Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@16:16:28 GMT

پژوهشگران برتر دانشگاه بیرجند معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۰۴۳۹۰

پژوهشگران برتر دانشگاه بیرجند معرفی شدند

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: پژوهشگران برتر دانشگاه بیرجند طی مراسمی با حضور مسئولان استان که در تالار ولایت دانشگاه بیرجند برگزار شد معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، خلیل خلیلی در حاشیه مراسم معرفی پژوهشگران برتر دانشگاه بیرجند اظهار داشت: سرفصل بودجه پژوهش دانشگاه 3 برابر افزایش یافته است و در جهت اصلاح مدل بودجه دانشگاه‌ها و گنجاندن ضرایب محرومیت و مرزی بودن نیز پیگیری‌هایی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه بیرجند با برشمردن برخی از موفقیت‌های این دانشگاه در زمینه‌های مختلف از قبیل گسترش چشمگیر روابط بین الملل، تدوین و اصلاح رویه‌ها، زیباسازی فضای فیزیکی، ارتقای بهره‌وری زیرسیستم‌ها و گسترش تعامل با جامعه، از اعضای هیئت علمی و پژوهشگران دانشگاه خواست تا از برنامه فرصت مطالعاتی کوتاه مدت به نحو مطلوب استفاده کنند.

وی با اشاره به ورود دانشگاه بیرجند به رتبه بندی‌های بین‌المللی و کسب رتبه 15 در میان دانشگاه‌های کشور در رتبه‌بندی تایمز تأکید کرد: حفظ و ارتقاء این جایگاه نیازمند تلاش و اهتمام بیشتر همه اعضای دانشگاه است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند نیز در این مراسم گزارشی از اهم فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه پژوهش ارائه کرد.

سیدعلی میربزرگی افزود: انعقاد 22 قرارداد پژوهشی با ارگان‌های داخل و خارج استان، انعقاد 7 تفاهم نامه، برگزاری 35 کارگاه آموزشی و راه‌اندازی 2 مرکز جوار دانشگاهی آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در حوزه کارآفرینی و ارتباط با صنعت، ارتقای پهنای باند اینترنت دانشگاه، افزایش پوشش شبکه وایرلس و ارتقای فضای ذخیره سازی اطلاعات از جمله برنامه‌های انجام شده است.

وی افزود: تهیه و تدوین سند جامع فناوری اطلاعات دانشگاه و اصلاح ساختار شبکه دانشگاه، پیوستن کتابخانه مرکزی دانشگاه بیرجند به پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه‌های ایران، ارتقای تعداد پایگاه‌های اطلاعاتی آنلاین از 12 به 41 پایگاه و برگزاری نمایشگاه تخصصی ناشران کتب خارجی از دیگر اقدامات و برنامه‌های معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند تعداد طرح‌های تحقیقاتی مصوب داخلی از ابتدای سال 96 تاکنون را 21 مورد و طرح‌های پژوشی در حال اجرای خارج دانشگاه را 81 مورد بیان کرد و از تألیف، تدوین و ترجمه 32 عنوان کتاب و 306 مقاله ارائه شده در همایش‌های ملی و بین المللی در سال 96 خبر داد.

میربزرگی گفت:تعداد مقالات ISI را 119 مورد، مقالات ISC را 154 مورد و مقالات علمی، پژوهشی و ترویجی چاپ شده توسط پژوهشگران دانشگاه بیرجند در سال جاری 149 مورد بوده است و در پایان این مراسم 15 پژوهشگر از 10 دانشکده و یک آموزشکده دانشگاه بیرجند معرفی و تجلیل شدند.

محمد بهنام‌فر و مرتضی اسمعیل‌نژاد از دانشکده ادبیات و علوم انسانی، حیدر رئیسی و سارا سبحانی از دانشکده علوم، محمد اکبری‌بورنگ از دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، هادی علیزاده‌نوقابی از دانشکده علوم ریاضی و آمار، مهدی مقرنسی از دانشکده علوم ورزشی، محمدعلی بهدانی و عباس خاشعی‌سیوکی از دانشکده کشاورزی، محمدحسین صیادی‌اناری از دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست، حسن حسن‌زاده و سید محمدحسین سیدکاشی از دانشکده مهندسی، سیدحمید ظهیری‌ممقانی از دانشکده مهندسی کامپیوتر، حسین بارانی از دانشکده هنر و سید حمیدرضا رمضانی از آموزشکده کشاورزی سرایان به عنوان پژوهشگر برتر تجلیل شدند.

در این مراسم همچنین از پنج عضو هیئت علمی دارای بالاترین شاخص هرش (رویکردی نو در ارزیابی برون‌داد علمی محققان) از پایگاه علم سنجی اسکاپوس در گروه‌های علوم پایه، مهندسی، علوم انسانی و رفتاری و کشاورزی و منابع طبیعی و 10 عضو هیئت علمی دارای مقالات پراستناد قدردانی شد.

تجلیل از دو دانشجوی پژوهشگر نمونه در مقطع دکتری، معرفی دو کارشناس نمونه حوزه پژوهش و فناوری و کارشناسان فعال رابط پژوهشی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

R41348/P1486/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۴۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی

۱۴ هزار و ۹۰۰ داوطلب کنکور سراسری (نوبت اول) در استان خراسان جنوبی باهم رقابت کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند؛ همزمان با آغاز نوبت اول آزمون سراسری سال  1403، تعداد 2959 داوطلب در گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در دانشگاه بیرجند همزمان با سراسر کشور به رقابت با یکدیگر پرداختند.

نوبت اول کنکور سراسری سال 1403 در گروه‌های علوم ریاضی و علوم انسانی همزمان با سراسر کشور در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

در این رقابت 3307 داوطلب شامل 1903 نفر زن و 1404 مرد در پردیس علوم، پردیس مهندسی، پردیس علوم رفتاری، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، سالن امید و سالن ورزشی فجر دانشگاه بیرجند به رقابت پرداختند.

همزمان با آغاز کنکور سراسری، این آزمون در 10 شهرستان خراسان جنوبی نیز برگزار شد.

 14900 داوطلب در  تمام گروه‌های آزمونی نوبت اول کنکور سراسری، در خراسان جنوبی به رقابت با یکدیگر پرداختند که از این تعداد 6354 داوطلب در دانشگاه بیرجند در آزمون شرکت کردند.

همزمان با برگزاری آزمون داوطلبان گروه‌های آموزشی علوم ریاضی و علوم انسانی، دکتر لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند و رئیس ستاد استانی آزمون سراسری در خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان از روند برگزاری آزمون بازدید کرد.

به گزارش تسنیم، در کل کشور تعداد 128 هزار و 362 داوطلب در آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی شرکت کردند که از این تعداد 47 هزار و 112 نفر معادل 37 درصد داوطلبان زن و تعداد 81 هزار و 250 نفر معادل 63 درصد داوطلبان مرد بودند.

در آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی در کل کشور تعداد 384 هزار و 960 داوطلب شامل تعداد 250 هزار و 345 نفر معادل 65 درصد داوطلبان زن و تعداد 134 هزار و 615 نفر معادل 35 درصد داوطلبان مرد بودند.

انتهای پیام/250

دیگر خبرها

  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه