۲۷ مسابقه با پیروزی آبی‌پوشان پایتخت و ۱۴ بازی با برتری سرخپوشان دیار آذربایجان همراه بوده و ۱۴ دیدار از رویارویی‌های دو تیم نیز با تساوی به پایان رسیده است.در بازی فصل گذشته  تراکتور 7 گل از استقلالِ ساپینتو دریافت کرد و در بازی رفت نیز متحمل شکست شد تا تراکتوری ها حالا به دنبال انتقام از استقلال باشند.

پرسپولیس - سپاهان

سرخپوشان تهران در حالی از سپاهان میزبانی می‌کنند که برای جا نماندن از استقلال و چه بسا صدرنشینی، نیاز به برتری مقابل سپاهان دارند. شاگردان اوسمار در ال‌کلاسیکوی ایران انگیزه بسیار بالایی دارند، چون بازی رفت را در ورزشگاه نقش جهان به حریف واگذار کردند و از طرفی در دیدار قبلی خود که در جام حذفی بود برابر آلومینیوم اراک شکست خوردند تا فرصت کسب سه گانه را از دست بدهند و بنابراین در این دیدار به دنبال برتری هستند تا بتوانند ۵۵ امتیازی شوند و در کورس قهرمانی باقی بمانند حتی اگر استقلال متوقف نشده باشد. اوسمار در بازی فردا نمی‌تواند از علیرضا بیرانوند و امید عالیشاه مصدوم و دانیال اسماعیلی‌فر محروم بهره ببرد و گل‌هایی که امیررضا رفیعی برابر آلومینیوم اراک خورد، سرمربی برزیلی را نگران کرده تا از درون دروازه مطمئن نباشد.  

سپاهان ۴۵ امتیازی که در سه بازی آخر خود در لیگ برتر و جام حذفی برنده بوده، اگر بتواند در ورزشگاه آزادی فاتح ال‌کلاسیکو نام بگیرد، کماکان امیدوار به قهرمانی باقی می‌ماند، به خصوص اگر تراکتور ۳ امتیاز دیدار با سپاهان را در خانه نگه دارد. ژوزه مورایس در بازی فردا چند غایب دارد. محمد دانشگر، پیام نیازمند و آریا یوسفی مصدوم هستند و کادر پزشکی طلایی پوشان در تلاش است تا رضا اسدی و فرشاد احمدزاده را به این بازی برساند. غایبانی مهم به خصوص اسدی که تک گل بازی رفت را به ثمر رساند.

سپاهان و پرسپولیس تا کنون ۸۱ مرتبه مقابل هم ایستاده‌اند که ۲۷ بار سرخپوشان تهران برنده شده‌اند، ۲۱ بار نماینده اصفهان برنده شده و ۳۳ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرسپولیس با اصالت است و باید از کاری که استقلال کرد دوری کنیم! | کار رقیب وجهه بین المللی شان را خراب می کند
  • هفته ۲۵ لیگ برتر فوتبال | نصف پرسپولیس مقابل سپاهان و استقلال بدون کاپیتان در تبریز
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر| تراکتور به دنبال انتقام از استقلال/ نبرد گلادیاتور‌های پرسپولیس و سپاهان در ال‌کلاسیکوی ایران
  • پر افتخارترین تیم‌های جام حذفی ناکام در صعود!
  • کار سخت سپاهان برای صعود در جام حذفی
  • پاک پرور: حیف شد سپاهان را نبردیم
  • رضا اسدی به بازی با پرسپولیس هم نمی‌رسد
  • ادعای عجیب - رامین در این بازی قفل شده بود
  • مدافع سابق استقلال غایب سپاهان برابر پرسپولیس/ یک خودی در ابهام
  • انتقاد جیمی کاراگر از مهاجمان گل‌نزن لیورپول