Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: معلولان زلزله اخیر استان کرمانشاه تحت حمایت هم‌جانبه بهزیستی قرار می‌گیرند.

انوشیروان محسنی بند پی امروز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مناطق زلزله استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: مهمترین اقداماتی که سازمان بهزیستی کشور با سازمان_جهان_اسلام_تصمیم_ترامپ_را_انکار_حق_فلسطین_دانست">همکاری ادارات کل بهزیستی استان ها و به ویژه خود همکاران خوب و پرتلاش در بهزیستی استان کرمانشاه انجام داده است، راه اندازی خود اداره بهزیستی این منطقه بوده که بتوانند به جامعه هدف و کسانی که در این حادثه دچار مشکل شدند، خدمات لازم را ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از جمله خدمات به این افراد مداخله در بحران است تا حمایت های روانی را از آنها انجام دهند که  اختلالات روحی و روانی ناشی از حادثه زلزله برای افراد آسیب دیده از آن قابل تحمل باشد و در دراز مدت آنها را دچار استرس، اضطراب و مشکلات روحی و روانی نکند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: این نیروهای مداخله در بحران در قالب ۶۹ تیم محب از استان های کشور و با بهره گیری از نیروهای خود استان کرمانشاه، ایلام و کردستان که با فرهنگ و آداب و رسوم مردم این منطقه بیشتر آشنایی دارند این خدمات ارائه شد و روی نیروهای بومی بیشتر تمرکز کردیم.

وی گفت: این آمادگی در کل کارکنان بهزیستی کشور وجود داشته که از بدو وقوع زلزله در اینجا حضور پیدا کنند.

محسنی بندی پی خاطرنشان کرد: تاکنون ما ۱۲۰۰ نفر جامعه هدف را شناسایی کردیم که منازل آنها به صورت ۱۰۰ درصد تخریب شده است و با بسیج سازندگی یک تفاهم نامه بستیم که زودتر کار بازسازی را آغاز کنند.

وی افزود: همچنین یک مرکز توانبخشی سیار را راه اندازی کردیم و ۱۱۸ معلول جدید نیز شناسایی شده است که ۱۸ نفر  از آنها ضایعه نخاعی هستند.

محسنی بندپی ادامه داد: در کنار اینها مردم دیگری هستند که آسیب دیدگی جدی دارند و همکاران فیزیوتراپ ما در مرکز سیار به آنها خدمات دهی می کنند. مراجعات مردم نیز به این مرکز بسیار زیاد است.

 رئیس سازمان بهزیستی کشور  گفت: برای ارائه خدمات فوق ما در همین سرپل ذهاب و یک مرکز در ثلاث باباخانی را راه اندازی کردیم تا به مردم ارائه خدمت کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه بهزیستی برای تحت پوشش قرار دادن معلولیت های جدید گفت: ما هر عزیزی که در این حادثه دچار معلولیت، ضایعه نخاعی و آسیب جسمی شده باشد را تحت پوشش خودمان قرار می دهیم و کمیته تعیین شدت و نوع معلولیت هم در این شهرستان راه اندازی شده و نسبت به صدور کارت معلولیت(ICF) آنها اقدام می کند که ما آنها را تحت حمایت همه جانبه خودمان قرار دهیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۲۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان

شهبازی مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : طرح غربالگری بینایی در سنین طلایی ۳ تا ۶ سال موجب میشود تا با تشخیص و درمان زود هنگام مشکلات بینایی از معلولیت کم بینایی و نابینایی پیشگیری شود.

به گفته شهبازی قرار است بهزیستی استان کرمانشاه درصورت نیاز کودکان به درمان‌های بعدی /مانند جراحی وعینک برای خانواده‌های تحت پوشش همه هزینه‌ها و برای دیگر خانواده‌ها هم بخشی از هزینه‌ها را پرداخت کند

آنطور که شهبازی می‌گوید پارسال ۶۶ هزار کودک کرمانشاهی در پوشش طرح غربالگری بینایی قرار گرفتند. از این شمار ۷۰۰ کودک که نیازمند درمان‌های بعدی بودند به مراکز تخصصی ارجاع شدند کمک هزینه‌های درمان از ۲ تا سی میلیون تومان به آنان پرداخت شده است.

غربالگری بینایی و شنوایی نوزادان و کودکان و همچنین غربالگری ژنتیک از راهکاری‌های پیشگیرانه بهزیستی برای کاهش و درمان معلولیت‌های جسمی و حرکتی است.

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد آموزش‌های پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی هم در بخش آموزش دنبال میشود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار