Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@03:32:53 GMT

جشنواره نیشکر در مازندران برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۴۲۵۶۶

جشنواره نیشکر در مازندران برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، دبیر نخستین جشنواره نیشکر بومی مازندران شناسایی ظرفیت های اقتصادی نیشکر و یافتن راهکاری برای تجاری ساری این محصول را مهمترین دلیل برای برگزاری این رویداد اقتصادی اعلام کرد.
سارو حاتمی در گفت و گو با خبرنگارایرنا گفت که در این جشنواره در 30 غرفه فراورده های نیشکر در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود : زراعت پرسابقه نیشکر در این خطه شمال کشور در حال فراموشی است و با برگزاری جشنواره می تواند ضمن معرفی این محصول نسبت به احیاء آن نیز گام برداشت.
کشت نیشکر در شمال ایران از صدها سال پیش در سواحل دریای مازندران به ویژه در قسمت جنوب شرقی بابلسر و در محلی به نام بهنمیر متداول بوده است که در زبان ملی نیشکر را(شکرلَلِه) می گویند.
در مازندران 220 هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت نیشکر قرار دارد که دو سوم از این محصول در شهر بهمنیر در شهرستان بابلسر کشت می شود که در هر هکتار 2 تن نیشکر(شکرلَلِه) برداشت می شود.
خبرنگار: زینب حبیب پور گودرزی * انتشاردهنده : حسن فلاحتی
/16547328

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۲۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،علی ابوالحسنی با اشاره به اهمیت تولید محصول سالم با اجرای مدیریت تلفیقی محصول سالم در شالیزارها، اظهار کرد: در سال زراعی جاری، طرح تولید برنج سالم به روش مدیریت تلفیقی محصول (ICM) در 5 هکتار اراضی شالیزاری شهرستان رامسر در حال اجرا است. 

وی به برگزاری دوره آموزشی و ترویجی مدیریت تلفیقی محصول برنج  (ICM) در این شهرستان اشاره کرد و افزود: این دوره آموزشی در راستای اجراي طرح مديريت تلفيقي برنج (ICM) و داشتن برنجی سالم با کمترین میزان سم، با توجه به شروع فصل کشت برگزار و به کشاورزان توصیه شد در اسرع وقت نسبت به نصب تله‌هاي نوري (لامپ، فانوس و ...) برای  جمع‌آوري و شكار پروانه‌هاي نسل زمستان‌ گذران آفت كرم‌ ساقه خوار برنج اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامسر یادآور شد: این شهرستان دارای 500 هکتار اراضی شالیزاری است.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • جشنواره گیلاس اشنویه به ایستگاه هفتم رسید
  • هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس در اشنویه برگزار می‌شود
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • آب‌های کردستان، به کام دیگران