Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@09:52:20 GMT

پیام روز دانشجو زیر بار سازش نرفتن است

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۳۰۸۲۱

پیام روز دانشجو زیر بار سازش نرفتن است

آیت‌الله علی معلمی عضو مجلس خبرگان رهبری به منشأ تاریخی روز دانشجو اشاره و اظهار کرد: در سال 1332 بعد از کودتای 28 مرداد معاون رئیس جمهور آمریکا عازم ایران شده بود و رژیم شاهنشاهی برای او تدارکاتی دیده بود.

وی ادامه داد: رژیم دیکتاتوری شاه مخلوع در نظر داشت تا به معاون رئیس جمهور آمریکا در دانشگاه تهران دکترا افتخاری بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دانشجویان نسبت به حرکت‌های مداخله جویانه استکبار به ستوه آمده بودند، گفت: گروه‌های دانشجویی آزاده و حق طلب نسبت به این اقدامات، اعتراض مسالمت آمیزی کردند اما رژیم دیکتاتور شاه با گلوله پاسخ آنان را داد.

آیت‌الله معلمی افزود:در نتیجه تیراندازی تعدادی زیادی از دانشجویان زخمی شدند و چند نفر هم به شهادت رسیدند، حرکت دانشجویان در آذر 1332 ماهیت مقدس ضد سلطه و ضد استکباری داشت. 

وی اضافه کرد: در مقاطع مختلف تاریخی به ویژه روزگار ما که عواملی سعی دارند ملت را به سمت وابستگی مجدد به آمریکا ببرند که لازم است در این زمینه روشن گری صورت گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ماهیت حرکت‌های سیاسی دانشجویان در گذشته ضد سلطه بوده و در آینده هم باید همینگونه باشد، تصریح کرد: کشوری که سلطه بیگانه و استکبار را بپذیرد، حق و حقوقش پایمال می‌شود.

آیت‌الله معلمی گفت: به هر میزانی که کشورها از زیر سلطه استکبار جهانی خارج شوند، به همان میزان در زمینه‌های علمی، اقتصادی و ... رشد می‌کنند.

وی به پیام حرکت تاریخی دانشجویان در 16 آذر 1332 اشاره کرد و ادامه داد: پیام روز دانشجو ضد سلطه، استبداد، استکبار و زیر بار سازش نرفتن است . رسالت دانشجویان حفظ، تقویت و تداوم این پیام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری  یادآور شد: همه ملت‌ها از جمله ایران سزاوار داشتن نظامی مستقل است که به یاری خداوند این مهم در مورد ملت ایران تحقق یافته است .

آیت‌الله معلمی اظهار کرد: دانشجوی با بصیرت و آگاه به زمان، چشم بینای ملت است و آنان باید نسبت به همه رویدادهای جامعه خود حساس  باشند.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۰۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور تمدید شد

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاه پیام نور اعلام کرد: با عنایت به درخواست های مکرر دانشجویان و موافقت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، زمان ثبت درخواست تغییر محل آزمون در تاریخ‌های ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت ماه به مدت دو روز تمدید شد.

بر این اساس دانشجویان دانشگاه پیام نور می‌توانند در تاریخ های یاد شده با مراجعه به سایت گلستان نسبت به تغییر محل آزمون خود اقدام کنند.

مهلت اعلام شده به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد بود. برای تغییر محل آزمون در ابتدا ضروری است که دانشجویان نسبت به پرداخت شهریه اقدام کنند تا گزینه تغییر محل آزمون برای آن‌ها فعال شود.

اگر دانشجویی قصد تغییر محل آزمون خود را ندارد و می‌خواهد در همان مرکز محل تحصیل امتحان دهد، نیازی به انجام این عملیات ندارد.

کد خبر 6099056

دیگر خبرها

  • مهلت تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور تمدید شد
  • ایران آمادگی بورس تحصیلی دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا را دارد
  • فیلم| حرکت جالب دانشجویان آمریکایی با پرچم اسرائیل
  • تاسف عمیق رئیسی درباره شکستن حرمت دانشجو در خاک امریکا! | فیلم
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین: این صدای آمریکاست! | چند دانشجو بازداشت شده‌ اند؟
  • بالگردها در آسمان، پلیس روی زمین؛ حلقه فشار بر دانشگاه‌های آمریکا سخت‌تر می‌شود
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است
  • شلیک مستقیم پلیس آمریکا به دانشجویان دراعتراضات ضد صهیونیستی
  • انصاری: استکبار قادر به پوشاندن جنایت صهیونیست‌ها نیست