Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@17:25:02 GMT

خیزِ مجلس برای پایان کار ناتمام!

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۴۲۹۲۱

خیزِ مجلس برای پایان کار ناتمام!

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا؛ شهرداری تهران در دوره محمدباقر قالیباف، تعدادی از نمایندگان مجلس را به کربلا اعزام کرد تا آنها به طرح تحقیق و تفحص از این نهاد رای منفی دهند. این افشاگری قاسم میرزایی نیکو، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، از پشت پرده رای منفی نمایندگان به طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در 24 اسفند سال گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمود صادقی»، دیگر نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی، هم  به لابی های شهردار پیشین تهران در مجلس اشاره و گفته بود شهرداری تراکمی به ارزش 10 میلیارد تومان به برادر یکی از اعضای کمیسیون عمران واگذار کرده است؛ کمیسیونی که نقش مهمی در رد تحقیق و تفحص از شهرداری تهران داشت.

اما ظاهرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی بار دیگر می خواهند این طرح را به جریان بیاندازند، طرحی که یک نماینده می گوید این بار در مجلس تایید می شود؛ چراکه دیگر انگیزه های پیشین برخی نمایندگان برای رد آن وجود ندارد. از سوی دیگر شاید شورای اسلامی شهر تهران نیز وارد این قضیه شود چراکه ترکیب این نهاد دگرگون شده و رنگ اصلاح طلبی به خود گرفته است.

اعضای شورای پنجم تهران نشان داده اند انگیزه واکاوی گذشته شهرداری را دارند، هر چند «زهرا نژادبهرام»، عضو شورای شهر تهران، می گوید با وجود انگیزه، اما ظرفیت و ابزار تحقیق و تفحص در شورای برای بررسی عملکرد دوره پیشین شهرداری وجود ندارد.

نژاد بهرام: شورای شهر ابزار تحقیق و تفحص از شهرداری را ندارد

نژادبهرام دراین باره به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا می گوید: ابزار تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در شورای اسلامی شهر وجود ندارد اما مجلس شورای اسلامی می تواند به این موضوع ورود کند چراکه مجلس، ابزار دیوان محاسبات را در اختیار دارد و می تواند به اطلاعات بیشتری دسترسی پیدا کند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران ابراز امیدواری می کند نمایندگان مجلس شورای اسلامی بار دیگر ورود کرده و طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را به جریان بیاندازند.

در عین حال نژادبهرام تاکید می کند شورای شهر تهران آمادگی کمک به تحقیق و تفحص به نمایندگان مجلس را دارد؛ هر چند که به گفته او شورا راسا خود را موظف می داند در بعد نظارتی وارد شده و پیگیری های لازم را در چارچوب وظایف و اختیاراتش انجام دهد.

نژادبهرام می گوید که برای طرح دوباره تحقیق و تفحص با دو تن از نمایندگان تهران در مجلس صحبت کرده و آنها نیز قول پیگیری داده اند.

رحیمی: شورای شهر درباره عملکرد دوران قالیباف روشنگری کند

یکی از نمایندگان مجلس نیز از طرح مجدد موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری تهران خبر می دهد.

علیرضا رحیمی به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا می گوید: نمایندگان دوباره طرح تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران در دوره محمدباقر قالیباف را مطرح کرده و در حال جمع آوری امضا هستند. البته هنوز طرح به هیات رئیسه ارائه نشده و پس طرح آن نیز باید در کمیسیون عمران با حضور مقامات مسوول بررسی شود.

او این گفته نژادبهرام که شورا ابزار ورود به تحقیق و تفحص ندارد را پذیرفتنی نمی داند و توضیح می دهد: با توجه به تغییر ترکیب شورای شهر تهران این امیدواری وجود دارد که شورا وارد موضوع شود چراکه نظارت بر عملکرد شهرداری از وظایف شورای شهر است و مردم انتظار دارند شورایی ها به عملکرد گذشته شهرداری ورود کرده و درباره آن روشنگری کنند.

رحیمی ادامه می دهد: ابهاماتی برای مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد شهرداری دوران پیشین وجود دارد و چنانچه شورای اسلامی شهر از ابزارش استفاده کند، نیازی به تحقیق و تفحص و ورود مجلس به این قضیه نیست.

او می افزاید: مجلس شورای اسلامی در دوره ای وارد موضوع تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران شد که امیدی به پیگیری این موضوع از سوی شورای قبلی وجود نداشت. با توجه به ترکیب و انگیزه شورای شهر جدید تهران، که درباره شفاف سازی و سالم سازی شهرداری وجود دارد، انتظار می رود آنها با استفاده از ظرفیت هایی مانند کمیته ها و کمیسیون های تخصصی به این موضوع ورود کنند.

نماینده تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی درباره احتمال رای منفی دوباره نمایندگان به تحقیق و تفحص گفت: با توجه به آنکه در آن بازه زمانی، بحث املاک نجومی مطرح شد و دادستان نیز در تلویزیون گزارشی از آن ارائه کرد، لابی های شهردار وقت تهران در مجلس به شدت فعال و مانع از کسب رای لازم شدند اما شرایط متفاوت شده و تلاش طرفداران قالیباف برای ممانعت از رای آوردن طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران بی نتیجه می ماند.

خبرنگار: محمد غلامی

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۲۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی سردار رادان از مجلس

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی پیام فرمانده کل فراجا پیرو تشکر از نمایندگان مجلس درباره صدور بیانیه حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب را قرائت کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 10 اردیبهشت ) قوه مقننه گفت: سردار رادان، فرمانده کل فراجا طی پیامی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون فرهنگی و به ویژه از رئیس محترم و هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در صدور بیانیه حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب تشکر کردند.

به گزارش تسنیم، روز گذشته پیام قدردانی نمایندگان از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب، قرائت شده بود.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • کدام نمایندگان جلسه عصر مجلس را تعطیل کردند؟
  • قدردانی سردار رادان از مجلس
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس
  • جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا رد شد
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است