Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حجت الاسلام سیف الله سهرابی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گلستان، اظهار کرد: موضوع تمدن و تمدن‌ سازی همواره در طول تاریخ برای جوامع انسانی مهم بوده است، جوامع و فرهنگ‌ های مختلف تعاریف متعددی را برای تمدن داشته‌ اند.

به گفته وی؛ در حوزه وقف به دنبال تمدن ‌سازی بزرگ اسلامی هستیم که باید همه برای آن تلاش کنیم ضمن اینکه رسانه ها نیز باید در این زمینه بازتعریفی داشته باشد و خود را در تراز آن تعریف کند و مولفه‌هایی که ایجاد موقوفات جدید با نیت وحدت و همگرایی فرق و مذاهب اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

com/15923214/نعيم_قاسم_حزب_الله_براي_مقابله_با_هرگونه_تجاوز_در_بالاترين_سطح_آمادگي_است">اسلامی از نیازهای روز جامعه است؛ لذا برادران و خواهران اهل سنت و تشیع در جهت تبلیغ و ترویج این سنت حسنه با نیات خیر ما را یاری نمایند تشکیل دهنده آن است را بشناسند و به جامعه به نحو مطلوب معرفی کنند؛ چرا که به این شیوه است که می ‌توانیم خود را برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان تقویت نمائیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به اهمیت و جایگاه وقف در دین مبین اسلام، تصریح کرد: وقف از سنت های نیکویی است که قبل از اسلام نیز وجود داشته و حتی اسلامی_ایران">پیامبر اسلام نیز آن را تایید نموده اند و در کتاب های فقهی نیز در باب وقف قوانین شرعی وضع شده است پس وقف همسو با نیازهای جامعه می تواند ضمن کمک اقتصادی به دولت بسیاری از مشکلات مردم و جامعه را مرتفع سازد و لازم است علمای بزرگوار تشیع و اهل سنت در این راستا بیش از پیش ما را یاری دهند تا ان شاءالله خدمات وقف گسترده تر شود.

وی، افزود: در مشروعیت وقف چه در اهل تشیع و چه در اهل سنت هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد و تاریخ اسلام خود گویای این مطلب است و نیات واقفین نشان دهنده اهمیت وقف در دین مبین اسلام است.

به گفته وی؛ وقف نقش بسزایی در عمران و آبادانی شهرهای اسلامی ایفا کرده است، وقف در جهان اسلام و همزمان با رسالت پیامبر گرامی اسلام(ص) تحقق پیدا کرد و متعاقب آن حضرت علی(ع) با عمران و آبادانی اراضی بایر و حفر چاه و ایجاد نخلستان تمامی ثمرات و منافع این اراضی را تحت عنوان وقف در جهت استفاده افراد مستمند قرار دادند که این موضوع گواه اهمیت و نقش وقف در تمدن اسلامی است.

 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۴۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، فرزاد مخلص‌الائمه در همایش زائران حج تمتع استان مرکزی با اشاره به لزوم توجه به شاخصه‌های وحدت بخش در مراسم معنوی حج، اظهار داشت: تقویت وحدت، توحید، ایمان و تقوا از مهم‌ترین دستاوردهای آئین معنوی حج است که مسلمین باید به آنها توجه ویژه داشته باشند.

وی رمز پیروزی و موفقیت هر ملت، مذهب و دینی را در اتحاد و یکپارچگی دانست و افزود: همانطور که رمز پیروزی ما در انقلاب اسلامی نیز همین بود، امروز نیز آنچه می‌تواند اسلام را از گزند دشمنان مصون بدارد، وحدت و یکپارچگی مسلمین است.

استاندار مرکزی، سفر معنوی حج را فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی توصیف کرد و گفت: حج یک عمل عبادی سیاسی و جز خدا کسی را ندیدن است، دولت همه مقدمات و برنامه‌ریزی‌ها را برای مناسک حج انجام داده و لذا حاجیان بدون نگرانی در این مراسم معنوی حضور می‌یابند و در ایران و عربستان شرایط لازم مهیا شده است.

وی ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به نگاه ویژه خود معتقد است حج یک عمل عبادی سیاسی است و دین از سیاست جدا نیست، در این سفر معنوی هیچ امتیاز خاصی برای افراد وجود ندارد بلکه همه با یک پوشش به گرد کعبه طواف می‌کنند و اعمال خود را انجام می‌دهند. ‌

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه موقت اراک نیز با بیان اینکه پیام حج با حضور و همبستگی حاجیان به جهان اسلام و خارج از اسلام مخابره می‌شود، گفت: حجاج بیت‌الله الحرام سفیران کشور، استان و شهر خود هستند، بنابراین باید تلاش کنند همه اعمال را به درستی و شایسته انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه برگزار کنندگان مراسم حج در کشور زحمات بسیاری به منظور برگزاری هر چه بهتر این مراسم انجام داده‌اند، اظهار کرد: ضروری است ضمن رعایت فرامین اخلاقی، حلالیت گرفته شود که حج مورد قبول حق واقع شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • امام صادق (ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه بود
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد فقه و نهضت علمی اسلامی است
  • پیروان امام صادق(ع) در مسیر تمدن‌سازی
  • کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند
  • بصیرت افزایی بزرگترین ضربه به طرح‌های استکباری دشمنان است
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد