Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-09@02:11:06 GMT

نبرد بزرگان سینما برای حضور در جشنواره فجر +عکس

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۰۵۵۵۶

نبرد بزرگان سینما برای حضور در جشنواره فجر +عکس

ابراهیم حاتمی کیا، محمدحسین مهدویان، مسعود ده نمکی، مصطفی کیایی، فرزاد موتمن، پیمان معادی، هومن سیدی، بهروز شعیبی، رسول صدرعاملی و شهاب حسینی از جمله کارگردانانی هستند که امسال تقاضای حضور در جشنواره فیلم فجر را دارند.

خبرگزاری میزان: با نزدیک شدن به بهمن ماه 96 تب و تاب برای حضور در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بالا گرفته و اکثر کارگردانان و آثار متقاضی در جشنواره مشخص شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره امسال بخلاف سال گذشته شاهد حضور تعداد بیشتری از کارگردانان مطرح سینمای ایران است و همین نکته باعث شده تا فجر امسال از نگاه بسیاری از منتقدین کیفیت بالایی داشته باشد.

ابراهیم حاتمی کیا، محمدحسین مهدویان، مسعود ده نمکی، مصطفی کیایی، فرزاد موتمن، پیمان معادی، هومن سیدی، بهروز شعیبی، رسول صدرعاملی و شهاب حسینی از جمله کارگردانانی هستند که امسال تقاضای حضور در جشنواره فیلم فجر را دارند.


مسعود ده نمکی

مسعود ده نمکی نامی است که حضورش در جشنواره فیلم فجر همواره جذابیت بزرگترین رویداد سینمایی کشور را بالا برده است. کارگردانی که همیشه به ساختن آثار جنجالی و چالشی معروف بوده و هیچگاه از حاشیه‌های اطراف خود وام نگرفته است.

حضور ده نمکی در جشنواره امسال هم کم دردسر نبود. وی در ابتدا قصد ساخت فیلمی بر مبنای زندگی طیب خان را داشت اما به دلیل برخی مشکلات مالی ساخت این پروژه به تعویق افتاد.

"زندانی‌ها" اثر بعدی مسعود ده نمکی بود که چند روز پس از اعلام عدم ساخت طیب خان از آن رونمایی کرد. زندانی‌ها از همان ابتدا چالش برانگیز بود و با توجه به پسوند "ها" خبر از اثری کمدی می‌داد.

کار سخت ده نمکی از همان ابتدا و حتی قبل از شروع کار آغاز شد. درست پس از چند روز برخی رسانه ها از عدم صدور پروانه ساخت فیلم ده نمکی خبر دادند اما وی به سرعت واکنش نشان داده و در صفحه اینستاگرام خود از دریافت این پروانه خبر داد. حال از حضور خود در جشنواره فیلم فجر خبر داده و باید دید اثر جدید کارگردان اخراجی ها با چه برخوردی از سوی مخاطبان روبرو خواهد شد.

 

ابراهیم حاتمی کیا

حاتمی کیا از کارگردانان با سابقه سینمای ایران از سال 1367 و با فیلم "دیده بان" تجربه حضور در جشنواره فیلم فجر را داشته است. وی از جمله کارگردانانی است که فیلمنامه تمام آثار خود را شخصاً به نگارش در آورده است.

وی تاکنون دو بار و برای فیلم‌های "به رنگ ارغوان" و آژانس شیشه ای" موفق به دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شده است.

حاتمی کیا یکی از حاضران این دوره از جشنواره فیلم فجر است. وی امسال با فیلم "به وقت شام" در جشنواره حضور پیدا کرده و یکی از شانس‌های همیشگی سیمرغ محسوب می‌شود. به وقت شام فیلمی در ژانر جنگ بوده و به مسائل منطقه می‌پردازد.

یکی از نکات بارز جدیدترین ساخته حاتمی کیا را می‌توان در نبود تعداد زیادی از بازیگران ایرانی دانست. "هادی حجازی فر" و "بابک حمیدیان"دو بازیگری هستند که در فیلم "به وقت شام" به ایفای نقش پرداخته اند.

محمدحسین مهدویان

مهدویان بدون شک پدیده این سالهای سینمای ایران است. وی طی دو دوره گذشته تحسین بسیاری از منتقدان، اهالی رسانه و دیگر فیلمسازان را به همراه داشته است. موفقیت های وی برای دو فیلم "ایستاده در غبار" و "ماجرای نیمروز" اتفاقی بود که او را به عنوان یک استعداد تازه در سینما معرفی کرد.

فیلم سینمایی لاتاری نام تازه ترین ساخته مهدویان خواهد بود. فیلمی که تاکنون حضور بازیگرانی همچون ساعد سهیلی، زیبا کرمعلی، هادی حجازی فر و جواد عزتی در ابتدا برای دریافت پروانه ساخت با مشکلاتی مواجه شد اما سر آخر توانست نظر مساعد شورای پروانه ساخت را جلب کرده و در هفته های آغازین پاییز موفق به دریافت پروانه شد تا از همان لحظه یکی از جدی ترین شانس های جشنواره فجر به نام لاتاری و مهدویان ثبت شود.

از "لاتاری" به عنوان یکی از شانس های اصلی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر یاد می شود و با وجود اینکه زمان زیادی برای ارسال آثار متقاضی برای جشنواره نمانده اما اکثر اهالی سینما و رسانه از قصد حضور مهدویان در سومین سال پیاپی خبر می دهند.

پیمان معادی

تازه کار اما خوش فکر. این نامی است که بدون شک می‌توان به یکی از بی حاشیه ترین بازیگران سینمای ایران داد. معادی تاکنون دو بار تجربه کارگردانی داشته و اولین فیلم بلند وی به نام "برف روی کاج‌ها" نظرات مثبتی را از آن خود کرد.

معادی در حال حاضر آخرین مراحل از مرحله پس از تولید فیلم بمب را پشت سر می‌گذارد و اولین اکران این در جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

پیمان معادی ، لیلا حاتمی، حبیب رضایی، سیامک انصاری، سیامک صفری از جمله بازیگرانی هستند که در بمب به ایفای نقش می پردازند.

هومن سیدی

سیدی برای اولین بار در سال 1389 برای فیلم "افریقا" در جایگاه کارگردانی ایستاد و پس از آن آثاری همچون "مغزهای کوچک زنگ زده"، "خشم و هیاهو"، "اعترافات ذهن خطرناک من" و "سیزده" را کارگردانی کرد.

وی امسال با فیلم "مغزهای کوچک زنگ زده" در جشنواره فیلم فجر حاضر است. نوید محمدزاده، نازنین بیاتی، فرید سجادی حسینی و فرهاد اصلانی بازیگرانی هستند که در فیلم جدید سیدی به ایفای نقش پرداخته اند.

مصطفی کیایی

کیایی امسال با دست گذاشتن روی یکی از جنجالی ترین اخبار سال گذشته ریسک فراوانی را در عرصه فیلمسازی کرده است. وی جشنواره امسال را با فیلم "چهارراه استانبول" تجربه می‌کند.

کیایی در سال 1388 با فیلم متوسط "بعد از ظهر سگی" به عرصه کارگردانی پا گذاشت اما بسیار زود خاطره آن فیلم را اثر موفقی به نام "ضد گلوله" از ذهن ها" پاک کرد.

سوژه های جنجالی فیلم های کیایی باعث شده تا وی طرفداران فراوانی را در سینمای ایران از آن خود کند. فیلم هایی همچون "خط ویژه"، "عصر یخبندان" و "بارکد" از جمله همین آثار هستند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۵۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقریباً همه ناشران بزرگ در نمایشگاه کتاب حضور دارند

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: نمایشگاه کتاب تهران از چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود؛ از همه خبرنگاران برای پوشش رسانه‌ای این رویداد فرهنگی دعوت می‌کنم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امسال و نخستین‌بار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در فضایی به مساحت ۱۵۰ هزار متر مربع برپا شده است؛ عنوان کرد: این رویدا بزرگ فرهنگی با حضور هزاران ناشر از امروز (۱۹ اردیبهشت ماه) فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیش از ۲۵ کشور حضور فعال دارند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه عدالت فرهنگی مانند سال گذشته موضوع محوری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود، اظهار کرد: براساس تمهیدات انجام شده با فعال شدن بخش مجازی نمایشگاه کتاب، هر فرد ایرانی می‌تواند با ورود به سامانه خرید مجازی نمایشگاه، کتاب را با تخفیف خریداری کند و این کتاب را رایگان در منزل تحویل بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سخنان رئیس جمهور که شب گذشته در گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: سال گذشته نزدیک به ۲ میلیون نفر از سامانه نمایشگاه مجازی، کتاب را رایگان با همکاری وزارت ارتباطات و شرکت ملی پست در منزل خود دریافت کردند. ان‌شاالله این اتفاق امسال نیز انجام خواهد شد.

وی بابیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم امسال نیز نمایشگاه کتاب تهران با استقبال چشم‌گیری روبه‌رو شود، افزود: تقریباً همه فعالان و ناشران برجسته حوزه نشر امسال در نمایشگاه کتاب سی‌وپنجم حضور دارند؛ چراکه این رویدا یک محل وفاق و دیدار فرهنگی است.

سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • معاون رئیس جمهور از تالاب حوض سلطان و گنبد نمکی قم بازدید می کند
  • حضور فارابی با ۱۶ عنوان جدید در نمایشگاه کتاب
  • حضور پررنگ بنیاد سینمایی فارابی در نمایشگاه کتاب
  • تقریباً همه ناشران بزرگ در نمایشگاه کتاب حضور دارند
  • حضور انتشارات بنیاد سینمایی فارابی با ۱۶ اثر جدید در نمایشگاه کتاب
  • بزرگان استان قزوین اجازه شایعه سازی برای مدیران را ندهند
  • حضور بیش از ۲۵ کشور در نمایشگاه کتاب
  • حضور غایب بزرگ پارسال در نمایشگاه کتاب امسال
  • برنامه و پیش‌بینی: نبرد سقوط لیگ با حضور چهار تیم
  • حضور مخرب هوش مصنوعی در سینما/ به جوانان اعتماد کنیم