Web Analytics Made Easy - Statcounter

 معصومه ضمیری کارشناس بیمه در گفتگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حوادث زلزله اخیر اظهار کرد: صنعت بیمه از مهمترین نهادهای فعال در بازار مالی است که علاوه تامین امنیت فعالیت اقتصادی می‌تواند نقش اساسی در حوادث و مخاطرات طبیعی و انسانی داشته باشد.

ضمیری با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن طرح‌های بیمه همگانی افزود: کشور ما در معرض بیشترین بلایای طبیعی است و این موضوع باعث شده که نقش بیمه در حوادث طبیعی  با اهمیت‌تر جلوه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس بیمه افزود: در زلزله هم منازل مسکونی و هم واحدهای صنعتی و تجاری آسیب می‌بینند و به خاطر حجم گسترده آسیب، امکان پوشش 100 درصدی مردم وجود ندارد.

وی درخصوص صندوق بیمه همگانی بیان کرد: قانون جدیدی توسط بیمه مرکزی تدارک دیده که اکنون در مجلس مراحل قانونی خود را طی می‌کند، بر مبنای این قانون باید منازل مسکونی یک پوشش حداقلی بیمه‌ای داشته باشند.

 ضمیری با اشاره به هزینه پایین بیمه شده در قانون جدید گفت: متقاضیان می‌توانند  بدون نیاز به دریافت بیمه‌نامه  بیمه شوند.

این کارشناس بیمه با اشاره به ضرورت پیوستن صنعت بیمه به بازار اتکای جهانی گفت: پیوستن این نوع طرح به بیمه باعث می‌شود که خسارت از طریق وصل شدن به بازار اتکایی جهانی تامین شود.

وی راه حل جبران خسارت حواد طبیعی را پیوستن به طرح اتکایی بازار جهانی عنوان کرد و گفت: اکنون جبران خسارت بر دوش دولت بوده و راه حل تامین خسارت هم پیوستن به طرح اتکایی بازار جهانی است.

ضمیری در پایان با برشمردن نقش نهادهای دولتی در جبران خسارت گفت: مجلس، دولت و  سایر نهادهای مربوطه باید در خدمات رسانی به این نهادهای تلاش‌های لازمه را انجام دهند.

انتهای پیام/

امکان پوشش 100 درصدی بیمه وجود ندارد

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۲۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت بحران زنجان در حالت آماده‌ باش

ایسنا/زنجان مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در زنجان، همه ارگان‌های ذی‌ربط به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

عباس بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه با اعلام هواشناسی بارش‌های خوبی را طی امروز، فردا و روز شنبه در استان شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: بنا بر اعلام سازمان مدیریت بحران کشور با تقویت سامانه بارشی از امروز، وقوع رگبار باران، رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش لحظه‌ای باد نسبتا شدید در استان زنجان پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: فعالیت این سامانه از امروز تا روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ادامه می‌یابد و علاوه بر آن دما به صفر و زیر صفر به ویژه در مناطق سردسیر استان می‌رسد.

او، منطقه اثر این سامانه را در همه شهرستان‌های استان عنوان کرد و گفت: تقویت سامانه پرفشار از امروز پنجشنبه تا روز شنبه خواهد بود، به‌ویژه بارندگی‌ها در روز جمعه از ساعت ده صبح الی سه و نیم بامداد شنبه در ارتفاعات مشترک زنجان و طارم، شمال زنجان و ارمغانخانه، در شهرستان ایجرود (زرین‌آباد و حلب) و در شهرستان خدابنده (سهرورد و کرسف) و به ترتیب سایر شهرستان‌ها از جمله سلطانیه، ابهر و خرمدره و ماهنشان، پیش‌بینی شده است.

بابایی تصریح کرد: لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری‌ شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی از جمله مخاطراتی است که این سامانه به همراه دارد. 

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان به شهروندان توصیه کرد: در این راستا به هم‌وطنان توصیه می‌شود در سفرهای بین‌شهری، از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند؛ همچنین از فعالیت‌های کوهنوردی، چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری کنند.

وی گفت: همچنین توصیه می‌شود از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی در برابر بارش توصیه می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امام جمعه یاسوج از خدمات امدادگران هلال احمر در صحنه حوادث قدردانی کرد
  • خسارت سنگین آتش‌سوزی به ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی ‌در شفت
  • مدیریت بحران زنجان در حالت آماده‌ باش
  • لزوم توانمندسازی بازرسی کار / تقدیر از شهرداری اصفهان برای پیاده‌سازی نظام یکپارچه HSE
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • تصادفات نیازمند کروکی/ آنچه رانندگان باید بدانند
  • ۲ مصدوم در حادثه انفجار گاز در اهواز
  • کاهش ۲۳ درصدی حوادث کار در کرمانشاه
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • مقایسه پوشش‌های بیمه شخص ثالث در شرکت‌های مختلف در سال ۱۴۰۳