Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم، همزمان با فرارسیدن 17 ربیع الاول مراسم جشن میلاد پر خیر و برکت پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) با حضور علما، روحانیت و اقشار گوناگون مردم در بیوت مراجع تقلید و علما برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مراسم جشن این روز مبارک در بیوت حضرات آیات صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، مکارم شیرازی، شبیری زنجانی، نوری همدانی، سبحانی، جوادی آملی، علوی گرگانی و دیگر علما در قم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر رهبر معظم انقلاب در قم نیز با برگزاری مراسم جشنی با حضور شخصیت ها و علما، میزبان عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) بود.

سخنرانان در این مراسم ها با اشاره به فضائل و مناقب پیامبر گرامی اسلامی و امام صادق(ع)، مشکلات جهان اسلام را ناشی از دوری از مکتب اهل بیت(ع) و دستورات پیامبر دانستند و بر تمسک به قرآن و عترت برای سعادتمندی و حل مشکلات اسلام تأکید کردند.

مداحان اهل بیت(ع) نیز در این مراسم ها به مداحی و مولودی خوانی پرداختند.

همچنین بر اساس سنتی دیرینه در سالروز موالید مبارک اهل بیت(ع)، جمع بسیاری از طلاب جوان در سالروز ولادت پیامبر اسلام و امام صادق(ع) به دست مراجع تقلید ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

بر این اساس 82 نفر از طلاب در مراسم جشن بیت حضرت آیت الله مکارم شیرازی و 30 نفر از طلاب در جشن بیت حضرت آیت الله نوری همدانی به دست این مراجع، معمم شدند.

همچنین تعدادی دیگر از طلاب حوزه علمیه شب گذشته در شب میلاد پیامبر گرامی اسلام و امام صادق(ع) به دست حضرت آیت الله شبیری زنجانی مفتخر به تلبس به لباس روحانیت شدند.

مراجع تقلید با تبریک تلبس طلاب به لباس مقدس روحانیت، برای آنان دعا کرده و توفیق روزافزون طلاب را از درگاه خداوند طلب کردند.

همچنین در سالروز پیامبر رحمت و رییس مذهب شیعه سراسر ایران اسلامی غرق در شادی و سرور بود و مراسم های جشن از شب گذشته در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه، مساجد و دیگر اماکن مذهبی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد.

شماری از عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) نیز با برپایی ایستگاه های صلواتی با شربت و شیرینی از مردم و شیفتگان پیامبر اسلام و اهل بیت ایشان پذیرایی می کنند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۰۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود

محمدعلی باقری در گفت وگو با خبرنگار مهر بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و سیره امامان و ترویج فرهنگ شهادت در جامعه تاکید کرد و افزود: به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) مناطق مختلف مازندران روز شنبه سیاه پوش می‌شود و در سراسر این استان ولایت مدار، هیأت‌ها، مبلغین، روحانیت و مداحان به همراه اقشار مختلف مردم، مراسم دسته روی و سینه زنی برگزار می‌کنند.

باقری با اشاره به درپیش بودن دهه کرامت و تشریح برنامه‌های دهه کرامت از ایام میلاد کریمه اهل بیت (ع) حضرت معصومه تا میلاد سراسر نور و رحمت
علی بن موسی الرضا (ع) افزود: امسال در دهه کرامت هیأت‌ها در شهرستان‌های استان با برپایی برنامه‌های متنوع، از جمله موکب شادی و نشاط،
برنامه‌های خواهر و برادری، مسابقات فرهنگی وهنری، تشویق حجاب و عفاف، ایستگاه‌های قرآنی وفرهنگی و.... شور و نشاط اجتماعی و امید آفرینی را با استفاده از سنت و سیره اهل البیت (ع) در جامعه و آحاد مردم نشر خواهند داد و ایجاد می‌کنند.

کد خبر 6094809

دیگر خبرها

  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • برگزاری مراسم روز دختر با حضور دختران دانشجو در حرم بانوی کرامت
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود
  • امام (ره) به ایران و ایرانی و اسلام هویت داد
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • گردهمایی «دختران دانشجو» در قم برگزار ‌می‌شود
  • افشای کینه شاه از قم