Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک اظهار کرد: حضور فعال اعضای هیأت علمی نقش بسیار مهم و اثر گذار در واحدها و مراکز دانشگاهی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار آنا از واحد اراک، دکتر عباسعلی حیدری در اولین جلسه شورای معاونان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با حضور دکتر غلامعلی حاجی رئیس دبیرخانه هیات امنای استان به منظور بحث و بررسی اهم موضوعات آموزشی برگزار شد، گفت: «یکی از مهمترین وظایف و رسالت‌های حوزه آموزش احاطه و تسلط کامل همکاران این حوزه به مقررات آموزشی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی از معاونان آموزشی خواست نهایت تلاش و دقت خود را در نظارت بر اجرای دقیق مقررات آموزشی بکار گیرند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک با بیان برخی از مشکلات موجود در حوزه آموزش واحدهای استان که نتیجه بازدیدهای صورت گرفته از آنان است، افزود: «از معاونان آموزشی استان در خواست داریم در اسرع وقت وضعیت تک تک دانشجویان واحد خود را بررسی و در ذیل کارنامه تحصیلی آنان گزارش مکتوب همراه با امضا کارشناس و مدیر گروه مربوطه مبنی بر بررسی و عدم وجود هرگونه مشکل آموزشی درج گردد تا مشکلات احتمالی آموزشی دانشجویان به موقع شناسایی و طبق ضوابط و مقررات مرتفع شود.»

سرپرست واحد اراک بابیان اینکه حضور فعال اعضای هیأت علمی نقش بسیار مهم و اثرگذار در واحدها و مراکز دانشگاهی خواهد داشت، گفت: «حضور استادان در واحدها در راستای رشد و ارتقای فعالیت های آموزشی و پژوهشی و تاثیر آن در پیشبرد و به ثمر رساندن اهداف دانشگاه بسیار مؤثر خواهد بود.»

وی اظهار کرد: «معاونان آموزشی واحدهای استان طبق بخشنامه‌های جدید سازمان مرکزی و با برنامه ریزی و مطالعه دقیق در این باره نهایت دقت و تلاش خود را بکار گیرند تا با توجه به شرایط خاص برخی از واحدها در استان مشکل کسر ساعات تدریس برخی از اعضای هیات علمی بر طرف شود.»

حیدری از معاونان آموزشی استان خواست تا نظرها و پیشنهادهای خود را در زمینه های مختلف آموزشی به استان ارسال کنند.

دکتر عبداله رحیمی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد اراک نیز با تشکر از تشریک مساعی معاونان آموزشی واحدها و مراکز دانشگاهی استان با توجه به اهمیت مسئولیتی که بر دوش معاونان آموزشی است از آنان خواست با رعایت کامل و دقیق بخشنامه ها در امور آموزشی به نحوی اقدام کنند که حق کسی تضییع نشود.

رییس شورای تخصصی آموزشی و تحصیلات تکمیلی استان با توجه به آیاتی از کلام وحی و احادیث ائمه اطهار (ع) به حساسیت پذیرش مسئولیت در امور اجرایی پرداخت و اظهار کرد: «شایسته است که همه همکاران حوزه آموزش در تمام واحدها و مراکز دانشگاهی استان با دقت و شفافیت لازم براساس ضوابط آموزشی به موقع درخواست های آموزشی دانشجویان را بررسی نمایند و پاسخ مناسب را ارائه کنند.»

وی بر ضرورت حضور به موقع و فعال معاونان آموزشی، مدیران و کارشناسان گروه های آموزشی در محل کار، تأکید و ابراز امیدواری کرد بتوان با همکاری یکدیگر در انجام وظایف خطیر حوزه آموزش به موفقیت هایی روزافزن دست یابیم .

رحیمی به حضور مؤثر و فعال اعضای هیأت علمی استان در واحدها، توزیع صحیح پایان نامه‌ها در هر دانشکده، فعال شدن کارگروه تکمیل ساعات موظفی استادان، رعایت دقیق ضوابط بکارگیری و تدریس مدرسان گروه معارف اسلامی و ضرورت تشکیل کارگاه آموزشی با موضوع ایجاد رشته‌های تحصیلی، آیین‌نامه آموزشی، سنجش و نظارت آموزشی و امور کارگزینی هیأت علمی با حضور کارشناسان حوزه معاونت محترم آموزش سازمان مرکزی در استان تأکید کرد.

رییس شورای تخصصی آموزشی و تحصیلات تکمیلی استان مرکزی علاوه بر تأکید بر هماهنگی کامل و پیگیری و انجام امور آموزشی در بین واحدها و مراکز دانشگاهی استان از معاونان آموزشی خواست با تقویت ارتباط خود با استان، با انگیزه و سعی مضاعف در راستای اعتلای اهداف دانشگاه آزاد اسلامی تلاش کنند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۷۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قم، فاطمه سجادی مسئول جامعه اسلامی واحد خواهران دانشگاه آزاد اسلامی قم در رابطه با فعالیت جامعه اسلامی در دانشگاه آزاد اینگونه بیان کردند:

تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد که به اختصار به آن «جاد» هم می‌گوییم تا حد بسیار زیادی در مسئولین دانشگاه و حتی دانشجویان و حتی حوزه سیاست‌گذاری‌های دانشگاه اثرگذار بوده است. این بخشی که خدمتتان عرض کردم در حوزه دانشگاه است و این در صورتی است که تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد در حوزه استان قم و مسائل کشوری نظر، ایده و حتی انتقادات خود را به گوش مسئولین رسانده و باعث تغییر و تحولاتی در این دو بخش شده است.

علاوه بر فعالیت‌های اجرایی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و حلقه‌های مطالعاتی و کتاب‌خوانی، اردوهای تشکیلاتی و فعالیت‌هایی که در جهت گرد هم آوردن خواهران و ارتقا آن جمع در جهت مبناهای اعتقادی مانند اردوهای «طرح ولایت» و مباحثه در رابطه با سخنان رهبری و برطرف کردن شبهات و خروج ایده‌ها و راهکارها چه برای شخص افراد حاضر در جمع و چه برای دانشگاه و دانشجویان و چه برای استان و حتی ایده‌های کشوری و انتقال آن به افراد مسئول باشد صورت گرفته است. وی ادامه داد: بسیار تلاش شد که جامعه اسلامی برای دانشجویانی که دغدغه‌مند و دلسوزانه در جهت رفع معضلات بودند معرفی شود و دانشجویانی که برای فعالیت‌های این چنینی رغبت نشان می‌دادند آشنایی انجام شود.

فاطمه سجادی تصریح کرد: برای آشنایی دانشجویان در چند بخش فعالیت‌هایی صورت گرفته است؛ بخشی از فعالیت، معرفی چهره به چهره مجموعه و فعالیت‌های آن بود. معرفی‌ها از طریق کارگاه، حلقه‌های مطالعاتی و اردوهای تشکیلاتی صورت می‌گرفت. معمولا در معرفی، از اساتید کمک گرفته می‌شود که این اساتید از ادوار جاد بودند. امروزه اکثریت همچنان فعال فرهنگی محسوب می‌شوند.

خبرنگار: زینب دده‌بیگی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228906 برچسب‌ها تشکل‌های اسلامی

دیگر خبرها

  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه دانش‌بنیان ایرانی
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی