Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز دانشجو روز نخبگان و علم جویان است که با همت و تلاش آینده کشور را درخشان خواهند کرد که در این راستا باید برای آینده آنان برنامه‌ریزی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از زنان خبر، 16 آذرماه روز دانشجو است، روز گرامیداشت سه دانشجو (مصطفی بزرگ نیا و احمد قندچی و مهدی شریعت رضوی) که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات‌متحده آمریکا و همچنین ازسرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز دانشجو، روز دانشجویانی است که با علم، مهارت، اندیشه، رفتار، کردار، گفتار و... آینده کشور را می‌سازند و برای درخشش آن تلاش می‌کنند.

امروز روز نخبگان و علم جویانی است که آینده را روشن می‌بینند و برای روزهایی بهتر همت می‌کنند؛ امروز یعنی ارج نهادن به مقام دانشجو، دانشجویی که علم را هدف قرار داده است.

میز و صندلی‌های دانشگاه باید ارزشمند باشد و شأن و منزلت دانشجو حفظ شود؛ علم و دانش در دانشگاه‌های کشور باید حرف اول و آخر را بزند.

متأسفانه چند سالی است فضای دانشگاه‌های کشور تغییر است، تغییری که آینده کشور را به خطر جدی تهدید می‌کند. پای علم در برخی از دانشگاه‌ها لنگ می‌زند و چشم دانش تار شده است.

برخی از دانشجویان اسم دانشجو را یدک می‌کشند و شأن دانشگاه را فراموش کرده‌اند؛ انگار هدف اصلی تحصیل نیست، انگار دانشگاه سرگرمی عده‌ای برای اوقات فراغت است.

در برخی از دانشگاه‌ها رنگ و بوی حجاب محوشده است و رنگ و لعاب و یا شاید روابط خارج از عرف بیشتر از تحصیل اولویت دارد؛ محوریت برخی از دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی به سمت و سویی غیر ازآنچه که باید، پیش می‌رود.

این روزها دانشجو بودن یعنی گارد اجتماعی و مد؛ دانشجو یعنی جوینده دانش و این کم‌اهمیت نیست و آیا به‌راستی در همه دانشگاه‌ها همه دانشجویان جوینده علم و دانش هستند یا برخی برای تشکیل انجمن‌های سیاسی، مدرک، تفریح و... پا به این مکان ارزشمند می‌گذراند.

به‌راستی باید گفت ضعف مدیریت در دانشگاه‌ها سبب شده است که آینده و هدف جوانان به چالش کشیده شود.

نباید با بی‌تدبیری، با عدم مدیریت صحیح فضای دانشگاه‌ها به‌راحتی تغییر کند.

مهدیه خسروی

انتهای متن/*

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۵۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد گفت: پایه و اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است.

محمدرضا معظمی گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دوازدهم اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، که به احترام نام و مجاهدت‌های این معلّم بزرگ حوزه و دانشگاه، «روز گرامی‌داشت مقام معلم» نام گرفته است، فرصتی برای تجلیل از شان والای معلم و استادانی است که عاشقانه و صادقانه در عرصه تعلیم، تربیت و پژوهش همت می گمارند.

وی خاطرنشان کرد: بی‌شک پایه و اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است؛ و با عنایت به نقش محوری و اساسی معلم در تربیت نسل جوان و اعتلای دانش و فرهنگ در جامعه، باید در نظر داشت که تکریم معلمان و اساتید، تکریم جامعه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد اضافه کرد: تولید پایدار علم و دانش و آموزش و تربیت نیروی متخصص، لازمه‌ پیشرفت و آبادانی کشورها بوده این مسئولیت سنگین بر دوش معلمان جامعه نهاده شده است. دانشگاه به عنوان اولین حلقه از زنجیره‌ تولید دانش و اساتید به عنوان مجاهدان خط مقدم این زنجیره، سزاوار تکریم و قدردانی هستند.

معظمی گودرزی بیان کرد: معلم آینه دانایی، ترجمان معرفت و نماد تعهد در تاریخ بشریت است. اوست که چگونه اندیشیدن، چگونه انتخاب کردن و چگونه زیستن را می‌آموزد.

وی ادامه داد: معلم بودن، تنها در انحصار معلومات نیست، بلکه افزون بر معلومات و تخصص، باید با هنر آزاد اندیشی عجین شده باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد تصریح کرد: نقش محوری معلّمین و استادان در آگاهی بخشی به جامعه و تعلیم و تربیت نسل جوان، بر کسی پوشیده نیست و مسئولیت سنگین تولید علم و دانش، اندیشه ورزی و تربیت نیروی متخصص برای پیشرفت و آبادانی کشور عزیزمان  بر دوش آنان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روایت یک دانشجو از حمله پلیس آمریکا به دانشگاه کالیفرنیا + فیلم
  • دانشگاه تهران در نجف دانشجو می‌پذیرد
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • دانشگاه تهران از سال آینده در شعبه نجف اشرف دانشجو می‌پذیرد
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • اشتغال به تحصیل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است
  • مقیمی: پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • رقابت ۲ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز برای تکنولوژی‌های آینده