Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - اسقف اعظم روم ارتدوکس در فلسطين از پاپ فرانسيس رهبر کاتوليک هاي جهان خواست اقدام ترامپ رئيس جمهوري آمريکا را در اعلام قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي محکوم کند.

به گزارش بامداد جمعه ايرنا، «عطا الله حنا» به شبکه خبري الميادين گفت: اقدام اخير آمريکا درباره قدس اقدامي خصمانه عليه جهان عرب به شمار مي رود و امري مردود است و اشغالگري اسرائيل بايد پايان يابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه اظهارات دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا مغاير با مباني دين مسيحي است، گفت: به عنوان ملت فلسطين و مسيحيان فلسطيني و شرقي اين اقدام را محکوم مي کنيم.
عطا الله حنا افزود: رئيس جمهوري آمريکا با اعلام قدس به عنوان پايتخت رژيم اشغالگر چهره واقعي و کريه آمريکا و سياست هاي اين کشور را نشان داد.
وي گفت: معتقديم که رئيس جمهوري آمريکا چنين اختياري نداشته و کسي نيز به او اين حق را نداده است که قدس را به عنوان پايتخت رژيم اشغالگر اسرائيل اعلام کند.
اسقف اعظم روم ارتدکس در فلسطين افزود: قدس پايتخت فلسطين و مهد و پايگاه مهمترين مقدسات مسيحي و اسلامي است.
وي همچنين گفت: احتمالا نوعي هماهنگي ميان ترامپ و برخي رهبران عرب پيش از اعلام قدس به عنوان پايتخت اسرائيل وجود داشته است.
اين رهبر مسيحي فلسطين با اعلام اينکه در حال حاضر برخي کشورهاي عربي اموال زيادي را در خصوص فسطين هزينه مي کنند با ياد آوري سفر چند ماه پيش ترامپ به عربستان پرسيد: صدها ميليارد دلاري که ترامپ گرفت، کجا رفت؟
وي افزود: در حال حاضر هيچ فلسطيني نيست که از مذاکرات سازش و مذاکرات اوسلو و روند صلح حرف بزند و هيچيک از اين واژه ها در قاموس ما وجود ندارد، بلکه برخي از سياستمداران فلسطيني از آن حرف مي زنند و من معتقدم آنها خودشان هم باور ندارد. فلسطيني ها به اين برداشت رسيده اند که آنچه در باره روند صلح و مذاکرات گفته شده دروغي بزرگ براي اجراي طرحي در فلسطين است که هدف آن بلعيدن فلسطين و نابودي مسئله فلسطين مي باشد.
عطا الله حنا گفت: انتفاضه در فلسطين متوقف نشده، هر چند روش هاي مختلفي داشته است، فلسطين هيچ زماني برابر اشغالگر تسليم نشده است.
ترامپ روز چهارشنبه در سخناني در کاخ سفيد با يادآوري اينکه بيت المقدس را به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي به رسميت مي شناسد، گفت: از وزارت خارجه مي خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمريکا از تل آويو به بيت المقدس را آغاز کند.
رئيس جمهوري آمريکا سپس فرمان اجرايي شناسايي بيت المقدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي را امضا کرد.
به گزارش ايرنا، شهر قدس که مسجدالاقصي نخستين قبله مسلمانان را در خود جاي داده بخش لاينفک فلسطين بوده و يکي از مهمترين اماکن سه گانه مقدس اسلامي به شمار مي آيد و از جايگاه و اهميت ويژه اي نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس شرقي از نظر قطعنامه هاي سازمان ملل اراضي اشغال شده محسوب مي گردد، اقدام آمريکا در به رسميت شناختن اين شهر بعنوان پايتخت رژيم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه هاي بين المللي است.
شوراي امنيت سازمان ملل در دسامبر سال ميلادي گذشته قطعنامه اي تصويب و تاکيد کرد که «هيچ تغييري در مرزهاي قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بيت المقدس به رسميت شناخته نخواهد شد، مگر اينکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند.»
شبد**1480**1379
مترجم: غلامرضا رفيع** انتشار دهنده: هادي افتخاري
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۲۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام عجیب یک مجموعه شهری معروف پایتخت در جذب نیرو: ۲ ماه کار، بعد اخراج!

به گزارش خبرآنلاین،برج میلاد در اقدامی عجیب در ماه های پایانی سال گذشته فراخوان استخدام داد و با جذب نیروهای جوان و حقوق ۵ میلیون تومانی، از خدمات آنها در ایام پربازدید سال بهره گرفت.

کانال تلگرامی چند ثانیه در خبری نوشت: حالا بعد از پایان تعطیلات عید و کاهش آمار بازدیدکنندگان، نیروهایی که ۲ تا ۳ ماه از جذب آنها گذشته بود از این مجموعه کنار گذاشته و حتی حقوق این افراد نیز پرداخت نشده است!

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902798

دیگر خبرها

  • خلیفه کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • خلیفه‌ کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن در سوئد را محکوم کردند
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • اقدام عجیب یک مجموعه شهری معروف پایتخت در جذب نیرو: ۲ ماه کار، بعد اخراج!
  • ترامپ به من گفت در مورد رابطه با «خانم بازیگر» حرفی نزنم
  • مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد
  • ایران در مقابل هرگونه اقدام خصمانه‌ای ساکت نمی‌ماند
  • شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در دانشگاه آزاد ملارد طنین‌انداز شد