Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکزکرمانشاه ،انوشیروان محسنی بندپی در سفربه شهرستان سرپل ذهاب و دیدار با نیرو‌های اورژانس اجتماعی گفت: مهمترین اقداماتی که سازمان بهزیستی کشورانجام داده است، راه اندازی خود اداره بهزیستی این منطقه بوده که بتوانند به جامعه هدف و کسانی که در این حادثه دچار آسیب شده اند، خدمات لازم را ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر محسنی بندی پی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۲۰۰ نفر جامعه هدف را شناسایی کردیم که منازل آن‌ها به صورت ۱۰۰ درصد تخریب شده است.
وی افزود: همچنین یک مرکز توانبخشی سیار را راه اندازی کردیم و ۱۱۸ معلول جدید نیز شناسایی شده است که ۱۸ نفر از آن‌ها ضایعه نخاعی هستند.
دکتر محسنی بندپی ادامه داد: در کنار این‌ها مردم دیگری هستند که آسیب دیدگی جدی دارند و همکاران فیزیوتراپ ما در مرکز سیار به آن‌ها خدمات دهی می‌کنند.
ویاضافه کرد: کمیته‌ای برای تعیین شدت و نوع معلولیت در این شهرستان راه اندازی شده تا نسبت به صدور کارت معلولیت (ICF) افراد آسیب دیده اقدام می‌کند.
دکتر انوشیروان محسنی بندپی در شورای مدیریت بحران شهرستان سرپل ذهاب گفت: ۲۱ مهد کودک را با ۳۱ کانکس برای بچه‌های منطقه زلزله زده برپا کرده ایم.
وی افزود: ۲۰۶ کانکس را برای مددجویان نصب کرده ایم که از این تعداد ۷۶ کانکس به معلولان، ۱۹ کانکس به جانبازان می‌رسد و ۱۱۱ کانکس را در حوزه اجتماعی نصب کرده ایم.
وی ادامه داد: ۱۱۸ معلول جدید نیز در حادثه زلزله غرب شناسایی کردیم که نوع و سطح معلولیت در حال تعیین است.
محسنی بندپی با بیان اینکه ۱۸ ضایعه نخاعی داشتیم که ۲ مورد فوت کردند، گفت: ۱۱ کودک که هر دو والدین آنهافوت شده شناسایی شدند. ۱۴ کودک فوت مادر و ۳۹ مورد فوت پدر را شناسایی کردیم.
وی خاطرنشان کرد: همچنین دو مرکز توانبخشی سیار راه‌اندازی شده است که اقدامات فیزیوتراپی و توانبخشی را انجام می‌دهند.
وی افزود: از جمله خدمات به این افراد مداخله در بحران است تا حمایت‌های روانی را از آن‌ها انجام دهند که اختلالات روحی و روانی ناشی از حادثه زلزله برای افراد آسیب دیده از آن قابل تحمل باشد و در دراز مدت آن‌ها را دچار استرس، اضطراب و مشکلات روحی و روانی نکند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: این نیرو‌های مداخله در بحران در قالب ۶۹ تیم محب از استان‌های کشور و با بهره گیری از نیرو‌های خود استان کرمانشاه، ایلام و کردستان که با فرهنگ و آداب و رسوم مردم این منطقه بیشتر آشنایی دارند این خدمات ارائه شد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۱۱۷۵ منزل مسکونی نیاز به بازسازی کامل دارند که با قرارداد با سپاه پاسداران انجام خواهد شد. ۲ پایگاه اورژانس اجتماعی هم در منطقه راه اندازی کردیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۱۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور

به گزارش خبرنگار مهر، افروز صفاری فرد، صبح چهارشنبه در جمع تعدادی از معلولین کم بینا و نابینای استان کرمان با تقدیر از نیک اندیشی خیرینی که با همت بلند خود ساختمان مجهز مؤسسه نگاه آفتاب مهر را در شهر کرمان برای خدمت به افراد دارای معلولیت کم بینایی و نابینایی تکمیل و تجهیز نموده‌اند گفت: بستر سازی برای پیشرفت و شکوفایی توانمندی‌های بالقوه افراد دارای معلولیت، خدمتی ارزشمند و ماندگار است که با همکاری و همراهی نهادها و تشکل‌های مردم نهاد، ورود مسئولانه مجموعه‌های حقوقی که ورود به عرصه مسئولیت اجتماعی در ساختار وظایف آنان تعریف شده است و همراهی دستگاه‌های اجرایی متولی این امر از جمله بهزیستی میسر و نتیجه بخش خواهد بود.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش روی سازمان بهزیستی کشور در حوزه افراد دارای معلولیت نابینایی و کم بینایی افزود: این خدمات در بخش‌های متعدد به منظور جلوگیری از بروز و پیشرفت معلولیت در افراد و حفظ و ارتقا سطح توانمندی افراد دارای معلولیت ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: از مهمترین و با سابقه ترین این خدمات می‌توان به اجرای طرح غربالگری پیشگیری و درمان تنبلی چشم در کودکان با ۲۷ سال سابقه اجرا در کشور اشاره کرد که طی آن هر سال بیش از ۲۰ هزار نفر غربالگری و جهت درمان و کنترل لازم به مراکز مربوطه ارجاع شده‌اند.

وی با بیان اینکه برگزاری کمیسیون‌های پزشکی به منظور شناسایی و تحت حمایت قرار دادن افراد دارای معلولیت از دیگر خدمات سازمان بهزیستی است افزود: از جمع ۱ میلیون و پانصد هزار نفر فرد دارای معلولیت تحت حمایت بهزیستی، تعداد ۲۵۰ هزار نفر افراد دارای معلولیت کم بینایی و نابینایی هستند که از خدمات حمایتی و تخصصی بهزیستی در چهار چوب آئین نامه‌ها و دستور العمل های قانونی ابلاغ شده و مصوب استفاده می‌کنند.

افروز صفاری فرد، گفت: تهیه و توزیع لوازم کمک توانبخشی از دیگر خدمات بهزیستی به افراد دارای معلولیت است که در حوزه معلولیت‌های نابینایی به لحاظ گرانی و خاص بودن اغلب این وسایل؛ تلاش شده تا با پیگیری‌های مستمر، بخشی از این وسایل تهیه وبا همکاری انجمن‌های نابینایان قسمتی از نیاز این عزیزان مرتفع شود.

وی افزود: از جمله خدمات بهزیستی در راستای رفع نیاز این قشر از افراد دارای معلولیت، گسترش و پویا نمودن گنجینه منابع مطالعاتی و علمی بریل بوده است که علی رغم فعال بودن چند مرکز در این حوزه، به دلیل نیاز مبرم به اینگونه مراکز از تأسیس و راه اندازی این مجموعه‌ها در سایر استان‌ها استقبال و حمایت می‌کنیم.

افروز صفاری فرد، گفت: در قالب طرح CBR علاوه بر شناسایی و حمایت افراد داری معلولیت و هدایت آنان به مسیرهای متعدد حمایتی حرفه آموزی و ارتقا توان حرفه‌ای و اشتغال، ارتقا و حفظ توانمندی و روحیه شادی، نشاط و پویایی این عزیزان نیز در قالب اجرای جشنواره‌های ورزشی و مسابقات گوناگون به انجام رسیده است.

کد خبر 6094212

دیگر خبرها

  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • ارائه خدمات به اتباع خارجی با کارت شناسایی جدید انجام می‌شود
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • روایتی از معلمی در مناطق محروم؛ از زندگی در کانکس تا حسرت نیاموخته‌ها
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه