Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حرم نورانی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) به صورت باشکوه آذین بندی شده و درحال حاضر گروهی از شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارات(ع) از سراسر کشور با حضور در کنار مضجع شریف آن حضرت ضمن شرکت در آیین های جشن و سرور، این عید بزرگ را به یکدیگر تبریک می گویند.
رواق‌ ها، صحن‌ها و شبستان های حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با برگزاری آیین های مختلف، مملو از عاشقانی است که دل های خویش را به مضجع شریفش گره زده و با در دست گرفتن شاخه های گل به مداحی اهل بیت(ع)، مولودی خوانی و سخنرانی در خصوص زندگی گهربار پیامبر اکرم (ص) و امام جعفرصادق(ع) گوش جان می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مردم متدین و دوستدار ولایت قم نیز از چند روز پیش با چراغانی و آذین بندی خیابانها و معابر و با حضور در آیین های هفته وحدت ، ارادت خود را به پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) نشان دادند.
کسبه و بازاریان مناطق مختلف استان نیز با چراغانی و برافراشتن پرچم های رنگی به نشانه پاسداشت هفته وحدت، عشق، ارادت و دلبستگی خود را به دین اسلام و اهل بیت (ع) ابراز داشتند.
در بیوت آیات عظام، دفتر رهبر معظم انقلاب، مساجد، تکایا و حسینیه های این شهر نیز به همین مناسبت مجالس جشن ترتیب یافته و سخنرانان گوشه هایی از زندگانی گهربار حضرت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) را بیان می کنند.مسلمانان خارجی مقیم قم نیز با برگزاری آیین های جشن و سرور به شیوه سنتی، نسبت به خاندان عصمت و طهارت(ع) ادای احترام می کنند.
همچنین به همین مناسبت شب گذشته، آیین های جشن و سرور در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران، مساجد و تکایا و دیگر اماکن متبرکه با حضور عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار شد.
بسیاری از زوج های جوان نیز آغاز زندگی مشترک را به یمن سالروز میلاد حضرت محمد(ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) شب گذشته آغاز کردند.
حضرت محمد(ص) در هفدهم ربیع الاول سال 570 میلادی در مکه مکرمه دیده به جهان گشودند؛ مورخان شیعه، ولادت پیامبر اکرم را در صبح جمعه هفدهم ربیع الاول و علمای اهل سنت، در روز دوازدهم همان ماه می دانند و امام خمینی(ره) فاصله این دو روز را هفته وحدت بین شیعه و سنی نامگذاری کرد.
رسول اللّه، نبی اللّه، مصطفی، محمود، امین، خاتم، مزمل، نذیر، بشیر، مبین، کریم، نور، رحمت، نعمت، شاهد، مبشر، منذر، مذکر، یس و طه‏ از القاب و ابوالقاسم و ابوابراهیم نیز کنیه پیامبراسلام (ص) است.
همچنین در 17 ربیع الاول سال 83 هجری ولادت با سعادت امام جعفر صادق(ع) در مدینه منوره اتفاق افتاده است.
نام مبارک آن حضرت جعفر و کنیه شریفش ابوعبدالله و لقب نورانی حضرت، صادق است.
7403/ 6133/ خبرنگار- محسن آقاگلی ** انتشار- جعفرمسلمی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۸۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) امروز (هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲ پرواز از فرودگاه حضرت امام (ره) و آیت الله صدوقی یزد برای اعزام زائران حج عمره برنامه ریزی شده است.

بر پایه این گزارش، عمره‌گزاران استان تهران در ساعت پنج و ۴۰ بامداد امروز فرودگاه حضرت امام (ره) را به مقصد مدینه ترک کردند.

همچنین زائران استان یزد با پرواز شماره ۱۵۵۰ هواپیمایی‌جمهوری اسلامی در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه از فرودگاه یزد به عربستان رهسپار می‌شوند. پرواز بازگشت زائران استان یزد طبق برنامه ریزی صورت گرفته روز ۱۷ اردیبهشت ماه سال جاری‌خواهد بود.

کد خبر 6089033 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟