Web Analytics Made Easy - Statcounter

وبسایت رسمی برنامه نود - با پایان نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر، محرومیت یکساله تراکتورسازی از نقل و انتقالات به پایان رسید و این تیم حالا می‌تواند رسما وارد بازار نقل و انتقالات نیم فصل شود.

به گزارش وبسایت نود، تراکتور که نیم فصل دوم قصل قبل و زمانی که قصد داشت ITC شهباززاده را اخذ کند در سیستم TMS با اخطاری مبنی بر محرومیت نقل و انتقالاتی از دو پنجره به دلیل پرداخت نکردن مطالبات ژائو ویلا مواجه شد که حکم آب سردی بود بر پیکره باشگاه، کادرفنی و هواداران پرشور آذربایجانی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته جالب این بود که این باشگاه قبل از متوجه شدن محرومیت خود با سه بازیکن یعنی عالیشاه، نوراللهی و بیگ زاده قرارداد بسته بود و چهار بازی از آنها استفاده کرده بود!

* محرومیت نقل و انتقالاتی، آب سرد بر پیکره تراکتورسازی

امیر قلعه نویی در نیم فصل دوم لیگ گذشته هدایت تراکتورسازی را به عهده داشت اما دردسر اصلی برای سرمربی فصل بعد بود که می خواست تیم را با نظر خودش ببندد و راهی مسابقات کند. یحیی گل‌محمدی که با جوان‌گرایی سعی کرد این دوره بحرانی را طی کند در اندیشه جذب بازیکنان کارآمد لیگ برتری و خارجی است تا تراکتورسازی تقویت شده و بتواند در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا به تیمی مدعی تبدیل شود.

*پشتوانه‌ای که فصل گذشته ساخته نشد

 تراکتور فصل قبل چندان جوان‌گرایی نکرد و در نقل   انتقالات تابستانی هم نفرات سرشناس و ملی‌پوشی چون اخباری به دلیل تحت قرارداد بودن با سایپا، آقایی به دلیل اختلاف با باشگاه و پیوستن به سپاهان، خالد شفیعی به دلیل درخواست یک میلیارد و سیصد میلیونی و پیوستن به تیمی کره‌ای، ادینهو بدلیل مشکلات خانوادگی و بازگشت به برزیل، کرار به خاطر عدم تمایل به ماندن و پیوستن به تیم مربی سابق خود کمالوند و بنگر به دلیل اینکه گل‌محمدی تمایلی به تمدید با او نداشت را از دست داد. در چنین شرایطی سینا عشوری ده هفته از لیگ را به دلیل مصدومیت از دست داد و هادی محمدی هم به دلیل پارگی رباط صلیبی از همراهی تیم محروم شد و نفراتی مثل نادری، ابراهیمی، آقاسی، نوری و حاتمی هم چند بازی را به دلیل مصدومیت از دست دادند تا گل‌محمدی و تراکتور با بحرانی بی‌سابقه مواجه شده باشند.

*جوانانی که از دل آکادمی بیرون آمدند

یحیی برای عبور از این بحران عملکرد بازیکنان پایه را زیر نظرگرفت و جوان‌هایی مثل آزادی، اسدزاده، حسین‌علی زاده، محمدیان، عبدی، اسماعیلی، ببری، حسینی، سیف‌احمدی، دهقان و غفاری را به تیم بزرگسالان آورد که از میان آن‌ها آزادی تبدیل به بازیکن فیکس تیم تبدیل شد(15 بازی، 836 دقیقه) و نفراتی چون اسدزاده، حسین‌علی‌زاده، عبدی و اسماعیلی به عنوان بازیکن ذخیره به مراتب وارد زمین شدند و جوان‌هایی مثل نصرآزادانی (12 بازی، 683 دقیقه)، تهامی (10 بازی، 686 دقیقه)،  طاهران (13 بازی، 1075 دقیقه)، مسلمی‌پور (8 بازی، 673 دقیقه) و آقاسی (5 بازی، 346 دقیقه) که فصل قبل اندک دقایقی در لیگ بازی کرده بودند را هم در ترکیب اصلی بسیاری از دیدارهای امسال به میدان فرستاد و بازیکنی چون نادری که فصل گذشته به طور قرضی به نساجی رفته بود در 13 بازی و 1113 دقیقه برای تراکتور در نیم‌فصل اول به میدان رفت و حالا این جوان‌گرایی موجب شده تا تراکتور از پشتوانه خوبی برخوردار شود. تا جایی که نفراتی مثل آزادی، نادری و نصرآزادانی به پدیده‌های لیگ تبدیل شده‌اند و توجه همه را به خود جلب کرده‌اند. گل‌محمدی در تراکتورسازی طی نیم‌فصل اول حدود 40 درصد زمان بازی خود را به نفرات سهمیه سنی اختصاص داد، معادل دو و نیم برابر میانگین سایر تیم‌های لیگ برتری.

*کم‌تجربگی، مشکل اساسی تراکتور در فاز دفاع

تیم گل‌محمدی در این نیم‌فصل از ناحیه دفاع و دروازه لطمه زیادی خورد چرا که پنج عنصر فیکس فاز دفاعی از تیم رفته بودند و او مجبور بود از مدافعان غیرتخصصی و نفرات کم تجربه بهره ببرد. فرزین گروسیان گلر این فصل تراکتور و برخی مدافعان با اشتباهات فردی در چند بازی مانع از کسب امتیاز بیشتر شدند هر چند که گروسیان مدافعان کم تجربه تیم حالا با اعتماد به نفس بهتر و تجربه بیشتر به نفرات مطمئن‌تر تبدیل شده و در چند بازی کلین‌شیت هم کرده‌اند.

* امیدوار به نیم‌فصل دوم با جذب بازیکنان جدید

تراکتورسازی از نیم فصل دوم عالیشاه را در اختیار دارد و اگر مشکل نوراللهی حل نشود او هم باید به تیم بازگردد. در خبرها هم آمده که اسماعیلی‌فر، مهدی‌پور و پهلوان نیم قصل دوم سرباز شده و به تراکتوری‌ها ملحق خواهند شد. این تیم قطعا دو یا سه بازیکن خارجی هم جذب خواهد کرد. دروازه‌بان، دفاع وسط، دفاع چپ، هافبک میانی، وینگر و مهاجم نوک از جمله پست‌هایی است که تراکتوری‌ها در آن به دنبال جذب بازیکن هستند و در این میان جذب گلر، یک دفاع میانی، دفاع چپ و مهاجم اصلی ترین نیازهای تیمی است که به رغم چنین بحرانی در لیگ نسبت به برخی تیم‌های پرهزینه نتایج بدتری نگرفته و در جام حذفی هم توانسته شانس خود را برای قهرمانی حفظ کند و برخلاف بسیاری از تیم‌های لیگ برتری که از دور مسابقات کنار رفتند، در دو مرحله قبلی با عبور از پدیده و فجرسپاسی به مرحله یک چهارم نهایی رسیده است.

تراکتورسازی را می توان از حالا فعال ترین تیم نقل و انتقالات زمستانی دانست. تیمی که بنا به تاکید گل محمدی وقتی راه خود را در اوج بحران و ناکامی پیدا کرد که پس از سه باخت در سه هفته نخست لیگ تماشاگران پرشورش تا نیم ساعت پس از باخت تیم را که ناباورانه مغلوب حریف  شده بود ایستاده در آزادی تشویق کردند و با عیبی یوخ نشان دادند در شرایط سخت تیم محبوب شان را تنها نمی گذارند.

منبع: وبسایت برنامه ۹۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت 90tv.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وبسایت برنامه ۹۰» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۷۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فدراسیون فوتبال بانوان بقیه تیمها راهم محروم کرد!

ظاهرا حواشی اخیر پیرامون ورود بانوان به ورزشگاه‌های فوتبال با محرومیت هوادار پیرمرد سپاهان تمام نشد و این محرومیت شامل هواداران زن دیگر تیمها هم شده است!

به گزارش تابناک ورزشی؛ با تصمیم شورای تامین استان مازندران، بانوان تماشاگر نمی‌توانند در این بازی در ورزشگاه حضور داشته باشند و این بازی را از نزدیک تماشا کنند. این تصمیم برای دیدار نساجی برابر استقلال هم اتخاذ شده است.

تیم فوتبال نساجی قائمشهر در هفته بیست‌وششم لیگ برتر در یک بازی حساس در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به مصاف پرسپولیس خواهد رفت.

این تصمیم باتوجه به این موضوع گرفته شده که درب ورودی که در هفته‌های گذشته برای حضور بانوان در نظر گرفته شده بود، در این هفته محل ورود تماشاگران تیم میهمان است و به همین منظور این ورزشگاه در این بازی مهم پذیرای بانوان نخواهد بود. 

قرار است در جایگاه بانوان ورزشگاه وطنی، تماشاگران تیم مهمان یعنی پرسپولیس قرار بگیرند.

دیگر خبرها

  • ستاره گلزن استقلال در خطر محرومیت
  • بمب نقل و انتقالات پرسپولیس از امارات می‌آید
  • طارمی زنگ خطر را برای مارتینز و تورام به صدا در آورد
  • فدراسیون فوتبال بانوان بقیه تیمها راهم محروم کرد!
  • محرومیت ۱۰ ساله هوادار خاطی سپاهان از حضور در ورزشگاه‌ها
  • پیرمرد هتاک اصفهانی حکم محرومیت ۱۰ ساله گرفت
  • اعلام رای کمیته انضباطی فدراسیون درباره هوادار خاطی/ ۱۰ سال محرومیت برای هوادار سپاهان
  • 110 سال محرومیت، مجازات پیرمرد سپاهانی!
  • محرومیت ۱۰ ساله برای هوادار خاطی س‍پاهان
  • محرومیت ۱۰ ساله برای هوادار س‍پاهان