Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-06@16:22:24 GMT

اولین برف پائیزی همدان را فرا گرفت

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۳۷۲۲۰

اولین برف پائیزی همدان را فرا گرفت

استان‌ها > همدان - کارشناس ارشد سازمان هواشناسی همدان گفت: موج بارشی از اواخر امشب از استان خارج و دمای هوا تا 8 درجه زیر صفر کاهش خواهد یافت.

نادر پیرتاج همدانی، کارشناس ارشد اداره کل هواشناسی استان در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در همدان با اعلام مطلب فوق افزود: آسمان استان هم اکنون نیم ابری تا ابری در ارتفاعات با بارش برف و باران و گاهی وزش باد همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: این وضعیت تا اواخر امشب ادامه دارد، و با خروج موج بارشی از استان، هوای تا 8 درجه زیر صفر جایگزین خواهد شد.

پیرتاج همدانی گفت: روند کاهشی دما تا روز دوشنبه در استان همدان ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: با ادامه بارش ها و ورود هوای سرد، احتمال اختلال در تردد جاده ها و مسیرهای کوهستانی استان وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: به رانندگان توصیه می شود با احتیاط در جاده ها استان رانندگی کنند.

سرهنگ عزیزی رئیس پلیس راه استان همدان نیز به خبرآنلاین گفت: بر اثر بارندگی در استان همدان جاده های استان لغزنده است و در برخی از محور های مواصلاتی استان از جمله گردنه آوج،گردنه اسد آباد،گردنه همه کسی،گردنه دخان بارش برف باعث لغزندگی محورها شده است.

وی از تمامی رانندگانی که قصد عبور از محور های مواصلاتی استان همدان را دارند درخواست کرد تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند و با سرعت مطمئنه در جاده های استان تردد کنند.

حسین خانجانی، مدیر خدمات شهری شهرداری همدان هم به آمادگی شهرداری اشاره کرد و افزود: با مشارکت بخش خصوصی 200 دستگاه انواع خودرو شامل باب ‌کت، گریدر، کمپرسی و لودر برای هر چهار منطقه شهرداری به تناسب نیاز مناطق چهارگانه شهرداری تامین شده است ضمن اینکه شهرداری حدود 70 دستگاه خودروی خود را برای برفروبی و یخ ‌زدایی آماده فعالیت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: هشت دستگاه نمک ‌پاش مکانیزه برای معابر آماده شده که این دستگاه ها نیز به طور خودکار برای یخ ‌زدایی طبق استاندارد‌ها در هر مترمربع 9 گرم نمک پاشی می کنند.

مدیرخدمات شهری شهرداری همدان یادآور شد: 10 هزار تن نمک و ماسه به صورت مرحله‌‌ای از پیمانکار طرف قرار‌داد خریداری می‌ شود.

خانجانی گفت: به غیر از استفاده نمک در دستگاه‌های نمک ‌پاش مکانیزه، از 40 دستگاه خودروی نمک ‌پاش دستی نیز توسط هر خودرو با چهار کارگر در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: 550 نیرو تحت نظارت شهرداری عملیات برف ‌روبی پیاده‌ رو‌ها و نمک‌ پاشی را انجام می دهند و برای همه آنها امکانات مناسب زمستانی شامل باد‌گیر، شلوار و گرمکن، دستکش و چکمه خریداری شده ضمن اینکه 300 نیرو نیز برای برف‌روبی معابر اصلی با خودور در زمان بارش برف در شهر استفاده خواهد شد.

 

۴۶ کلید واژه‌ها : بارش برف - باران -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۷۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی

 داوری استاد گروه چشم‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه توسعه ارائه خدمات تخصصی چشم پزشکی، مورد نیاز استان است اعلام کرد و گفت: یکی از پیشرفته ترین دستگاه‌های حذف عینک و رفع عیوب انکساری چشم در مرکز فوق تخصصی و چشم پزشکی نور بیرجند نصب و راه اندازی می‌شود. 

وی افزود: برای اولین بار در بیرجند، این کلینیک بخش خصوصی با یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های لیزر دنیا ( لیزر تکنولاس آلمان  NEW 317 TENE O2 ) در رفع عیوب انکساری چشم آماده خدمت رسانی به همشهری‌ها و هم استانی‌ها است.

داوری بیان کرد: با خرید این دستگاه پیشرفته و دستگاهای جانبی تشخیصی دیگر از جمله دستگاه توپوگرافی ارب اسکن (orb scan)  و تومی (Tommy)  و دستگاه ابرومتری ( Z WAVE)  مجموعه تجهیزات چشم پزشکی استان تکمیل شده است.

استاد گروه چشم‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: تا قبل از این بیماران به استان‌های مجاور خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان مراجعه می‌کردند که با نصب و راه‌اندازی این دستگاه بیماران نیاز به عزیمت به خارج  استان و تحمل رنج سفر و هزینه‌های اضافی نخواهند داشت.

وی اظهار کرد: لیزیک و یا PRK  به معنی لیزر در ضخامت قرنیه بوده (Laser Assisted in Situ Keratomileusis LASIK) و این عمل در افرادی که نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم دارند، موثر بوده و باعث کاهش وابستگی فرد به عینک و لنز تماسی می‌شود.

داوری با بیان اینکه بهبودی بینایی در لیزیک چشمگیر و سریع است، گفت: بیشتر افراد روز بعد از عمل، بدون نیاز به عینک یا لنز تماسی قادر به رانندگی هستند که با این حال تا رسیدن به بینائی نهایی و کامل، حدود دو تا سه هفته و در بعضی موارد چند ماه زمان لازم است.

استاد گروه چشم‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: اخیرا یکی از مباحث مهمی که در عرصه چشم پزشکی مطرح است بحث جراحی روی قرنیه بری رفع عیوب انکساری است که با ابداع دستگاه اگزایمر یک انقلاب در این زمینه در جهان رخ داده است و با دستگاه اگزایمر با کنترل رایانه‌ای، در ضخامت قرنیه بیمار با لیزر تغییراتی داده می‌شود و عیوب انکساری چشم بیمار برطرف می‌شود.

 وی بیان کرد: برای مطلوب بودن عمل لیزیک  و یا PRK «مهارت جراح» و «دقت دستگاه» حائز اهمیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مشارکت ۲۱ هزار نفر در ورزش شهروندی/ هدف شهرداری همدان سازندگی است
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی
  • موج بارش دوباره از فردا در استان همدان
  • شواهدی از آثار تاریخی در خیابان باباطاهر همدان مشاهده شد
  • شهرداری گرگان اولین فینالیست لیگ برتر بسکتبال
  • شهرداری گرگان اولین فینالیست لیگ برتر بسکتبال شد
  • سرسبزی استان همدان، پس از بارش‌های بهاری
  • رهاسازی چند خودروی گرفتار در گل و لای بزرگراه شهید خرازی تهران
  • بارش باران بهاری در استان همدان
  • شهردار: بارش‌های دزفول ۳ برابر بیشتر از پیش بینی هواشناسی بود