Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان این که اکنون دیگر موجودیتی به نام داعش وجود ندارد، در واکنش به اقدام ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف، این اقدام را آخرین ضربه به حیات سیاسی ایالات متحده در غرب آسیا و جهان اسلام دانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی اکبر ولایتی شامگاه پنجشنبه در آئین پایانی سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در مرکز همایش های صدا و سیما افزود: اکنون دیگر موجودیتی به نام داعش وجود ندارد؛ جهان اسلام با زمین ‌زدن داعش و پشت سر گذاشتن خونین ‌ترین و بی‌سابقه ‌ترین توطئه مشترک آمریکا و صهیونیست ‌ها علیه خود که با هدف به حاشیه امن کشاندن رژیم غاصب صهیونیستی راه‌اندازی شده بود، بار دیگر فلسطین را در صدر مسائل جهان اسلام قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اخیرا رئیس جمهور زیاده خواه و بی تدبیر و مهاجم آمریکا که از شکست های عوامل وحشی آمریکا، یعنی داعش عصبانی است، اقدام به کاری کرده که اسلافش گستاخی چنین کار احمقانه ای را نداشتند؛ یعنی دستور انتقال سفارت آمریکا به قدس را صادر کرده است؛ آقای ترامپ بداند که این، آخرین ضربه به حیات سیاسی ایالات متحده در غرب آسیا و جهان اسلام است و دیری نمی گذرد که هیات حاکمه آمریکا از این اقدام پشیمان خواهد شد؛ زیرا که خشم یک و نیم میلیارد مسلمان را علیه خویش مشتعل خواهد کرد.
ولایتی با تبریک ایام ولادت باسعادت پیامبر اعظم(ص)، میلاد حضرت امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت هفته وحدت افزود: وحدت و اخوت از آموزه های مهم دین مبین اسلام بوده و وحدت و تفرقه به عنوان یکی از عوامل اساسی موثر در اعتلا و انحطاط امت ها مطرح است.
وی گفت: قرآن کریم، وحدت و پیشگیری از هرگونه تفرقه و اختلاف را فلسفه تشریع دین و بعثت انبیاء الهی معرفی کرده و همگان را به وحدت که عامل پیشرفت و تعالی معنوی و مادی مسلمانان در ابعاد مختلف وجودی است، فرا می خواند.
ولایتی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در این ارتباط، آنها را دلیل مبرهنی بر اهمیت وحدت نزد خداوند متعال دانست و گفت: البته کشورهای اسلامی که دوران حساسی را سپری می کنند، با وجود علم به اهمیتِ نقش وحدت و تفرقه در تعالی و انحطاط امت ها، بنا به دلایل متعدد که عمدتا ناشی از دو عنصر مهم 'غفلت' و 'توطئه' است، همچنان گرفتار تفرقه و جدال و اختلاف هستند.
ولایتی گفت: امروز جهان اسلام بر اثر سیاست های نظام سلطه و استکبار و همچنین غفلت خواسته یا ناخواسته برخی از حکام مرتجع، به آبستن حوادث تلخ و خاستگاه بحرانهای متعدد در عرصه های گوناگون وجودی تبدیل شده است که تاکنون نیز جز خسران و ضرر، چیز دیگری در پی نداشته است.
وی ادامه داد: هم اکنون وحدت و برادری و تعمیق و تعمیم آن به تمام سطوح و طبقات مختلف مذهبی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، نیاز راهبردی برای رهایی و عبور از شرایط دشوار کنونی است. کما اینکه تقریب مذاهب اسلامی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های زمینه ساز تمدن اسلامی است که یکی از ساز و کارهای مهم آن، وحدت تمامی مسلمانان در برابر دشمنان قسم‌خورده و استکبار جهانی است. دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: مشکلات و معضلاتی که در سالهای اخیر، شرایط متلاطمی را در جهان اسلام و بین ملل و دولت های مسلمان ایجاد کرده است، ناشی از دو عنصر مهم «غفلت» از ضرورتها و نیازها و مصالح عالی و همچنین «توطئه» قدرتها و نقش¬آفرینان زیاده خواه خارجی و در راس آنها نظام سلطه و رژیم صهیونیستی است.
ولایتی گفت: طرحهای ضد ثبات و امنیت، اقدامات بحران ساز، تنش های قومی، مذهبی و فرقه ای و جنگ های نیابتی که در سال های اخیر در جهان اسلام و منطقه غرب آسیا بروز و ظهور داشته اند و چالش های عمده ای را در پیش روی امت اسلام قرار داده اند، مسائل تلخ و ناگواری هستند که ریشه آن ها را باید در سیاست های استکباری، استعماری و استثماری آمریکا جستجو کرد که از جانب آمریکایی ها و متحدان منطقه ای آنها، عمدتا در جهت حفظ و تأمین امنیت رژیم صهیونیستی و رونق معاملات تسلیحاتی پیگیری می شود. طرح های مذکور، ضمن اینکه انسجام در میان امت اسلام را دچار اختلال کرده، احیاء و تحقق تمدن نوین اسلامی را نیز با چالش مواجه ساخته است.
این خبر در حال تکمیل است
سیام**1058**6984**خبرنگار: محمد افضلی**ناشر: مریم برزآبادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۹۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است

حجت الاسلام محرمعلی چراغی در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، در سخنانی اظهار داشت: امروز به عینه‌ شاهد توطئه های شومی از سوی دشمنان علیه اسلام هستیم.
 
کارشناس ادیان و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: در این میان شاهد جنگ اسرائیل با مردم غزه از یک سو و از سوی دیگر هجمه فرهنگی علیه مسلمین و باورهای دینی آنان هستیم.
 
حجت الاسلام چراغی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: دشمن به خوبی می‌داند که نمی‌تواند در یک جبهه علیه جهان اسلام اعلام نبرد کند بنابراین با اعمال یک جنگ چند جانبه و ترکیبی به دنبال تقابل و تضعیف و حتی از بین بردن دین اسلام است.
 
کارشناس ادیان و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: بارزترین نماد دشمنی کشورهای غربی و اروپایی ها با دین مبین اسلام تلاش آنان برای گسترش اسلام هراسی در سطح بین المللی است.
 
این استاد حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: بنابراین باید با استفاده از امکانات لازم چهره واقعی و راستین دین مبین اسلام که آیینی رحمانی است را به جهانیان بشناسانیم و خود افکار جهان درباره این دین آسمانی و رحمانی خود قضاوت کنند.
 
وی در پایان سخنان خود ضمن محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰۰ روز از تهاجم صهیونیست‌ها به غزه می‌گذرد ولی در این مدت هیچ کدام از کشورهای جهان و حتی دولت های اسلامی به جز ایران و یمن در مقابل این نسل کشی بزرگ از خود واکنش نشان ندادند که این برای بشریت مایه شرمساری است.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • کارگر خالق و محور در امر تولید است
  • پیش‌بینی امام خمینی (ره) از سرکوب‌ها در آمریکا: آنها تحمل آشفتگی خوابشان را ندارند
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس