Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس ستاد ایرانی_ها_با_تیم_های_عربستانی_همچنان_در_زمین_بی_طرف">برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی ایران متافو با اشاره به استقبال چشمگیر خارجی ها از این دوره از نمایشگاه، ایران را بازاری جذاب برای سرمایه گذاران دیگر کشورها توصیف کرد.

«عبدالکریم جلالی» روز چهارشنبه با اشاره به ایرانی_ها_با_تیم_های_عربستانی_همچنان_در_زمین_بی_طرف">برگزاری این نمایشگاه بین المللی در تهران، به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متافو بزرگترین نمایشگاه حوزه فلزات در خاورمیانه به شمار می رود که از نظر وسعت نمایشگاهی امسال 10 درصد نسبت به پارسال رشد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، امسال شرکت هایی بزرگ و معتبری از 20 کشور جهان از جمله آلمان، روسیه، انگلستان، فنلاند، ایتالیا، سوئد و فرانسه در نمایشگاه حضور دارند که بازار مستعد برداری_و_علیرضا_کریمی">کشورمان را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده اند.
جلالی افزود: یکی از شرکت های خارجی حاضر در نمایشگاه، سال گذشته پس از حضور در نمایشگاه ایران متافو، با انجام سرمایه گذاری در کشورمان، کارخانه ای بزرگ احداث کرد که خط تولید آن نیز به بهره برداری رسیده است.
وی ادامه داد: شرکت های ایرانی متعددی نیز امسال در نمایشگاه حاضرند که محصولات آنها به دلیل کیفیت بالا، قیمت مناسب و رقابتی بودن به کشورهای آسیایی، اروپایی و حتی آمریکایی صادر می شود.
رئیس ستاد برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی ایران متافو با اشاره به صادرات فلزات آلیاژی به روسیه، خاطرنشان کرد: شرکت های روسی نیز فولاد آلیاژی و ماشین آلات خود را به ایران صادر می کنند.
وی بیان داشت: روسیه و کشورهای حوزه همسود(CIS) از گذشته در حوزه متالوژی مطرح بوده اند و از فناوری های خاص خود بهره می برند؛ این شرکت ها به تازگی روابط خوبی با شرکت های ایرانی برقرار کرده اند و امسال نیز حضوری پر رنگ در نمایشگاه دارند.
به گزارش ایرنا، چهاردهمین نمایشگاه بین المللی ایران متافو از 13 آذرماه در مرکز نمایشگاه های بین المللی تهران برپا شده و میزبان صنعتگران، تولیدکنندگان و دست اندرکاران صنایع متالورژی، فولاد، صنایع معدنی، آهنگری و ماشین کاری، قالب سازی و ریخته گری از ایران و جهان است.
در این نمایشگاه که فردا ( 16 آذرماه ) پایان می یابد 270 شرکت داخلی و 187 شرکت خارجی توانمندی های صنعتی خود را به نمایش گذاشته اند.
اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*3065*2025
خبرنگار:مصاحبه: محمد ملک دار*ناشر: لیلا جودی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۲۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل

نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق با حضور معاون اقتصادی رئیس الوزرا، معاونان نخست وزیر قزاقستان و رئیس جمهور ترکمنستان، وزرای خارجه و صنعت و تجارت افغانستان و جمع کثیری از تجار و تولید کنندگان داخلی و خارجی در کابل افتتاح شد.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رئیس الوزراء طالبان در مراسم افتتاح کنفرانس روابط تجاری و نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق اظهار داشت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی سطح تجارت میان افغانستان و سایر کشورها را افزایش می‌دهد.

برادر گفت: فرصت سرمایه‌گذاری در افغانستان بیش از هر زمان دیگری فراهم شده است. از بازرگانان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم از فرصت‌های موجود در بخش سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت طالبان هم در افتتاحیه نمایشگاه مشترک افغان-قزاق گفت: سیاست خارجی طالبان مستقل، متوازن و اقتصاد محور است که می‌تواند چنین نمایشگاهی در سطح بین المللی راه‌اندازی کند.

وی افزود: این نمایشگاه می‌تواند نقش ارزنده‌ای در تقویت روابط اقتصادی و سیاسی میان کابل و آستانه‌ داشته باشد.

وزیر صنعت و تجارت طالبان‌ تصریح کرد: این گروه برای توسعه تجارت، ترانزیت و سرمایه‌گذاری، زمینه مناسب را در بخش‌های صنعت، حمل‌ونقل، انرژی، کشاورزی و معادن با امتیازات بی‌نظیر در منطقه فراهم کرده است.

گفتنی است که نمایشگاه افغان - قزاق با نمایش گذاشتن محصولات و تولیدات داخلی دو کشور افغانستان و قزاقستان در ۸۰ غرفه افتتاح گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • حضور استان فارس در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • طلوع فارس بر قله توانمندی‌های ایران
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • گیلان با ۹۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل