Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان تغذیه توصیه اکیدی به مصرف روزانه ۶ ماده غذایی برای حفظ سلامت کلی و کاهش نگرانی های بهداشتی را دارند:

زنجبیل: ریشه زنجبیل که طعم تندی دارد، درست مانند داروهای ضد التهاب عمل می کند و دارای پتانسیل قوی برای کمک به تسکین درد مفاصل است. بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که به جای مصرف قرص های مسکن، از زنجبیل در غذا و نوشیدنی های خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چون زنجبیل می تواند در کاهش سردرد، بهبود التهاب عضوهای آسیب دیده توده اسکلتی، کم کردن درد دوران قاعدگی در زنان، بهبود آمادگی جسمانی ورزشکاران و تقویت سیستم عضلانی بدن نقش موثری داشته باشد.

سیب زمینی شیرین: سیب زمینی شیرین سرشار از مواد مغذی کاهنده فشار خون از جمله پتاسیم و منیزیم است. پتاسیم به کاهش اثرات منفی سدیم و در نتیجه کاهش فشار خون کمک می کند. سیب زمینی شیرین و سفید هر دو منابع غنی از پتاسیم هستند. رژیم غذایی سرشار از منیزیم نیز منجر به کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا می شود.

سفیده تخم مرغ: برای یک وعده غذایی دیابت پسند، سفیده تخم مرغ بسیار مناسب است. پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ منجر به کاهش وزن و حفظ قند خون در محدوده سالم می شود. سفیده تخم مرغ بسیار کم کالری است. هر عدد سفیده تخم مرغ تنها ۱۷ کالری دارد.

پسته: پسته منبع غنی از فیتوسترولها است؛ ترکیبات گیاهی که برای جلوگیری از جذب کلسترول مفیدند و به بهبود سلامت قلب کمک می کنند. پسته همچنین سرشار از چربی های اشباع نشده، فیبر و آنتی اکسیدان ها است.

دانه های سویا: سویا گیاهی است که دارای ویتامین های ب، ث، ای و کا و مقداری کاروتین بوده و املاح معدنی کلسیم،‌ فسفر،‌ آهن، پتاسیم و مس نیز در آن وجود دارد. لیستین موجود در سویا در اطراف بافت اعصاب یک پوشش تولید می ‌کند و در شرایط استرس، در اثر دفع زیاد منیزیم بدن تحت تاثیر قرار می ‌گیرد و در صورت خوردن سویا این کمبود جبران و باعث کاهش استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌ شود.

قهوه: قهوه می ‌تواند عملکرد ذهن و حافظه را تقویت کند چون نواحی زیادی از مغز را تحریک کرده و بی ‌خوابی، انگیختگی، روحیه و تمرکز را تنظیم می ‌کند. تحقیقات نشان داده‌ اند که نوشیدن قهوه قبل از هر نوع آزمونی، عملکرد حافظه را بهتر می ‌کند. بهتر است مصرف این نوشیدنی به صورت منظم باشد و در مصرف آن افراط نشود.

حتما همه شما این موضوع را میدانید که در زندگی سلامتی از همه چیز مهمتر است , برای سالم و شاداب بودن فقط کافی است برخی نکات سلامتی و غذایی را رعایت کنید.

 با ما همراه باشید و ببینید چطور می توانید از خودتان یک آدم بی نهایت قوی و سالم بسازید. در ادامه ۱۰ توصیه غذایی آمده است که باپیروی از آن ها همواره سالم و شاداب خواهید بود:

۱٫ به قلب تان کمک کنید

ورزش این جا یک عامل حیاتی و مهم است، اما می توانید با خوردن سالمون وحشی و ماهی تن اسیدهای چرب امگا۳ را ذخیره کنید. میوه های سرشار از آنتی اکسیدان و سبزیجات از قلب تان در برابر بیماری ها محافظت می کنند.

۲ پوست تان را گرامی بدارید

اگر پوستان را از درون درمان می کنید، خیلی بیشتر از درمان های سطحی از طریق لوسیون ها و داروهای گران قیمت (اغلب بی فایده) که سرشار از مواد شیمیایی هستند، می توانید به پوست تان کمک کنید. افزایش مصرف توت ها، به عنوان تغذیه سالم زندگی سالم – غنی ویتامین ث، به تولید کلاژن توسط پوست کمک می کند.

۳ به مو و ناخن های تان کمک کنید

اگر رژیم غذایی تان پر از خوراکی هایی است که سلول ها را ملتهب می کند و کلاژن، کراتین، و الاستین را می شکند، که عناصر کلیدی سلامت مو و ناخن هستند، هیچ مقدار از هیچ محصولی نمی تواند به مو و ناخن تان کمک کند. پس به طور مداوم جو دوسر، برگهای سبز، بادام خام، سیب زمینی شیرین، کدو و تخمه کدو مصرف کنید.

۴به کبدتان عشق بورزید

اگر خوراکی های سرخ شده و چرب زیاد مصرف کنید، کبدتان را با خوراکی هایی که عاشقشان است، تمیز کنید،مثل سیر، گریپفروت، چغندر، هویج، چای سبز، سبزیهای برگدار، آووکادو، سیب، روغن زیتون، کوینولا، ارزن، لیمو، کلم، و بهترین دوست کبد یعنی زردچوبه.

۵ به دستگاه گوارش تان رسیدگی کنید

نفخ همیشه می تواند فورا "روحیه ی خوب” را از بین ببرد .با فیبر و خوراکی های سرشار از آنتی اکسیدان از جمله برگ های سبز، مرکبات، اسفناج، هویج، لوبیاها، بروکلی، غلات کامل، آب زغال اخته، کلم ترش و پیاز این مشکل را رفع کنیم.

۶با کلیه های تان مهربان باشید

برای سالم ماندن کلیه های تان ابرخوراکی هایی شامل بلوبری، تمشک، زغال اخته، گیلاس، و انگورهای فراخوشمزه مصرف کنید. همچنین می توانید برای حداکثر فایده، این مجموعه را با سیب، فلفل دلمه ای، کلم، و پیاز کامل کنید.

۷ روده بزرگ تان را تمیز کنید

اینجا سردمدار آب است، بنابراین در طول روز جرعه جرعه بنوشید! پیشنهاد درمان گرهای طبیعی برای فراهم کردن آنزیم های گوارشی، سبزیجات خام؛ برای تحریک مخاط روده، فیبر؛ و برای حفظ این باکتری سلامت آور شگفت انگیز پروبیوتیک ها، مانند کلم ترش است.

۸به چشم های تان روشنی ببخشید

نوشیدن آب کافی، به چشمان تان همان درخشش را می دهد که نشان از سلامتی دارد. خوراکی های سرشار از زینک، ویتامین ث، ویتامین ای و اسیدهای چرب امگا۳ راه رسیدن به آن هستند.

۹دندان های تان را درمان کنید

رژیم غذایی که حاوی مقادیر زیادی قند و اسید است می تواند مینای دندان را از بین ببرد، مصرف انواع سبزیجات، ماهی ها، مغزها، و غلات کامل از جمله برنج قهوه ای، حبوبات، و جو را توصیه می کنیم.

۱۰مغزتان را تغذیه کنید

مغزها، دانه ها، آووکادو و اسیدهای چرب امگا۳ چون حاوی مواد ضدالتهاب هستند برای عملکرد مغز ضروری است.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۹۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: برای داشتن برنامه غذایی مناسب که زیان های آلودگی هوا را به حداقل برساند، حداقل ۴۰۰ گرم سبزی و میوه تازه در طی روز باید مصرف شود و سبزی‌ها را بیشتر بصورت تازه و خام مصرف کرد چرا که ویتامین‌های آن بخصوص ویتامین C بیشتر حفظ می‌شود.

سیده سمیه اصغری، در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: مواد آلوده کننده هوا شامل مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، اکسیدهای نیتروژن دار، هیدروکربن‌های سوخته نشده، ذرات ریز معلق، برمید سرب، سایر ترکیبات سربی و... است.

وی افزود: ازجمله گروه‌های در معرض خطر در آلودگی هوا؛ کودکان، سالمندان ، مادران باردار و مبتلایان به بیماری های قلبی، ریوی است که بیشتر از افراد دیگر آسیب می‌بینند و باید امکانات لازم برای حفظ سلامت آن‌ها مهیا شود بنابراین لازم است برای مقابله با آلودگی‌ها و حفظ سلامت اعضای خانواده با برخی از موارد تغذیه‌ایی آشنا بود.

اصغری با بیان اینکه آلاینده‌های موجود در هوا با حمله به سلول‌های بدن عوارض نامطلوبی را به جا می‌گذارند، بیان کرد: در حالت عادی، سیستم دفاعی بدن، سلول‌ها را از تمامی آسیب‌های بیرونی محافظت می‌کند اما عوامل مخرب محیطی مثل اشعه ماوراء بنفش، الکل و آلودگی‌های محیط باعث می‌شوند بدن نتواند مبارزه کند در نتیجه ساختمان و عمل سلول‌های بدن توسط مخرب‌ها نظیر رادیکال‌های آزاد تخریب می‌شود.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: در مقابل آنتی اکسیدان‌ها مولکول‌هایی هستند که جلوی عمل رادیکال‌های آزاد را گرفته و مانع از تخریب سلول‌های حیاتی بدن می‌شوند و لذا مصرف بیشتر آنتی اکسیدان‌ها زمینه‌ایی را فراهم می‌کنند که بدن به راحتی رادیکال‌های آزاد مضر را از بین ببرد.

وی بیان کرد: عملکرد عمده ویتامین E نقش آنتی اکسیدانی دارد که این ویتامین نسبت به شرایط طبخ مقاومت بیشتری داشته که روغن‌ها (غنی ترین) منبع این ویتامین بوده که با پختن از بین نمی‌روند ولی با سرخ کردن تخریب می شوند.

اصغری افزود: روغن سویا ، روغن آفتابگردان، جوانه گندم و سایر روغن های گیاهی بوده که باید سعی شود در طبخ و فرآوری غذاها حتما" از انواع روغن‌های خوراکی گیاهی استفاده شود ضمن معرفی روغن ماهی، روغن زیتون و انواع مغزها به عنوان منابع خوب این ویتامین ولی نباید بیش از نیاز مصرف شوند زیرا در صورت مصرف بیش از حد نیاز با تولید انرژی می‌توانند منجر به اضافه وزن یا چاقی می‌شوند.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه عملکرد ویتامین c  به دلیل وجود آنتی اکسیدان،  افزایش مقاومت به عفونت‌ها وافزایش جذب آهن است، گفت: این ویتامین در ‌سبزی‌ها و میوهای تازه موجود است لذا باید در برنامه روزانه حتما" از تمامی سبزی‌ها و میوه‌های فصل مصرف شود و برای کلیه افراد خانواده تاکید بر مصرف سبزی و میوه به شکل تازه درشرایط آلودگی است.

وی با بیان اینکه توصیه می شود روزانه از گروه سبزی‌ها ۳ تا ۵ واحد و گروه میوه‌ها روزانه ۲تا ۴ واحد استفاده شود، بیان کرد: هر واحد میوه برابر است با یک عدد میوه متوسط یا نصف لیوان آب میوه تازه یا یک چهارم میوه خشک و هرواحد سبزی با یک لیوان سبزی برگی (سبزی خوردن یا کاهو) یا نصف لیوان سبزی پخته یا خردشده ، یایک عدد گوجه فرنگی یا پیاز متوسط برابر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقش تغذیه مناسب را در کنترل آسم جدی بگیرید
  • لزوم پایش سلامت و کیفیت روغن خوراکی از مبدأ ورودی روغن خام
  • پایش کیفیت روغن خوراکی از مزرعه تا سفره
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • سم‌زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار!
  • کاهش آلرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • کاهش آلفرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • این مواد خوراکی استخوان‌های بدن را تقویت می‌کنند
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها