Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: نایب مفتی نیجریه گفت: امروز کشور نیجریه علاوه بر مشکلات دینی خود با مشکلات دیگری از جمله تجزیه این کشور نیز روبرو است، این در حالی است که کسی آفریقا را مورد توجه قرار نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، عمر محمد تیجانی نایب مفتی نیجریه امروز چهارشنبه(15آذرماه) در کمیسیون مساعی حمیده که در سالن برلیان هتل آزادی برگزار شد، با اشاره به اینکه داعش امروز در کشور نیجریه فعال است اظهار داشت: فعالیت داعش در نیجریه با نام بوکوحرام است، متاسفانه امروز جهان اسلام موضع‌گیری خاصی نسبت به اقدامات داعش در نیجریه ندارد و این گروه تروریستی در حدود 9سال است که در نیجریه به کشتار مردم می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بوکوحرام فقط در دو شهر بیش از یک و نیم میلیون نفر را کشته و چهار میلیون را آواره کرده است، بنابراین مردم نیجریه به خصوص مسلمانان گرفتار مشکلات زیادی هستند، متاسفانه جهان اسلام تنها به مشکلات مردم خاورمیانه و آسیای جنوبی توجه می‌کند، تا به امروز ما شاهد برپایی کنفرانسی برای حل مشکلات مردم آفریقای نبوده‌ایم.

تیجانی تاکید کرد: متاسفانه اینطور به نظر می‌رسد که جهان اسلام مسلمانان آفریقا را فراموش کرده است، مگر میان شهادت ما با شهادت شما تفاوتی است؟ مگر میان اسلام ما با اسلام شما تفاوتی وجود دارد؟

نایب مفتی نیجریه یادآور شد: امروز کشور نیجریه علاوه بر مشکلات دینی خود با مشکلات دیگری از جمله تجزیه این کشور نیز روبرو است، این در حالی است که کسی آفریقا را مورد توجه قرار نمی‌دهد، متاسفانه یک گروه تندرو در نیجریه وجود دارد که به اسم اسلام دست به جنایت زده و اجازه نمی‌دهند مردم زندگی راحتی داشته باشند.

وی افزود: این گروه حتی اجازه نمی‌دهد که نفت نیجریه به دیگر کشورها صادر شود، این افراد مسلح بوده و به کشتار مردم مشغول هستند، کار این افراد نگاه مردم به اسلام را خراب می‌کند.

تیجانی ابراز داشت: یکی از مشکلات امروز ما در نیجریه مشکلات اقتصادی است، نیجریه آکنده از مشکلات است و اکنون در کشور ما سازمان‌های مسیحی با عنوان سازمان‌های مردمی فعالیت می کنند، این در حالی است که این سازمان‌ها مشکوک هستند، با این وجود نباید فراموش کرد که امروز مردم بدنبال این نیستند که چه دین و مذهب آنها را کمک می‌کند بلکه به سوی کسی که کمک‌شان می‌کند جذب می‌شوند.

نایب مفتی نیجریه ابراز داشت: ما تقاضا داریم کمیسیون همچون مساعی حمیده بتواند به مشکلات نیجریه بپردازد و برای حل آنها تلاش کند، در واقع نباید به گونه‌ای عمل کرد که تنها سالی یکبار به کنار هم جمع شویم و تنها برخی از مشکلات را بررسی کنیم.

وی در پایان گفت: ما امروز علاوه بر برگزاری نشست‌ها و ارائه نظرات باید در جهت عملی شدن پیشنهادات نیز اقدام کنیم.

پایان پیام/523

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۷۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: عملیات غرورآفرین وعده صادق همچون شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست و قلب مظلومان جهان را شاد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محسن منصوری، در اجلاسیه ۴۲۲ شهدای کهگیلویه، اظهار کرد: ایران اسلامی با همت کارگزاران در بخش‌های مختلف و همچنین همراهی خوب مردم در ۵۰ شاخص اقتصادی مهم و بخش‌های مهمی از جمله افزایش تولید، کنترل نقدینگی و کاهش بیکاری روندی رو به رشد و پیشرفت دارد.

وی با تاکید بر اینکه با وجود تلاش کارگزاران نظام هنوز مردم سختی‌ها و مشکلاتی از جمله تامین معیشت دارند، افزود: امیدواریم با تلاش شبانه‌روزی مسئولان دولتی شاهد کاهش مشکلات و رضایت نسبی مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب اسلامی باشیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: در راه رسیدن به قله تلاش می‌کنیم و البته کم‌وکاستی‌هایی وجود دارد، اما برای رسیدن به اهداف، ظرفیت‌ها و ابزارهای لازم وجود دارد و در واقع همه ابزارها برای پیشرفت و توسعه کشور را در اختیار داریم که نیروی انسانی قوی و خلاق از مهم‌ترین سرمایه‌های ایران اسلامی هستند که باید به بهترین شکل از آن استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی امروز مقتدرانه میدان‌داری می‌کند، تصریح کرد: عملیات وعده صادق نشات گرفته از فرهنگ شهید و شهادت بود که دل تمام آزادی خواهان جهان را شاد کرد و همچون شمیری زهرآگین در قلب دشمنان اسلام فرو نشست.

منصوری با اشاره به رشادت‌های مردم کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت ساله دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: دوراندیشی و بصیرت مردم این دیار ثابت شده است که در آخرین عرصه یعنی انتخابات مجلس دوازدهم با به دست آوردن رتبه اول مشارکت، برگ زرین دیگری از افتخارات این دیار را رقم زدند.

وی افزود: به واسطه شهدا الگوهای موفقی به منصه ظهور گذاشته شد و کشور ما سرشار از اسطوره‌هاست و احترام به مقام شهدا و این ارزش‌های والا ضروری است و در واقع شهید حق شفاعت دارد.

معاون رئیس‌جمهور خواستار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌ویژه بین نسل جوان شد، گفت: این سرمایه معنوی شیعه باید مورد توجه قرار بگیرد و قرارگیری در این مسیر به معنای ایستادن در جای درست است.

وی گریزی به تحولات دنیا و منطقه زد و تصریح کرد: روز به روز بر قدرت جبهه مقاومت با محوریت ایران افزوده می‌شود و این یک واقعیت غیرقبال انکار برای زورگویان عالم است و همین نیز سبب آشفتگی در اردوگاه آنان شده است و امروز شاهد شکل‌گیری آرایش متفاوتی در جهان هستیم و در مسئله غزه، وعده صادق و طوفان‌الاقصی اقدامات متفاوتی را دیدیم و تحولاتی در حال شکل‌گیری است که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان نظم نوین یاد کردند.

کد خبر 749312

دیگر خبرها

  • حذف عملی ایران از کریدورهای تجاری
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • عملیات وعده صادق شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • حجت الاسلام خسروپناه: علم حکمی؛ لازمه دستیابی به تمدن نوین اسلامی
  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است
  • حجاب و عفاف باید به رفتار عینی و عملی مردم تبدیل شود
  • چهره‌های ورزشی که در ایران مسلمان شدند