Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-03@04:33:23 GMT

جزئیات گفتگوی روحانی با اردوغان درباره قدس

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۲۲۳۷۷

جزئیات گفتگوی روحانی با اردوغان درباره قدس

به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌روحانی_قدس_شریف_بخش_لاینفک_فلسطین_است">جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این تماس تلفنی با اشاره به پیشنهاد رجب طیب اردوغان برای تشکیل نشست فوق العاده سران کشورهای عضو صهیونیستی_است">سازمان همکاری اسلامی در استانبول و دعوت از وی برای شرکت در این نشست، گفت: ما معتقدیم در شرایط کنونی همه کشورهای اسلامی باید متحد و یکصدا در برابر این تصمیم نادرست، غیرقانونی، تحریک آمیز و بسیار خطرناک آمریکا، اقدامی جدی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روحانی با قدردانی از تماس تلفنی رییس جمهور ترکیه ، تصریح کرد: امروز یکی از اولویت های جهان اسلام، مساله فلسطین، قدس و مقابله با اقدامات نادرست رژیم صهیونیستی است. ما همه صهیونیستی_است">کشورهای اسلامی و صلح دوست جهان را دعوت می کنیم تا در برابر این اقدامات غیرقانونی، ایستادگی کنند.

رییس جمهور با بیان اینکه منطقه ما نیاز به ثبات و امنیت دارد و این حرکات نادرست و غیرقانونی می تواند کشور فلسطین و کل منطقه را به سمت بی ثباتی بکشاند، به بی توجهی رژیم صهیونیستی به تمامی قطعنامه های سازمان ملل و ایستادگی در برابر جامعه جهانی اشاره کرد و گفت: بی تردید مسوولیت همه بی ثباتی و ناامنی ها، مستقیما بر عهده رژیم صهیونیستی است.

روحانی، مسوولیت کشورهای اسلامی و روحانی_استکبار_جهانی_و_صهیونیسم_دنبال_ماجراجویی_جدید_در_منطقه_هستند">مسلمانان را در این برهه زمانی، نسبت به قدس شریف بسیار سنگین خواند و تصریح کرد: کشورهای اسلامی و همه روحانی_ایران_در_برابر_تجاوز_به_مقدسات_صبر_ندارد">روحانی_قدس_شریف_بخش_لاینفک_فلسطین_است">کشورهای آزاده جهان باید در برابر حرکت و تصمیم واشنگتن، سریعا و در قالبی بازدارنده دست به اقدام بزنند.

رییس جمهور گفت که روحانی_قدس_شریف_بخش_لاینفک_فلسطین_است">جمهوری روحانی_قدس_شریف_بخش_لاینفک_فلسطین_است">اسلامی ایران در نشست فوق العاده سران روحانی_قدس_بخش_لاینفک_فلسطین_است">کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی شرکت خواهد کرد.
روحانی در ابتدای این تماس تلفنی نیز با تبریک خجسته سالروز میلاد پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی(ص) و همچنین تشکر از ابراز تاسف همتای ترکیه ای خود از حمله تروریست ها به یکی از پست های مرزبانی و شهادت یکی از مرزبانان ایرانی، گفت: ما آماده ایم همه توان خود را برای تقویت امنیت مرزها و مبارزه قاطع با تروریست ها بکار بگیریم.

رییس جمهور ترکیه نیز در این تماس تلفنی با ابراز تاسف از شهادت یکی از مرزبانان ایرانی در حمله تروریست ها گفت: این حادثه به ما نشان داد که گسترش همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم اهمیت ویژه ای دارد.

"رجب طیب اردوغان" در ادامه به تصمیم رییس جمهور آمریکا برای اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل اشاره و گفت: این تصمیم نگران کننده و جسارت ترامپ، ناشی از اختلافات داخلی در جهان اسلام است و اکنون جهان اسلام باید یکصدا وحدت خود را نشان داده و با این حرکت، مخالفت کند.

رییس جمهور ترکیه تاکید کرد که این حرکت آمریکا نقض حقوق بشر و همه تصمیمات سازمان ملل متحد درباره قدس شریف است.

وی با بیان اینکه "کسی که در منطقه ثبات را می خواهد نباید فراموش کند که قدس نقش کلیدی در منطقه و جهان دارد"، گفت: ترکیه به عنوان رییس دوره ای سازمان همکاری اسلامی خواهان برگزاری اجلاس فوق العاده سران این سازمان در روزهای آتی است.

رییس جمهور ترکیه اظهارداشت: این مساله و مشکل واقعا باعث تشدید درگیری ها و حوادث بدی در منطقه خواهد شد و جهان اسلام باید وحدت و یکپارچگی خود را در قبال این موضوع به جهانیان اعلام کند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۲۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است

شیخ ابراهیم محمدی امام جمعه اهل سنت عسلویه در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ضمن ارج نهادن مقاومت و ایستادگی ملت مظلوم غزه در برابر مصائب و حملات وحشیانه صهیونیست ها، امت اسلامی را به وحدت در مقابله با دشمنان اسلام فراخواند و اظهار داشت: خداوند متعال امت اسلام را به صبر و بردباری و مقاومت در برابر مصائب توصیه نموده است؛ مقاومت در سیره پیامبر اسلام و دیگر بزرگان دین یک امر است.

شیخ محمدی، افزود: در صدر اسلام و در تاریخ اسلام مشکلات ، رنج ها ، فشارهای مختلفی از سوی دشمنان اسلام بر ایشان و امت تحمیل میشد، از طرفی امت رسول خدا را در تنگناهای بسیاری قرار داده بودند؛ از این جهت حفظ وحدت و اسلام از مسائل مهم مسلمین عالم است.

این عالم اهل سنت، تصریح کرد: در عصر حاضر ملت های مسلمان بسیاری را مشاهده می کنیم که تحت فشارهای دشمنان اسلام هستند؛ ملت شریف ایران و امت اسلامی نیز در مقابل تحریم های ظالمانه و ستم هایی که استکبار جهانی آمریکا و رژیم صهیونیستی بر  ملت مظلوم غزه انجام میدهد از این نمونه ها است.

وی عنوان کرد: باید با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و حرکت در این مسیر با حمایت از محور مقاومت و صبر و شکیبایی مصداق آیه شریفه قرآن کریم که می فرماید: « اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم» دیگر از این واضح‌تر؟ اگر شما در راه خدا حرکت کنید، دین خدا را نصرت کنید، خدا شما را نصرت خواهد داد؛ این سنّت الهى است و غیر قابل تغییر.

وی بیان کرد: بهترین راه مبارزه با صهیونیست ها و توطئه های دشمنان اسلام و مسلمین تمسک به قرآن وسنت پیامبراکرم صلی الله علیه وآله است، بایستی از تقویت وقدرت وحدت امت اسلامی بیشتر حمایت کنیم وبه نحواحسن انجام دهیم‌ زیرا در این روزها امت اسلامی دچارتوطئه ونقشه های پلید دشمن برای ایجادتفرقه ودودستگی شده ومسئولیت علما بسیارخطیراست وما همه وظیفه داریم این دسیسه ها وتوطئه ها را خنثی کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: از عوامل رسیدن به وحدت و نزدیکی مذاهب اسلامی صبر و شکیبایی است، در سیره پیامبر اسلام بسیار به صبر توصیه شده است که ایشان در زمانی که تحت محاصره سخت ترین و شدیدترین تحریم ها و مبارزات بر علیه کفار بودند، با قبول زجر و مشقت های فراوان رسالت خود و اسلام را حفظ نمودند.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلاش دشمنان برای دین زدایی در جهان اسلام
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیست‌ها
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیستها
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد؟ + فیلم | وقتی دست آقای سیاستمدار روی هوا ماند!
  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد+ فیلم
  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه