Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@18:32:13 GMT

عرضه سهام پلي پروپيلن جم در بورس استانبول

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۰۸۸۶۰

براي نخستين بار سهام شركت ايراني پلی پروپیلن جم در تالار بورس استانبول عرضه خواهد شد.


به گزارش بازتاب ،مصطفي زه­تابيان، مدير تأمين مالي شركت سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري (هلدينگ انرژي) با اعلام اين مطلب افزود: پذيرش متقابل سهام ” شركت پلي پروپيلن جم” در بورس اوراق بهادار تهران و بورس استانبول، توسعه عمليات بازار سرمايه كشور در سطح بين الملل را تسريع مي­نمايد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: فرایند پذیرش متقابل سهام شرکت پلی پروپیلن جم در بورس اوراق بهادار تهران و بورس استانبول با تعامل سهامداران شرکت، بورس اوراق بهادار تهران و بورس استانبول در جریان بوده و پذیرش توام سهام این شرکت می تواند بعنوان پیشران در عملیاتی نمودن پذیرش سهام و سرمایه گذاری در بازارهای بین المللی عمل نماید.


وي تاكيد كرد: بورس اوراق بهادار تهران و بورس استانبول پس از برجام، با هدف توسعه روابط فیمابین تفاهمنامه مشترک همکاری منعقد نموده اند و لذا فرصت مناسبی برای عملیاتی ساختن پذیرش متقابل سهام شرکت ها در دو بورس فراهم گردیده است.


مصطفی زه تابیان با بيان اينكه بورس استانبول سال ۲۰۱۵ را با متوسط ارزش بازاری برابر با ۲۲۴ میلیارد دلار به پایان رساند، افزود کشور ترکیه از رتبه ۴ درمیان بازارهای نوظهور از نظر ارزش معامله بازار سهام برخوردار است. همچنين در سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۵، متوسط سهم سرمایه گذاران خارجی در ترکیب سرمایه بازار ۶۴ درصد بوده است.


وي ادامه داد: نسبت P/E برای کل بازار بورس استانبول در پایان سال ۲۰۱۵ معادل ۵/۱۴ مرتبه و در سال ۲۰۱۶ برابر ۵/۱۰ بوده است. علاوه بر موارد مذکور، مزایایی نیز برای پذیرش ثانویه در بورس استانبول قابل تعریف است كه میزان اندك حق پذیرش دریافتی (برای شرکت های خارجی مورد پذیرش، حق درج سالانه نصف حق درج سالانه شركتهای داخلی است)، استفاده از سیستم معاملاتی نزدك برای امكان معامله از سرتاسر جهان از ابتدای سال ۲۰۱۳ میلادی و فراهم سازی زیرساخت های فن آوری مناسب توسط دولت از جمله این مزایا هستند.


مدیر تامین مالی شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی كشوري همچنين گفت: سهامداران عمده شرکت پلی­پروپیلن جم، شركت سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري، شرکت های پتروشمیران و پتروشیمی جم هستند كه فرایند پذیرش متقابل سهام اين شرکت در بورس استانبول را، به عنوان نخستین شرکت ایرانی پذیرش شده در یک بورس خارجی، پیش می برند.


وي اظهار داشت: شرکت پلی پروپیلن جم از جمله شرکت های پربازده در پورتفوی شركت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری می باشد كه با سرمایه ای بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال، به عنوان یکی از شرکت های توانمند در صنعت پتروشیمی، از دی ماه ۱۳۹۵ در بورس اوراق بهادار تهران پذیرش شده و مراحل نهایی درج نماد و سپس عرضه سهام آن در جریان است.


مصطفی زه تابیان افزایش مطلوبیت سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری مستقیم و در نتیجه دسترسی شرکت به منابع ارزی ارزان­قيمت را از جمله مزایای پذیرش متقابل سهام شرکت پلی پروپیلن جم برشمرد و افزود: پذیرش متقابل سهام ابزاری براي جذب سرمایه گذاران خارجی است با این تفاوت که با پذیرش سهام مورد معامله در بورس خارجی، ریسک های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران خارجی به طور قابل توجهی کاهش می یابد. همچنین سایر شرکت های بورسی با عملیاتی سازی زیرساخت های اجرایی لازم میان بورس اوراق بهادار تهران و بورس استانبول از امکانات ایجاد شده برخوردار می گردند.


وي اظهار داشت: به این ترتیب تامین مالی شرکت مذکور و سایر شرکت های داخلی از طریق انتشار انواع اوراق بهادار اسلامی نیز در سطح بین الملل تسهیل گشته و از سوی دیگر هزينه تأمين مالي از طريق بازارهاي بين المللي و افزايش اعتبار و مقبوليت شركت ها نزد اعتباردهندگان را منجر می گردد.


وی در پايان ابراز امیدواری کرد: محقق شدن این مهم سهم بسزایی در توسعه بازار سرمایه کشور داشته باشد و عرضه عمومی سهام شرکت پلی پروپیلن جم در بورس استانبول، بتواند راهگشای برخورداری سایر شرکت­های ايراني از مزایای پذیرش در بورس های خارجي باشد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۸۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال

بیش ۴ میلیون و ۸۷۴ هزار تن سیما به ارزش ۴ هزار و ۷۶۵ میلیارد تومان در فرودین امسال در بوزس کالا معامله شد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ از ابتدای امسال تا پایان فروردین ماه، 5.6 میلیون تن انواع سیمان عرضه و با تقاضای 6.5 میلیون تنی مواجه و 4 میلیون و 874 هزار و 540 تن آن دادوستد شد که ارزش 4 هزار و 765 میلیارد تومان را ثبت کرد.

همچنین در این مدت 10 میلیون و 676 هزار گواهی سپرده سیمان معادل 10 هزار و 676 تن سیمان به ارزش 11.8 میلیارد تومان در بازار مالی بورس کالا مورد دادوستد قرار گرفت.

عرضه 30 دستگاه کامیون کشنده فاو در بورس کالا

افزون بر این، تالار خودرو بورس کالا سال جدید را با عرضه 30 دستگاه کامیون کشنده فاو (کامیون کشنده FAW J6P-460) آغاز می کند. این خودروها قرار است یکشنبه 9 اردیبهشت در بورس کالا عرضه شوند.

بر این اساس تعداد 30 دستگاه کامیون کشنده فاو سیبامتوربه قیمت پایه 4 میلیارد و 778 میلیون تومان با درصد پیش پرداخت10 درصدی عرضه می شود.

ابلاغ شرایط خرید کامیون کشنده فاو

این گزاش می‌افزاید: بورس کالا شرایط خرید خودرو کامیون کشنده فاو که قرار است یکشنبه 9 اردیبهشت عرضه شود را ابلاغ کرد که بر این اساس مهلت ثبت سفارش ساعت 8 صبح روز یکشنبه 9 اردیبهشت است و به منظور مدیریت سفارش های دریافتی مشتریان، کارگزاران امکان مسدودسازی سفارش های دریافتی را تا ساعت 8:30 روز عرضه خواهند داشت.

هر کد ملی (اشخاص حقیقی) صرفا امکان ثبت سفارش یک دستگاه خودرو و هر شناسه ملی (اشخاص حقوقی) امکان ثبت سفارش حداکثر سه دستگاه خودرو را دارند.

اشخاصی که در عرضه های قبلی در بورس کالا موفق به خرید خودرو شده اند و از ابتدای سال 1398 از شرکتهای خودروسازی خودرو خریداری کرده اند نیز امکان ثبت سفارش را دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید