Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دمشق - ايرنا - `محمود الخالدي` سفير فلسطين در سوريه گفت: اين يک لحظه تاريخي براي همه کشورهاي اسلامي و عربي است که موضع خود نسبت به قدس و مقدسات فلسطين را اعلام کنند.

محمود الخالدي روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: ما از کشورهاي اسلامي و عربي انتظار داريم که بيش از اين به وظيفه خود درقبال فلسطين عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: اين وظيفه ديني و انساني آن هاست و تاريخ، عملکرد و موضع هر کشور را درقبال قدس و فلسطين ثبت مي کند.
الخالدي توضيح داد: اکنون يک لحظه تاريخي است تا کشورهاي عربي و اسلامي ثابت کنند که شايسته زندگي هستند زيرا اگر نجس شدن و پايمال شدن مقدسات، احساسات ديني و انساني آن ها را به جوش نياورد، بايد فاتحه اين امت را خواند.
وي ادامه داد: مرگ، شايسته امت اسلامي نيست و اين امت شايستگي تبديل شدن به امتي بزرگ مانند گذشته را دارد و نقش تاريخي، انساني و تمدني خود را بازيابد و همه ارزش ها را به تمدن انساني بازگرداند.
سفير فلسطين در سوريه گفت: آمريکا هيچ زماني در درگيري ميان فلسطيني ها و رژيم صهيونيستي بي طرف نبوده زيرا اين رژيم پايگاه ايالات متحده در منطقه و بخشي از ناوگان ششم اين کشور در مديترانه است.
الخالدي گفت که همه دولت هاي آمريکا تاکنون به طور کامل درکنار رژيم صهيونيستي ايستاده اند و انتظار بيشتري از آن نيست.
وي يادآورشد: ملت فلسطين بايد حرکت کند و جهان اسلام را به خيزش وادارد و ما آماده چنين کاري درزمان مناسب هستيم.
الخالدي با بيان اينکه بحران هاي موجود در جهان اسلام يکي از عوامل برداشتن چنين گامي از سوي ترامپ است، افزود: سوريه ستون فقرات جبهه شرقي مقابله با اسرائيل است و در جهان عرب دراين جبهه فقط سوريه و فلسطيني ها و عراق به عنوان عمق راهبردي اين جبهه باقي مانده به همين خاطر عراق و سوريه از توطئه هاي بسياري رنج مي برند.
وي گفت: هدف اين توطئه ها تضعيف اين امت، اين کشورها و ارتش هاي آن ها است.
سفير فلسطين در سوريه افزود: اين حرکت هاي تندکه هيچ ارتباطي با اسلام ندارند، چگونه و چرا در اين زمان ايجاد شده اند؟ وظيفه همه آن ها در ارتباط با امنيت اسرائيل است.
الخالدي ادامه داد: اسرائيل پايگاه امپرياليستي براي همه توطئه هاي آمريکايي در منطقه و تحقق طمع ورزي هاي واشنگتن براي تسلط بر اين منطقه و ثروت هاي آن است.
ترامپ در سخناني روز چهارشنبه خود در کاخ سفيد با يادآوري اينکه بيت المقدس را به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي به رسميت مي شناسد، گفت: از وزارت خارجه مي خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمريکا از تل آويو به بيت المقدس را آغاز کند.
رئيس جمهوري آمريکا سپس فرمان اجرايي شناسايي بيت المقدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي را امضا کرد.
به گزارش ايرنا، شهر قدس که مسجدالاقصي نخستين قبله مسلمانان را در خود جاي داده بخش جدايي ناپذير فلسطين بوده و يکي از مهمترين اماکن سه گانه مقدس اسلامي به شمار مي آيد و از جايگاه و اهميت ويژه اي نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس شرقي از نظر قطعنامه هاي سازمان ملل اراضي اشغال شده محسوب مي گردد، اقدام آمريکا در به رسميت شناختن اين شهر بعنوان پايتخت رژيم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه هاي بين المللي است.
شوراي امنيت سازمان ملل در دسامبر سال ميلادي گذشته قطعنامه اي تصويب و تاکيد کرد که «هيچ تغييري در مرزهاي قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بيت المقدس به رسميت شناخته نخواهد شد، مگر اينکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند».
شبد**6116 **1010
انتشار:حسن معظمي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۰۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق

اداره خودمختار کُردها در شمال و شرق سوریه با هماهنگی پارلمان عراق، ۱۹۱ خانواده آواره عراقی ساکن اردوگاه الهول سوریه را از این اردوگاه به عراق بازگرداند.

به گزارش ایسنا، اداره خودمختار کُردها در شمال و شرق سوریه با هماهنگی پارلمان عراق ۱۹۱خانواده آواره عراقی ساکن اردوگاه الهول روز یکشنبه این اردوگاه را ترک کرده و به عراق برگشتند.

به گزارش کردپرس، از ابتدای سال  میلادی جاری، این دومین دسته از آوارگان عراقی ساکن اردوگاه الهول واقع در شمال سوریه هستند که به عراق باز می‌گردند.

اردوگاه الهول در مسافت حدود ۱۰ کیلومتری مرزهای عراق واقع شده است. این اردوگاه که در استان الحسکه در شمال شرقی سوریه قرار دارد بیش از ۵۷ هزار تن را در خود جای داده که بیشتر آنها از اعضای خانواده گروه تروریستی داعش هستند.

اردوگاه الهول سوریه به ویژه با حضور تعداد زیادی از خانواده‌های داعشی با تابعیت‌های مختلف، عامل نگرانی کشورهای منطقه عربی است.

طی ماه‌های گذشته، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق، سلسله نشست‌هایی با سفرای کشورهای خارجی و عربی در بغداد برگزار کرد و در آن از آنها خواست تا اتباع خود را از داخل این اردوگاه بازگردانند.

وی این اردوگاه را یک بمب ساعتی توصیف کرده و گفته است: بیش از ۲۰ هزار نفر از ساکنان اردوگاه الهول زیر ۱۸ سال دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • جدیدترین موضع‌گیری مقاومت فلسطین درباره مذاکرات آتش‌بس
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • راهپیمایی در کشورهای عربی و غربی در حمایت از غزه
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود
  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است
  • بالانسر ایران و اسرائیل