Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-27@05:51:06 GMT

ازدواج کنید تا به آلزایمر دچار نشوید

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۲۹۴۹۴

ازدواج کنید تا به آلزایمر دچار نشوید

به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، بررسی جدید محققان نشان می دهد یک فرد مجرد در مقایسه با افراد متاهل ۴۲ درصد بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل قرار دارد. افراد بیوه بیش از همه در معرض ابتلا به زوال عقل هستند اما در مورد افراد مطلقه چنین رابطه ای مشاهده نشد.
 با این حال محققان تاکید می کنند این یافته ها ارتباط مستقیم بین ازدواج و ریسک پایین زوال عقل را اثبات نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر اندرو سامرلد، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالج لندن، در این باره می گوید: «ریسک بالا زوال عقل در افراد مجرد حتی در صورتیکه دارای سلامت جسمانی هم باشند وجود دارد که بیانگر این مطلب است که فایده ازدواج فراتر از بهبود سلامت فیزیکی است.»

تحقیقات قبلی ازدواج را با فواید سلامت نظیر بروز سکته و حملات قلبی کمتر و نرخ بالا زنده ماندن بعد از جراحی باز عروق کرونر نشان داده است.

سامرلند در این باره می گوید: «ما این تحقیق را به این دلیل انجام دادیم که معروف است ازدواج با طیف وسیعی از فواید سلامت از جمله طول عمر بیشتر مرتبط است و ما فکر کردیم این فواید موجب کاهش ریسک زوال عقل می شوند.»
در بررسی جدید، محققان ۱۵ مطالعه ای که به بررسی ازدواج و زوال عقل پرداخته بودند را بررسی کردند. در مجموع تحقیق بیش از ۸۱۲ هزار شرکت کننده بود که در کشورهای متعددی از جمله آمریکا، چین، ژاپن، فرانسه، آلمان و سوئد انجام شده بود.

اکثر شرکت کنندگان افراد متاهل یا بیوه بودند. تعداد کمی (بین ۴ تا ۶ درصد) افراد مطلقه و جداشده بودند و کمتر از ۱۰ درصد هم در اکثر مطالعات افراد همیشه مجرد بودند.

یافته ها نشان داد در مقایسه با افراد متاهل، افراد مجرد قطعی ۴۲ درصد بیشتر در معرض ریسک زوال عقل قرار داشتند.
به گفته سامرلد، «حدود ۷ نفر از هر ۱۰۰ نفر بالا ۶۵ سال مبتلا به زوال عقل بودند که این رقم در مورد افراد هرگز ازدواج نکرده نزدیک به ۱۰ نفر در هر ۱۰۰ نفر بود.»

محققان همچنین دریافتند افراد بیوه در مقایسه با افرادی که هنوز با همسرشان زندگی می کردند ۲۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل قرار داشتند.

سامرلد عنوان می کند: «تاثیر محافظتی ازدواج احتمالا با عوامل گوناگون سبک زندگی که با ازدواج همراه هستند نظیر سبک زندگی سالم تر و داشتن روابط اجتماعی بیشتر مرتبط است.»

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۹۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه شصتی های متاهل، تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مراسم تجلیل از زوجین دهه شصتی که در سال ۱۴۰۲ ازدواج نموده اند برگزار شد. در این مراسم از ۲۹ نفر از زوجین شهرستان قزوین و ۴ نفر از بانوان دهه شصتی دارای فرزند تجلیل به عمل آمد.
مدیر کل امور بانوان استانداری در این مراسم گفت: طبق پژوهش‌های انجام شده دهه شصتی‌ها جزو سرمایه‌های این کشور هستند و مسائل و مشکلات خودشان را هم دارند و امیدواریم با توجه به مهارت‌هایی که دارند زندگی آرام و پر مهری را تجربه کنند.
علیخانی گفت: مرکز خدمات ازدواج در حال راه اندازی است و خدماتی در حوزه مشاوره و تسهیلات و مسائل ازدواج به افراد تعلق می‌گیرد که به زودی انجام خواهد شد. افرادی که وارد مرحله زندگی مشترک شده اند می‌توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند. چون افراد از دو خانواده متفاوت هستند نیاز به گذشت و مهارت زیادی هست تا زندگی‌ها دوام پیدا بکند و شرایط آرامش برای تربیت خودمان و فرزندانمان فراهم شود.
حجت الاسلام محمد حسینی کارشناس امور خانواده هم در این آیین گفت: مادران امانت داران فرزندانشان هستند و به گفته شهید مطهری هیچ مقامی بالاتر از مادری برای یک زن نیست.
وی بهترین زمان برای فرزند آوری بعد از ازدواج را شناخت قابلیت‌های لازم برای والد شدن، پذیرش روانی برای بچه دار شدن هر دو زوج، پشتیبانی از همسر عنوان کرد.
خیری فر مشاور امور بانوان اداره کل ثبت اسناد استان گفت: با توجه به کاهش آمار ازدواج جوانان دهه شصت تصمیم شد برای ترغیب به ازدواج از زوجینی که در سال ۱۴۰۲ ازدواج کرده اند تجلیل به عمل آید و برای حمایت از فرزند آوری این افراد هدیه‌ای به مبلغ دو میلیون و پانصد هزارتومان به صورت بن خرید سیسمونی به افراد اهدا شد.

دیگر خبرها

  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • فرمولی ساده برای اینکه هرگز به آلزایمر مبتلا نشوید
  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم
  • مد جدیدی به نام طالع بینی؛ با متولدین این ماه وارد رابطه نشوید!
  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
  • آزمایش چشم آلزایمر را ۱۲ سال قبل از بروز علائم پیش بینی می کند
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی
  • دهه شصتی های متاهل، تجلیل شدند