Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-27@05:33:10 GMT

چین به دنبال تصاحب بازار خاویار ایران

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۴۱۳۳۲

چین به دنبال تصاحب بازار خاویار ایران

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، حسن صالحی، از تمدید ممنوعیت صید خاویار از دریای خزر خبر داد و اظهار کرد: هفته گذشته در اجلاس با روسای جمهور پنج کشور حاشیه دریای خزر، توافقاتی مبنی بر ممنوعیت صید خاویار تا پایان سال 2018 صورت گرفت.

 

وی افزود: در سال 2018، مجددا میزان ذخایر ماهیان خاویار مورد بررسی قرار می گیرد و سپس مقامات شیلات کشورهای حاشیه دریای خزر تصمیمات لازم را اتخاذ می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

صالحی ادامه داد:با توجه به ممنوعیت صید، پرورش ماهیان خاویاری در دستور کار قرار گرفت به طوریکه سال گذشته 3 تن خاویار پرورشی و 2 تن گوشت ماهیان خاویاری تولید شد که انتظار می رود تا پایان برنامه ششم توسعه، میزان تولید خاویار پرورشی و گوشت این ماهیان به 20 تن برسد.

 

به گفته این مقام مسوول، 50 تا 60 درصد خاویار پرورشی در داخل مصرف  و مابقی آن به بازارهای هدف صادر می شود.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تلاش سازمان شیلات حفظ شهرت و آوازه خاویار ایرانی در دنیاست،بیان کرد: اکنون بیش از 80 مزرعه خاویار پرورشی ماهی در کشور موجود است که برای داشتن آینده روشن تولید و صادرات این ماهیان، گسترش این مزارع در دستور کار قرار گرفته است.

 

رییس سازمان شیلات در پاسخ به این سوال که برخی کارشناسان معتقدند که چینی ها جای ما در تولید خاویار را گرفتند، یادآورشد: با وجود  آنکه کیفیت خاویار ایرانی در دنیا منحصر به فرد است از این رو امکان رقابت سایر رقبا اعم از چین از حیث کیفیت با خاویار ایرانی وجود ندارد.

 

وی ادامه داد: کشورهای اروپا و آمریکای شمالی که در گذشته خاویار دریای خزر را مصرف می کردند، هم اکنون برای تولید خاویار پرورشی تمایل به سرمایه گذاری دارند که این امر بیانگر کیفیت بالای خاویار ایرانی است.

 

18 هزارتن تیلاپیا وارد شد

صالحی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آخرین وضعیت واردات تیلاپیا افزود: سال گذشته در مجموع 40 تا 45 هزارتن ماهی به کشور وارد شد که 11 هزارتن از این میزان را تیلاپیا به خود اختصاص داده است.

 

این مقام مسوول، با بیان اینکه تن ماهیان مورد نیاز کارخانه های کنسرو سازی بالاترین میزان واردات را به خود اختصاص داده است،اذعان کرد: براین اساس، مجموع واردات ماهیان خوراکی به کمتر از 18 هزارتن می رسد.

 

وی، اجرای سیاست تبادل کالا به کالا را امری مهم در کاهش واردات تیلاپیا دانست و بیان کرد: سازمان شیلات با اجرای این سیاست از سال آینده در ازای صادرات 5 کیلو قزل آلا معادل یک کیلو تیلاپیا وارد می کند.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در سه سال گذشته با سازمان محیط زیست توافقاتی مبنی بر پرورش تیلاپیا در داخل صورت گرفت که بدین منظور 10 مزرعه در بافت یزد در ماه های آینده فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

 

رییس سازمان شیلات در پاسخ به سوال دیگری که تولیدکنندگان داخلی معتقدند که واردات تیلاپیا ضربه مهلکی به بازار قزل آلا وارد کرده است، تصریح کرد:  با توجه به بازار متفاوت قزل آلا با تیلاپیا، جایگزینی آن در سبد خانوار غیر ممکن است.

باشگاه

110

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۱۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است

ایسنا/ایلام مدیرکل استاندارد ایلام با اشاره به موفقیت سازمان ملی استاندارد و تلاش‌های رییس سازمان ملی استاندارد ایران و مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران در تمدید و افزایش عضویت کامل در اتحادیه تایید صلاحیت آسیا-اقیانوسیه گفت:  بی شک این موفقیت جریان ساز جهش تولید و رشد اقتصادی کشور در راستای تحقق شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب‌ خواهد بود. 

«یادگار محمدی» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد : برای دستیابی به مقیاس بالای اقتصاد صادراتی نیازمند مراودات بین المللی هستیم، به همین منظور سازمان ملی استاندارد دیپلماسی استاندارد و کیفیت را در دوران تحولی دولت سیزدهم هدفگذاری کرده است. 
وی با اشاره به نقش برجسته سازمان ملی استاندارد ایران در رشد تولید، اظهار کرد: نقطه کانونی ما تمرکز بر رشد تولید است. 
مدیرکل استاندارد استان با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد ایران و بالطبع آن اداره کل استاندارد ایلام در دوره تحولی با اعمال نظارت‌های دقیق در تولید کالا و ارایه خدمات به بازارسازی تولیدات داخل کمک می‌کند، گفت: اگر محصولات تولیدی باکیفیت و استاندارد در بازار عرضه شود قطعاً رشد می‌کند و ما سعی کردیم تا با ارتقای کیفیت، بر وسعت بازار تولید داخل بیفزاییم. 
دبیر شورای استاندارد استان در خصوص بازارهای صادراتی نیز گفت: برای دستیابی به مقیاس بالای اقتصاد صادراتی نیازمند مراودات بین المللی هستیم، به همین منظور سازمان ملی استاندارد دیپلماسی استاندارد و کیفیت را در دوران تحولی دولت سیزدهم هدفگذاری کرده است. 
وی با بیان اینکه همزمان با کیفی سازی می‌توانیم بر رشد تولید و ایجاد بازار مناسب، همچنین سهم خوب با تحریک تقاضا در بازار داخل و صادراتی گام‌های موثری برداریم، گفت: این اقدامات رشد تولید را به دنبال دارد و امیدواریم با عملکردی مناسب بتوانیم تا پایان سال کارنامه امیدآفرینی را داشته باشیم. 
مدیرکل استاندارد استان در پایان، سازمان ملی استاندارد ایران را سازمانی مردمی و مردم نهاد معرفی کرد و گفت: امیدواریم با همراهی و پشتیبانی مردم در مشارکت تولید سال خوبی را با رشد تولید رقم بزنیم.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان
  • شانس اسکواش بازان ایران برای تصاحب یک طلا و ۳ برنز
  • اسکواش قطر جونیور؛‌ شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز
  • شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس