Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رییس دانشگاه علوم و معارف قم با بیان اینکه «قابلیت قابل» و «فیض فیّاض» از علامه محمدتقی جعفری، انسانی منحصربفرد ساخت؛ افزود: مرحوم علامه، انسان بسیار بسیار موفقی بودند که این موفقیت ها، حاصل لطف الهی و تلاش خودشان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، آیت الله دکتر احمد عابدی، رییس دانشگاه علوم و معارف قم، امروز(۱۴ آذر)در همایش ملی «روش پژوهشی علامه محمدتقی جعفری» که به همت مؤسسه آموزش عالی حوزوی فاطمیه کرمان برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه مرحوم علامه، انسان بسیار بسیار موفقی بودند؛ این موفقیت ها را حاصل لطف الهی و تلاش خود ایشان دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه «قابلیت قابل» و «فیض فیّاض» علامه را انسانی منحصربفرد ساخت؛ اظهار داشت: ایشان حدود ۱۰۰ عنوان کتاب و مقاله دارند و بعضی از این عناوین مانند شرح مثنوی و یا شرح نهج البلاغه، به تنهایی چندین جلد است لذا در قرن اخیر، کمتر عالمی با این همه آثار مکتوب داریم که اینها مرهون پرکاری ایشان و توفیق الهی است.

 

 

حجت الاسلام عابدی با اشاره به اینکه نوع آثار علامه با یک ابتکار و نوآوری همراه است؛ تصریح کرد: جنبه های اخلاقی و معنوی علامه، رسیدگی به دیگران و احترام به مردم در موفقیت ایشان تأثیر داشته است؛ آثار علامه با یک سئوال بسیار قوی و پرگاز آغاز می شود و به سرانجام عالمانه می رسد.

 

 

وی با ذکر این نکته که باید از شک و سئوال خوب استفاده  کرد لذا خوب سئوال کردن و خوب شبهه مطرح کردن یک هنر است؛ علامه را برخوردار از این هنر توصیف کرد و ادامه داد: مرحوم علامه در آثار خود به توضیح واضحات نپرداخته و فقط آنجا که نیاز به شرح و تفسیر دارد، ورود کرده، بر خلاف عده ای که امروز شهوت قلم و نوشتن دارند و آثار آنها چیزی جزء توضیح واضحات نیست.

 

 

رییس دانشگاه علوم و معارف قم «جامعیت» را ویژگی دیگر آثار علامه محمدتقی جعفری خواند و گفت: او ادیبی به تمام معنا است و ما توصیه می کنیم اگر کسی ادیب نیست، قلم دست نگیرید.

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۵۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| تصویر جدید مهدی رحمتی در کنار امیر جعفری

مهدی رحمتی، دروازه‌بان سابق استقلال، به تازگی در صفحه شخصی خود تصویری را در کنار امیر جعفری که این روزها در سریال جنگل آسفالت ایفای نقش می‌کند، منتشر کرد. 

مهدی رحمتی و امیرجعفری

دیگر خبرها

  • دولت مکلف شد 300 هزار هکتار به زمینهای قابل سکونت در شهرهای با تراکم زیر 70 هزار نفر اضافه کند
  • کارکرد انتقادی و راهبری فیلم های مستند کمرنگ شده است
  • عکس| تصویر جدید مهدی رحمتی در کنار امیر جعفری
  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست
  • انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • عملکرد هلال احمر در تسکین آلام رنج‌دیدگان قابل تحسین است