Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی، بارش باران و برف، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید در شمال غرب شروع می‌شود و روز پنجشنبه گستره بارش‌ها غرب، جنوب غرب و همچنین استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی را فرا می‌گیرد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، براساس تحلیل آخرین اطلاعات و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، با ورود سامانه بارشی از بعد‌از‌ظهر امروز چهارشنبه ابتدا در شمال غرب بارش باران و برف گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



البته در برخی مناطق غرب کشور در بعد از ظهر امروز بروز گرد و غبار دور از انتظار نیست.

روز پنج‌شنبه ضمن افزایش فعالیت سامانه، گستره بارش‌ها غرب، جنوب غرب و همچنین استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی را فرا خواهد گرفت؛ بارش در مناطق کوهستانی و سردسیر به‌صورت برف خواهد بود.

از اواخر وقت روز پنجشنبه بارش از نوار غربی کشور کاهش می‌یابد و بارندگی در این روز غالباً در زاگرس جنوبی و دامنه و ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور روی می‌دهد.

بعدازظهر امروز قبل از ورود سامانه بارشی به غرب کشور، گردوغبار شکل گرفته بر روی عراق، استان‌های ایلام، لرستان و شمال خوزستان و در روز پنجشنبه استان خوزستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

آسمان تهران فردا ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد با احتمال رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۱ و ۲ درجه خواهد بود.

آسمان کرمانشاه فردا ابری، در برخی ساعات وزش باد شدید و بارش باران با احتمال رگبار برف پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در کرمانشاه ۸ و ۴ درجه خواهد بود.

آسمان کرمان فردا نیمه‌ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در کرمان به ترتیب ۱۵ و منفی ۷ درجه خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز دهم آذرماه امسال ۲۲. ۲ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۸. ۶ میلی‌متر بود، بنابراین تا این تاریخ بارش سال جاری ۱۱۹. ۳ درصد بارش سال گذشته است.

بیشترین میزان بارش در هفته نهم سال زراعی ۹۶ - ۹۷ متعلق به منطقه انزلی به میزان ۶۶. ۳۱ میلی‌متر بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۱۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستان بارانی می‌شود

ایسنا/لرستان مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: سطح زرد برای استان صادر شده است.

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از غروب امروز دوشنبه شاهد فعالیت سامانه بارشی در استان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: این شرایط با بارش پراکنده و رگباری باران، رعد و برق، رگبار تگرگ، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، خطر اصابت صاعقه همراه است.

مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به بارش خفیف و پراکنده در جنوب و غرب استان، اضافه کرد: برای روز سه شنبه نیز بارش پراکنده و رگباری باران در اغلب نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

مرادپور رگبار باران در همه نقاط استان را پدیده غالب روزهای پایانی هفته برشمرد و ادامه داد: برای روز شنبه نیز بارش پراکنده و رگباری باران در اغلب نقاط استان پیش‌بینی می‌شود و این سامانه بارشی غروب شنبه از استان خارج خواهد شد.

وی لغزندگی سطح جاده ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی و ... را از جمله مخاطرات سامانه بارشی پیش‌رو بیان کرد.

این مسئول تصریح کرد: احتیاط در تردد به ویژه در مسیرهای کوهستانی، عدم فعالیت‌های کوهنوردی، عدم توقف در بستر مسیل ها و حاشیه رودخانه‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست، احتیاط عبور عشایر و چرای دام در نواحی کوهستانی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم انجام شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان بیان کرد: پتانسیل بارشی این سامانه بارشی در ساعاتی از روزهای چهارشنبه و جمعه نمود بیشتری خواهد داشت که وقوع اغلب مخاطرات در محدوده هشدار نارنجی پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور
  • ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور
  • آغاز بارش باران در غرب کشور؛ کم‌تر از ۲۴ ساعت تا ورود سامانه جدید
  • ورود سامانه بارشی / تداوم بارش در استان‌های غربی
  • لرستان بارانی می‌شود
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟
  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه
  • ورود سامانه بارشی به جو استان