Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشاور رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به ساماندهي بيمه سلامت در بودجه سال آينده گفت: روش مديريت بيمه سلامت قطعاً تغيير خواهد کرد و وضعيت درصدها،‌ سهم بيمارستان‌ و بيماران بازتعريف خواهد شد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاري ميزان، با توجه زمزمه هاي مسئولين در هفته هاي اخير در خصوص تغييرات بودجه سال 97، شاهد تغييرات چنداني در بخش حامل هاي انرژي نخواهيم داشت و در اين بين نيز دولت برنامه اي براي ساماندهي يارانه بگيران در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به علاوه در تامين بيمه سلامت اقشار جامعه وضعيت درصدها،‌ سهم بيمارستان‌ و بيماران بازتعريف خواهد.
در اين رابطه ابوذر نديمي مشاور رئيس کل سازمان برنامه و بودجه کشور در گفت وگو با خبرگزاري ميزان بيان کرد: پرداخت منابع در بودجه سال 97، با تغيير رويکردها نگاه به بودجه عملياتي و عملکردي باز تعريف خواهد شد.
وي در ادامه افزود: دولت برنامه‌اي براي افزايش حامل‌هاي انرژي ندارد و پيشنهاد افزايش يارانه نيازمندان ارائه شده است.
مشاور رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور در توضيح تغييرات بودجه هدفمندي يارانه ها در سال آينده اظهار کرد: دولت با نگاه مديريت منابع هدفمندي و نفي فقر مطلق در بودجه سال آينده در تلاش است تا از طريق تجميع و هدايت منابع هدفمندي انجام خواهد شد بنابراين پيشنهاد شده تا يارانه دهک‌هاي پايين مانند مددجويان و افراد شناخته‌شده تحت پوشش سازمان‌هاي حمايتي افزايش يابد.
نديمي يادآور شد: احتمالا صندوقي براي منابع هدفمندي يارانه‌ها پيش‌بيني شود تا يارانه نقدي از محل اين صندوق به صورت متمرکز هزينه شود؛ در حقيقت به‌جاي اينکه بگوييم چه ميزان ثروتمند يا غيرنيازمند بايد حذف شوند، آنهايي که احراز شده‌اند مشمول دريافت يارانه خواهند بود. بنابراين پيشنهاد مديريت پرداخت يارانه نقدي در دولت مطرح است و بايد منتظر ماند که چه پيشنهاد‌ي تصويب مي‌شود.
وي در خصوص افزايش حامل‌هاي انرژي در بودجه سال آينده گفت: سازمان برنامه و بودجه هيچ تصميمي در مورد افزايش حامل‌هاي انرژي ندارد و با مديريت منابع از محل نفت، ماليات به دنبال پوشش مصارف بودجه است اما اين احتمال وجود دارد که در مجلس براي اين موضوع تصميم‌گيري شود.
مشاور رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور در توضيح تغيير رويکرد بودجه سال 97 در خصوص بيمه سلامت تصريح کرد: روش مديريت بيمه سلامت قطعاً تغيير خواهد کرد و وضعيت درصدها،‌ سهم بيمارستان‌ و بيماران بازتعريف خواهد شد. يک پيشنهاد اين است که درآمد اختصاصي بيمارستان‌ها نيز به خزانه واريز و با نظارت بيشتري تخصيص يابد. اکنون درآمد اختصاصي آنها خود هزينه‌اي است و بدون نظام نظارتي به خزانه واريز نمي‌شود.
به گفته نديمي براي توسعه اشتغال و طرح‌هاي عمراني توأمان از منابع يارانه،‌ تسهيلات، درآمد بودجه و رديف‌هاي رونق توليد استفاده خواهد شد و موضوع واگذاري طرح‌هاي عمراني به بخش خصوصي را دنبال خواهيم کرد.
وي در ادامه عنوان کردک يکي ديگر از رويکردهاي بودجه‌اي را تمرکز بيشتر روي رديف‌هاي بودجه دانست و به‌جاي آنکه به درآمد رديف اختصاص دهيم، بر دستگاه‌ها و نهادهاي مختلف در فصل و بخش‌هاي بودجه تمرکز خواهيم کرد و برابر کار انجام‌شده رديف اختصاص خواهد يافت.
مشاور رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور در انتها خاطر نشان کرد: سهم نفت در بودجه عمومي کشور 10 درصد کاهش خواهد يافت و افزايش درآمدهاي بودجه سال 96 در مجلس، دولت را با دشواري روبرو کرده اما با اين حال براي جلوگيري از کسري بودجه با مديريت و جابه‌جايي منابع و مصارف و همچنين بهره‌گيري از ميزان تخصيص آن را مديريت خواهيم کرد، همچنين در ماه‌هاي پاياني درآمدها افزايش مي‌يابد تا کمبودها جبران شود.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۶۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند

گروه اقتصاد و درآمد: در لایحه بودجه 1403، 3 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار هزینه ای به عنوان یارانه احزاب اختصاص یافته است.

 

به گزارش جماران، مرکز پژوهش های مجلس با اشاره به اختصاص 3 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار هزینه ای به عنوان یارانه احزاب، در گزارشی نوشت: در این خصوص، مسئله مهم استفاده از سازوکاری مناسب برای توزیع کمکهای مالی بین احزاب است، توزیع یارانه بین احزاب سیاسی توسط وزارت کشور، بدون تعیین ضابطه و چارچوب از سوی قانونگذار، مغایر اصل 85 قانون اساسی است. بنابراین ضروری است ضوابط و مقرراتی برای توزیع عادلانه این یارانه در قانون توسط مجلس شورای اسلامی تنظیم و تصویب شود؛ در غیر این صورت، دادن اختیار به وزارت کشور در این زمینه بدون ضابطه محل اشکال است.

 

بند 8 ماده 11 قانون احزاب نیز رافع ایراد نیست و تاکنون قانونگذار ضوابط و مقرراتی در این خصوص تصویب نکرده است.

 

یکی از راهبردهای معمول برای تقویت و توانمندسازی احزاب و تشکل های سیاسی معاضدت حقوقی و حمایت مالی دولت از احزاب سیاسی است. براساس بند ز ماده 105 قانون برنامه ششم توسعه کشور، دولت موظف است برنامه ریزی های لازم جهت توسعه سیاسی را به گونه ای طراحی کند که تا پایان اجرای قانون برنامه ششم، احزاب و تشکلهای سیاسی مطابق ضوابط قانونی مصوب مجلس شورای اسلامی، مورد حمایت قرار گیرند.

 

یکی از راههای حمایت از احزاب سیاسی، اختصاص کمک ها و یارانه های دولتی برای آنهاست تا به کمک آن بتوانند سازمان اداری خود را تجهیز و مقداری از هزینه های تبلیغات انتخاباتی خود را تأمین کنند. اما درخصوص تخصیص یارانه به احزاب به منظور حمایت از آنها چند نکته قابل توجه است: اول؛ اعتبار اختصاص یافته به این منظور به قدری اندک و ناچیز است که کمک مؤثری به وضع مالی احزاب سیاسی نخواهد کرد، دوم اینکه صرف پیش بینی کمک مالی به احزاب در بودجه سالیانه، موجب تقویت و توانمندی احزاب و تشکلهای سیاسی نخواهد شد، بلکه مسئله مهم استفاده از سازوکاری مناسب برای توزیع کمک های مالی بین احزاب است.

 

مرکز پژوهش های مجلس تاکید دارد: ضروری است که قانون انتخابات در راستای تقویت نقش احزاب اصلاح شود. با توجه به اینکه سال جاری، به نوعی سال پایان برنامه ششم توسعه و آغاز برنامه هفتم است، شایسته است که وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب طی برنامه ششم توسعه و میزان دستیابی به توانمندسازی احزاب و نتایج کمک های مالی داده شده، به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ارائه کند.

         

دیگر خبرها

  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • فوری /بودجه نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ اعلام شد /تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها تصویب شد
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد