Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: با بیان کارشناسانه مشکلات اجتماعی، می توان زمینه مشارکت و همراهی مردم در رفع نارسایی های موجود در جامعه را فراهم کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، سید بیوک موسوی در جلسه کارگروه بانوان و خانواده استان، به ضرورت بیان کاستی ها و آسیب های اجتماعی از سوی متخصصین در جامعه تاکید کرد و افزود: باید نارسایی ها و آمار ابتلا به آسیب های اجتماعی به نحو درست و صحیحی در جامعه بیان شود تا چاره اندیشی های لازم از سوی متولیان امر، صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به لزوم همکاری تمامی دستگاه های اجرایی در بررسی و رفع معضلات اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: با پرهیز از اقدامات جزیره ای می توان بررسی های تخصصی را در قالب یک موسسه واحد پیگیری و راهکارهای متناسب با شرایط اجتماعی و فرهنگی مردم در استان را تدوین و ارائه کرد.
این مسئول، توجه نکردن جدی به موضوع های حوزه علوم اجتماعی را از بزرگترین آفت های جامعه برشمرد و گفت: موضوعات و آسیب های اجتماعی از قبیل اعتیاد، طلاق، نزاع های خیابانی و خشونت علیه زنان، از جمله مسائلی است که باید از سوی همه مسئولان در هر دستگاه و سازمانی، مورد توجه قرار گیرد.
موسوی پس از ارائه گزارش مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان از نحوه فعالیت بانوان در شهرک ها و نواحی مختلف صنعتی استان، به واگذاری اراضی در شهرک ظریفان زنجان به فعالان حوزه صنایع دستی اشاره کرد و یادآور شد: اراضی موجود در شهرک ظریفان باید به افراد دارای مهارت ها و توانمندی های خاص در حوزه صنایع دستی واگذار شود.
به گزارش ایرنا، ناحیه کارگاهی صنایع دستی شماره یک موسوم به ظریفان در محدوه عوارضی زنجان - قزوین به منظور استقرار واحدهای تولید و عرضه صنایع دستی در دست طراحی و اجرا است و پس از احداث در اختیار فعالان صنایع دستی قرار خواهد گرفت.
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان، همچنین بر ضرورت گسترش خدمات مهارت آموزی به کودکان در جامعه تاکید کرد و گفت: بخشی از مشکلات موجود در جامعه، ناشی از عدم ارائه آموزش های مهارتی و ارتباطی به کودکان است.
وی ارتقای کیفیت خدمات آموزشی ارائه شده از سوی کانون پرورش فکری همزمان با افزایش کمی آموزش ها را مهم دانست و افزود: باید در فعالیت های این کانون، روند رشد کمی و کیفی خدمات آموزشی و مهارتی ارائه شود.
این مقام مسئول ادامه داد: اعزام کتابخانه های سیار به تمام نقاط استان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، امری شایسته است که در گذشته در سایر استان های کشور نیز انجام می شد و بی شک ادامه این اقدام مهم، نتایج موثری در ترویج فرهنگ مطالعه در نقاط مختلف استان در پی خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 25مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان زنجان فعال است که هفت مورد از آنها شامل کتابرسان های سیار می شود.
7312/6085
دریافت: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۶۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند

ایسنا/کردستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: مشارکت مردم در همه زمینه‌ها به موفقیت منجر خواهد شد، لذا از ظرفیت مردم باید در بحث مبارزه با مواد مخدر استفاده شود.

 مهدی رمضانی، امروز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه تمام دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی باید در زمینه مبارزه با مواد مخدر، نقش آفرینی و سهم خودشان را در این حوزه ایفا کنند، اظهار کرد: فعالیت سازمان های مردم نهاد قابل احترام است، اما این نهادها کارکرد صحیح خودشان را در اغلب موارد به ویژه در بحث مبارزه با مواد مخدر انجام نداده اند.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در تحقق شعار سال تأکید کرد: تجربه ثابت کرده است که در حوزه‌هایی که مردم مشارکت مردم داشته‌اند،  موفق بوده‌ایم و اکنون نیز یکی از حوزه‌های جدی که باید از ظرفیت بی بدیل مردم استفاده شود، مبارزه با مواد مخدر است.

رمضانی با تأکید بر نقش آموزش در آگاه سازی جامعه ادامه داد: آموزش و پرورش با دعوت از اصحاب فکر و نظر سعی کند جامعه هدف خود را در زمینه آسیبهای مواد مخدر آگاه کنند.

وی با تاکید بر غربالگری درست و هدفمند در کمپ های ترک اعتیاد، اظهار کرد: در حوزه ترک اعتیاد یک چرخه مالی معیوب وجود دارد و این باید اصلاح شود، ضمن اینکه مکانی جدا برای معتادان با بیماری خاص ایجاد شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تقدیر معاون استاندار زنجان از گروه‌های جهادی
  • خدمات دندانپزشکی با استفاده حداکثری از ظرفیت گروه‌های جهادی ارائه می‌شود
  • عضویت ۹۶ هزار نفر در جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • بستر واگذاری امور به مردم فراهم شود
  • زمینه جذب جوانان هرمزگان در دستگاه قضا فراهم شود
  • ۹۶ هزار نفر عضو جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان‌غربی هستند
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • سطح رفاه اجتماعی در لرستان را ارتقا دهیم
  • زمینه جذب تسهیلات از بازار سرمایه باید فراهم شود