Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@07:14:39 GMT

نارضایتی مردم از کیفیت پخت نان درشهر دلوار

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۳۲۹۱۵

نارضایتی مردم از کیفیت پخت نان درشهر دلوار

عرضه نان سوخته و خمیری در شهر دلوار باعث شده که دلواریها با تهیه این کالای ضروری در شهرهای همجوار اعتراض خود را به مسئولان نشان ‎دهند. ‎

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ بهبود کیفیت پخت نان در دلوار سال‌ها است از سوی مسئولان وعده داده می شود ولی با این وجود شهروندان دلواری معتقدند تفاوتی در کیفیت نان حتی در بلندمدت مشاهده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سبد خانوار، نان یکی از اصلی ترین کالاها است و به عنوان مهمترین غذایی مصرفی مردم محسوب و این فرآورده همواره بیشترین سهم را در هرم غذایی و بخش جدایی ناپذیر سفره ها و نقش عمده ای در سفره خانواده ها داشته و دارد، اما کیفیت نان تولید شده دردلوار، مطلوب نیست و بخش زیادی از آن به ضایعات تبدیل می شود.

برخی از نانوایان و شهروندان شهردلوار می گویند: گندم و آرد مورد نیاز نانوایان کیفیت خوبی ندارد به همین علت نان تولید اغلب نانوایان این شهر مطلوب نیست.

شهروند دلواری افزود: بنده از نانوایی‌های مختلفی در سطح شهر نان سنگک و بربری و لواش تهیه کرده‌ام و متأسفانه به جای نان، نانوا خمیر خشک شده به دست مشتری می‌دهند.

یکی دیگر از شهروندان دلواری اظهار داشت: زمانی نانوا صبح علی‌الطلوع به نانوایی می‌رفت و چند ساعت زمان صرف می‌کرد تا خمیر به درستی آماده پخت شود، اما در حال حاضر نانوا یک ساعت قبل از پخت کرکره مغازه را بالا می‌کشد و خمیر آماده نشده به تنور می‌رود.



یک شهروند دلواری هم در این رابطه گفت: نان پخت شده در نانوایی های دلوار ماندگاری ندارد و فقط می توان آن را به شکل تازه مصرف کرد با توجه به این که تعداد اعضای خانواده ما زیاد است خرید نان برای ما مشکل و دشوار است.

یک شهروند سالخورده در این زمینه در پاسخ به این سؤال که به نظر شما علت این بی کیفیتی نان چیست به خبرنگار ما گفت: نان نانوایی های دلوار مثل لاستیک است و قابل خوردن نیست زیرا وقتی آن را می جویم فکم درد می گیرد انگار دارم آدامس می جوم و این حکایت تلخی است که موجب نارضایتی این مردم این دیارشده است.

برای بررسی جامع عوامل موثر در کیفیت نان دلوار با چند تن از نانوایان این شهر به گفت وگو نشستیم، آنان به اتفاق از کیفیت آرد توزیع شده در بین نانوایی های شهرستان ناراضی اند و این مسئله را عامل اصلی نامرغوب بودن نان عنوان می کنند.


مسئول یک نانوایی در دلوار گفت: بعد از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها توسط دولت دهم تمام نانوایی های سطح کشور سهمیه آرد را بر حسب نیازشان تحویل می گرفتند اکنون نیز همین رویه برقرار است ولی در دلوار حدود 6 ماه است که به طور خودسرانه و سلیقه ای نانوایی ها را به دو دسته تقسیم کردند نانوایی قدیمی 280 کیسه و نانوایی جدید 150 کیسه که همین موضوع یکی از مشکلات پخت نان شده است.

گفتنی است که نانوایی سنگک در دلوار که بیش از یک سال نیست راه اندازی شده  نیز بعلت نبود سهمیه آرد کافی سه ماه تعطیل شده است.

لازم است همه مسئولین شهرستان تنگستان و استان بوشهر در مورد کیفیت نامطلوب پخت نان در نانواییهای شهر دلوار و رفع نارضایتی شهروندان و این معضل همیشگی فکری و چاره ای بیاندیشند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۲۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود

به نقل از شهرداری قم، باتوجه به گستردگی جغرافیایی و وجود شهرک‌های مسکونی به شکل پراکنده در منطقه پردیسان، کمبود مراکز خدماتی به‌عنوان یکی از نیاز‌های اساسی ساکنین، بیشتر احساس می‌شود که با راه‌اندازی مجتمع نانوایی به متراژ ۱۸۰ مترمربع در بازار همشهری ۱۷ واقع شاهد کاهش این کمبود خواهیم بود.

سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم، با ایجاد تسهیلات لازم و ساخت فضای مناسب در امر تهیه و توزیع میوه و تره‌بار و محصولات کشاورزی، در راستای اهداف سازمان خدمات ارزنده‌ای را به شهروندان ارائه، و با همکاری شهرداری‌های مناطق در قبال تحویل زمین، ساماندهی مشاغل و صنوف مزاحم را با جدیت پیگیری و شهرداری را در راستای شهری سالم یاری می‌نماید.

شایان‌ذکر است، سازمان میادین در راستای امر ساماندهی، نیازمند دریافت زمین مناسب جهت توسعه خدمات‌رسانی مؤثر و مطلوب است، تا زمینه فعالیت در سازمان گسترده‌تر و خدمات شایسته‌ای را به شهروندان ارائه و رضایت‌مندی عموم را جلب نماید. در نهایت اجرای طرح‌ها و پروژه‌های سازمان در سطح شهر، باعث جذب سرمایه، ساماندهی مشاغل مختلف و کسب درآمد پایدار می‌گردد و از سفر‌های غیرضروری درون‌شهری کاسته، که این امر باعث کاهش ترافیک و مصرف انرژی خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • نحوه پخت نان‌های محلی ترکیه‌ای در یک نانوایی استانبولی (فیلم)
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • هزینه ۴۳ میلیارد تومانی پروژه ایمن سازی کندرو شرقی آزادگان