Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان اظهار داشت: مشکل برق در تمامی روستاهای زلزله زده بخش کوهساران حل شده است و هیچ مشترکی بدون روشنایی نیست.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان، محمود شهبا گفت: در اولین ساعات وقوع زلزله ستاد بحران شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان در محل ساختمان دیسپاچینگ با حضور اعضاء هیئت مدیره و مدیران ستادی تشکیل جلسه داد و اولین گروه امدادی همکاران اتفاقات به منطقه اعزام شد و با توجه به قطع جزئی در برخی از مناطق حادثه دیده مشکل قطع برق به سرعت رفع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان افزود: برق رسانی به مناطق زلزله زده روستای هجدک از توابع بخش کوهساران در کمتر از نیم روز پایان یافته و نوسازی تجهیزات توزیع برق نیز در دستور کار قرارگرفته است.

شهبا با اشاره به پایان عملیات امدادرسانی در مناطق زلزله زده اظهار کرد: مشکل برق در تمامی روستاهای زلزله زده بخش کوهساران حل شده است و هیچ مشترکی  بدون روشنایی نیست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: در ساعت‌های اولیه زلزله، اعزام تیم فوریت‌های برقی از شهرهای همجوار چترود، زرند، کرمان کار خود را آغاز کردند.

وی یادآور شد: در منطقه حادثه دیده بخش کوهساران ۸۰ روستا با تعداد چهار هزار و ۵۰۰ اشتراک وجود دارد که ازاین تعداد، هشت روستا تحت تأثیر زلزله قرارگرفت با خسارت شبکه توزیع و دچار خاموشی شده بودند.

شهبا ادامه داد: با اعزام سریع و به موقع ۱۰ گروه عملیات اتفاقات شهرستان‌های معین با تجهیزات کامل و دو دستگاه جرثقیل و چهار دستگاه بالابر نسبت به اصلاح  شبکه و برقراری مجدد برق در منطقه اقدام شد.

وی تصریح کرد: در منطقه کوهساران ۱۴۰ کیلومتر شبکه فشارمتوسط، ۸۰ دستگاه پست توزیع هوایی، ۱۵۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط با عمر بیش از ۴۰ سال  وجود دارد که با توجه به قدمت زیاد شبکه توزیع دارای فرسودگی بوده که درزلزله اخیر با مشکلات جدی نظیر پارگی سیم، انحراف پست‌های هوایی از موقعیت نصب شده و… مواجه شدیم.

وی افزود: با توجه به برآورد خسارت وارده مبلغ ۳۰میلیاردریال اعتبار برای اصلاح تجهیزات شبکه توزیع در مناطق حادثه دیده نیاز است.

مدیرعامل شرکت با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته و حمایت‌های شرکت توانیر برای مقاوم سازی شبکه و تاسیسات نیز گفت: با توجه به زلزله خیز و صعب العبوربودن منطقه احداث فیدر ۲۰ کیلوولت به طول ۲۲۰ کیلومتر و نقطه مانور جدید ضروری به نظر می‌رسد.

وی در پایان یادآور شد: خانه‌هایی که خسارت کمی دیدند با رعایت موارد ایمنی برای جلوگیری از برق گرفتگی و آتش سوزی، برق رسانی به آن‌ها کامل شده است، این درحالی است که با رساندن برق به روستا این آمادگی را داریم که در صورت تجهیز دوباره ساختمان‌ها برق رسانی صورت گیرد

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۴۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد

ربیعی گفت: ۵۰ هزار متر شبکه توزیع برق در شهرستان میامی طی سال گذشته اصلاح و بهینه‌سازی شد.

وی از نصب ۲۵ دستگاه پست هوایی توزیع برای تامین برق متقاضیان میامی خبر داد و گفت: اجرای ۲۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط از مرحله نخست و دوم خط ۶۳ کیلوولت عباس‌آباد با هدف تامین برق دهستان فرومد تا مجتمع خدمات رفاهی ساخته شد.

ربیعی ادامه داد: ۳۸ هزار متر شبکه‌ توزیع برق روستاهای طلوبین، گلستان، کوهان، هونستان، محمدآباد، جودانه و کلاته اسد از توابع میامی اصلاح و بهینه‌سازی کامل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار آب در روستای توتک مروست
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود