Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@18:25:06 GMT

ديوانه کننده‌ترين فيلم‌هاي سال 2018

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۴۳۱۱۶

ديوانه کننده‌ترين فيلم‌هاي سال 2018

خبرگزاري آريا - برترين ها - ترجمه از حسين علي پناهي: گاهي اوقات براي خنديدن به سينما مي رويم،گاهي اوقات نيز براي گريه کردن و البته برخي اوقات نيز براي اين که مغزمان را به چالش بکشيم دست به اين کار مي زنيم. هيچ رسانه اي مانند فيلم نمي تواند شما را به يک سفر روان پريش کننده ببرد، باعث شود که ماهيت همه چيز را زير سوال برده و يا شما را با آن چه که در درون يک مغز بيمار رخ مي دهد آشنا سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کساني که به تماشاي چنين فيلم هايي علاقه دارند بايد بدانند که در سال 2018 نمونه هاي متعددي از اين دسته فيلم ها ساخته خواهند شد که در مغزهاي بسيار شکننده را خرد خواهند کرد.
1-نابودي (23 فوريه)

رمان «نابودي» (Annihilation) نوشته جف وندرمير در سال 2014 به يک رمان پرفروش تبديل شد و البته داستاني که خواننده را به چالش کشيده و به مرز ديوانگي مي کشاند. فيلم داستان يک ماموريت را روايت مي کند که همانند ماموريت قبلي با تراژدي هاي متعددي به پايان مي رسد. مقصد مکاني به نام «منطقه ايکس» است، بخشي از زمين که در آن جا اتفاقات غيرطبيعي رخ داده و تمامي قوانين فيزيک در آن جا کارآيي ندارند. به نظر مي رسد اقتباس سينمايي اين داستان به اندازه ي خوانشي که از رمان آن شده ترسناک و موثر باشد و ويديو کوتاهي که اخيراً از اين فيلم منتشر شده نشان مي دهد که اقتباس سينمايي داستان وندرمير به دست هاي مطمئني سپرده شده است.
الکس گارلند که نويسندگي فيلم نامه فيلم هايي مانند «فراماشين» (Ex Machina) و «درِد» (Dredd) را در کارنامه دارد، نويسندگي و کارگرداني اين فيلم را بر عهده داشته است. در فيلم «نابودي» بازيگران با استعداد و قابل اعتمادي مانند جنيفر جيسون لي و ناتالي پورتمن حضور دارند و ويديوي منتشر شده از آن نشان مي دهد که بايد منتظر يک تصوير سازي ترسناک و مهيج باشيم که نشانه هايي از ديوانگي در شخصيت هاي آن ديده مي شود.
2- سقط (31 مي)

فيلم «سقط» (Abruptio) که عنوان آن به معناي جدايي جنين از ديواره رحم است توسط ايوان مارلو نوشته شده و کارگرداني شده است و در واقع يک تريلر مهيج با داستاني خوفناک در مورد مردي است که يک روز صبح پس از بلند شدن در مي يابد که يک بمب در گردن او کار گذاشته شده است. براي جلوگيري از منفجر شدن بمب او بايد کارهايي بکند، کارهايي وحشتناک و همزمان با انجام اين کارها وي بايد تلاش کند مسئول اين کار و دليل او براي چنين شکنجه اي را دريابد.
داستان فيلم به اندازه ي کافي ترسناک است اما بايد بدانيد که تمامي شخصيت هاي فيلم توسط عروسک هايي ساخته شده از لاتکس و در سايز يک انسان واقعي به نمايش درخواهند آمد. صداپيشگي شخصيت هاي اصلي اين فيلم را جيمز مارسترز را در کنار سيد هيگ و رابرت انگلاند و البته جوردن پيلي، ستارگان دنياي فيلم هاي ترسناک بر عهده خواهند داشت. انتخاب عروسک براي نقل داستاني ترسناک در مورد مردي که دست به کارهاي وحشتناکي مي زند بسيار هوشمندانه است که بدون شک تماشاگران حساس بسياري را جيغ زنان به سمت لابي سينماها روانه خواهد کرد.
3- موتورهاي فاني (14 دسامبر)

فيلم «موتورهاي فاني» (Mortal Engines) که از مجموعه کتاب هايي نوشته فيليپ ريو اقتباس شده است سال آينده به روي پرده سينما خواهد رفت. داستان اين رمان ها در آينده اي بسيار دور و در دنيايي پساآخرالزماني رخ مي دهد که در آن شهرهايي بزرگ باعث به پايان رسيدن منابع طبيعي زمين ويران شده خواهند شد و هر يک براي دست يابي به منابع اندک بازمانده به جنگ شهرهاي ديگر خواهد رفت.
پيتر جکسون مشهور همراه با دوست و همکارانش فران والش و فيليپا بوينز که در نوشتن فيلم نامه ي «ارباب حلقه ها» به او کمک کردند نويسندگي فيلم نامه اين فيلم را بر عهده خواهند داشت و کارگرداني آن نيز بر عهده کريستين ريورز خواهد بود که اولين کارگرداني او در زمينه ي فيلم هاي بزرگ به شمار مي آيد. رابرت شيهان ايرلندي نقش اول اين فيلم را بر عهده داشته و بازيگران ديگري مانند کالين سالمون، پاتريک مالاهايد و هوگو ويوينگ، بازيگر مورد علاقه ي جکسون نيز ديگر نقش ها را ايفا خواهند کرد.
4- خانه اي که جک ساخت (تاريخ اکران نامشخص)

هيچ کارگرداني به اندازه ي لارس وون تريه پروژه هايش را از لحاظ خلاقيت تصويري تحريک کننده و تاثير گذار نمي سازد، از اين رو بدون شک هر پروژه ي جديد از او شامل داستان و تصويري سازي هايي خواهد بود که مغز شما را به چالش مي کشد. با اين وجود به نظر مي رسد جديدترين ساخته ي او با عنوان «خانه اي که جک ساخت» (The House That Jack Built) داستاني بسيار آَشفته کننده و پيچيده دارد. فيلم نگاهي روانشناختي به حرفه ي يک قاتل سريالي دارد که بيش از يک دهه فعال بوده و به هر يک از قتل هاي خود به چشم يک اثر هنري نگاه مي کند. چنين داستان هولناکي در دستان وون تريه نويد يک فيلم عميق، تاريک و با کشش روانشناسانه اي جذاب را مي دهد.
مت ديلون کهنه کار نقش اصلي اين فيلم را بر عهده داشته و برونو گانز و اما تورمن نيز در ميان بازيگران ساخته ي جديد وون تريه خواهند بود. نکته جالب تر در مورد اين فيلم اين است که وون تريه ابتدا گفته بود قصد دارد پروژه بعدي اش را در قالب يک ميني سريال کوتاه بسازد اما بعدها نظرش را تغيير داد.
5- بازيکن آماده شماره يک (30 مارس)

ارنست کلاين نويسنده ي رمان «بازيکن آماده شماره يک» (Ready Player One) زماني که فيلمش تازه وارد کتاب فروشي ها شده بود نيز قرارداد فروش داستانش براي ساخت يک فيلم از روي آن را به امضا رسانده بود و بدين ترتيب به نظر مي رسد که دنياي هاليوود اين رمان را به چشم گنجينه اي بسيار قيمتي ديده است. اين رمان داستان يک بازيکن واقعيت مجازي در آينده اي پادآرمانشهري را روايت مي کند که بايد در يک بازي بسيار عجيب و غريب حضور داشته باشد. علي رغم اين که اين رمان داستان ناآشنا و غريبي دارد اما استيون اسپيلبرگ کارگرداني آن را پذيرفته و بدين ترتيب موفقيت آن را تا حدود زيادي تضمين کرده است. همچنين تريلري که اخيراً از اين فيلم پخش شده نشان مي دهد که دعواهاي حقوقي بر سر اين فيلم به پايان رسيده است.
اگر چه واکنش ها به اين تريلر متفاوت بوده اما تماشاي فيلمي که شخصيت هاي سرشناس زيادي از فيلم هاي کلاسيک را در خود دارد مغز شما را به سفري چالش برانگيز خواهد برد. فيلم «بازيکن آماده شماره يک» قرار بود در تعطيلات سال ميلادي اکران شود اما براي تداخل پيدا نکردن با اکران فيلم «جنگ ستارگان: آخرين جداي»، سازندگان در تصميمي هوشمندانه اکران آن را به تاخير انداختند.
6- مامان و بابا (تاريخ اکران نامشخص)

فيلم «مامان و بابا» (Mom and Dad) يک فيلم ترسناک در مورد گروهي در حاشيه شهر است که پس از شيوع يک بيماري خوفناک که بزرگسالان را درگير خود مي کند، کودکان را در برابر والدينشان قرار مي دهد. نيکلاس کيج و سلما بلر نقش والدين اصلي اين فيلم را بر عهده داشته و گفته شده که کيج يکي از بهترين بازي هايش را در اين فيلم به نمايش گذاشته است. نيکلاس کيج در فستيوال تورنتو در مورد اين فيلم گفته که بايد شاهد يک فيلم ديوانه کننده باشيد و با توجه به شناختي که از برايان تيلور به عنوان کارگردان داريم نبايد انتظار داشت اين فيلم تفاوتي با ديگر فيلم هاي او در زمينه ي تصويرسازي هاي خيره کننده داشته و بايد منتظر تماشاي فيلمي تامل برانگيز و البته ترسناک بود.
7- کشور اسير (17 آگوست)

فيلم تريلر علمي تخيلي «کشور اسير» (Captive State) داستاني در مورد اسارت دارد: اگر محله شما توسط يک نيروي متخاصم تحت اشغال بود بعد از يک دهه چه شکلي داشت؟ اگر اين قدرت خبيث از ديگر نقاط کهکشان آمده بود چه؟ اين فيلم داستان روابط بين همسايگان مخالف از يک طرف و افراد خائن از طرف ديگر را به تصوير مي کشد. اين فيلم سعي دارد خطرات تجسس ها و نظارت هاي مدرن و خطراتي که آزادي هاي عمومي را تهديد مي کند و همچنين نقش گروهي ناراضي و مخالف در درون يک گروه تماميت خواه را در قالب يک داستان علمي تخيلي به تصوير بکشد.
روپرت ويات کارگرداني اين فيلم را بر عهده داشته و بازيگراني مانند جان گودمن، دي بي سويني، ورا فارميگا و اشتون ساندرز نيز نقش هاي اصلي آن را بر عهده خواهند گرفت. با توجه به دعواهايي که براي بدست آوردن حق ساخت اين فيلم درگرفت به نظر مي رسد که بايد شاهد اکران فيلمي پر سر و صدا و موفق در آگوست سال آينده باشيم.
8- چين و چروکي در زمان (9 مارس)

رمان «چين و چروکي در زمان» (A Wrinkle in Time) نوشته ي مادلين لنگل در سال 1962 براي دهه هاي طولاني ذهن نسل هاي زيادي را به چالش کشيده است. اين رمان داستان دختري باهوش را روايت مي کند که بايد تلاش کند به کمک موجوداتي از جهان هاي ديگر برادر کوچکتر رواني خود را از عاقبتي که از مرگ بدتر خواهد بود نجات دهد. جنبه هاي بسيار سوررئال رمان باعث شده بود که تاکنون از روي داستان آن فيلمي لايو اکشن ساخته نشود.
اما کمپاني والت ديزني با بودجه اي 100 ميليون دلاري و بازيگراني سرشناس قصد دارد اقتباس خود را از اين رمان مشهور بسازد. آوا دوورناي کارگرداني اين فيلم را بر عهده داشته و به اولين کارگردان زن رنگين پوستي تبديل خواهد شد که يک فيلم لايو اکشن را کارگرداني خواهد کرد. جنيفر لي که نويسندگي فيلمنامه فيلم «منجمد» (Frozen ) را نوشته بود نيز در مقام فيلم نامه نويس اين فيلم ظاهر خواهد شد و بازيگران شاخصي مانند ريس ويثرسپون، کريس پاين، زک گاليفياناکيس، مايکل پنيا و استورم ريد نيز در کنار اپرا وينفري در آن بازي خواهند کرد.
9- آليتا: فرشته جنگ (20 جولاي)

از سال 2010 قرار است اقتباسي لايو اکشن ديگر از مانگا و انيمه پساآخرلازماني «آليتا فرشته جنگ» (Battle Angel Alita) ساخته شود و اولين بار گيرمو دل تورو ساخت اين فيلم را به دوست تهيه کننده اش جيمز کامرون پيشنهاد داد. اگر چه کامرون از همان ابتدا شيفته ي اين پروژه شد اما در آن زمان تنها با يکي از کتاب هاي اين مجموعه مانگا آشنايي داشت. تا اين که الئتا کالوگريديس در مقام نويسنده فيلمنامه وارد صحنه شده و کامرون را با تمامي داستان و عمق آن آشنا کرد. بدين ترتيب قرار شد اين فيلم حتي قبل از پروژه «آواتار» ساخته شود اما براي اين که فيلم نامه ي بسيار بهتري نوشته شود اين پروژه به تعويق افتاد.
در ابتدا قرار بود که کامرون خود کارگرداني اين فيلم را بر عهده گيرد اما از آن جاي که وي به شدت مشغول کار بر روي دنباله هاي «آواتار» است، ساخت اين فيلم را به دستان مطمئن ديگري سپرده است: رابرت رودريگز. از بازيگران مشهور اين فيلم مي توان به جنيفر کانلي، جکي ارل هالي، ماهرشالا علي و کريستوفر والتز اشاره کرد. از آن جايي که کامرون اسم پروژه هايش را تنها با حروف «T» يا «A» آغاز مي کند اسم اين پروژه نيز ببا جابجايي کلمات به «Alita: Battle Angel» تغيير داده شد.
10- بي پايان (تاريخ اکران نامشخص)

جاستين بنسون و آرون مورهد به عنوان کارگرداناني که عاشق فستيوال فيلم تريبکا هستند شناخته مي شوند و آخرين پروژه ي آن ها با نام «بي پايان» (The Endless) نيز که در اين فستيوال به نمايش درآمده با استقبال منتقدان روبرو شده است. داستان اين فيلم که کارگردانان خود نقش هايي را نيز در آن بر عهده دارند، بر روي طرز فکر و رفتار دو برادر که از يک گروه مذهبي جدا شده اند را روايت مي کند که سال ها بعد و از طريق يک نوار ارسالي از طريق پست به بازگشت دعوت مي شوند.
عکس هاي اوليه اي که از اين فيلم منتشر شده نشان مي دهند که بايد منتظر يک شاهکار بصري روانشناسانه باشيم و داستان فيلم نيز بر اين نکته تاکيد دارد که عقايد ديوانه مانند اين فرقه مذهبي نيز چندان غيرمعقول و متعلق به جهاني ديگر به نظر نمي رسند. پروژه ي جديد اين دو کارگردان جاه طلب بدون شک ارزش ديدن خواهد داشت.
11- ببخشيد که مزاحم شدم (تاريخ اکران نامشخص)

فيلم «ببخشيد که مزاحم شدم» (Sorry to Bother You) داستان يک بازارياب تلفني سياه پوست را روايت مي کند که شانس از او رويگردان شده است و کليدي جادويي را پيدا مي کند که با شبيه کردن صدايش به يک بازيگر مشهور سفيد پوست باعث مي شود به موفقيت دست پيدا کند. با پيشرفت روز افزونش وي به واقعياتي باورنکردني در مورد روساي حرفه ي خود دست مي يابد. اين فيلم اولين تجربه کارگرداني بووتس رايلي از اوکلند، خواننده افسانه اي موسيق رپ است که در طول دو دهه فعاليت خود آهنگ هاي آشوب طلبانه و ضد سرمايه داري فراواني ساخته است. حضور او در مقام کارگردان و داستان گمراه کننده فيلم نويد فيلمي ديوانه کننده و تحريک آميز را مي دهد. از بازيگران اين فيلم در حال توليد مي توان به پتون اسوالت، ديويد کراس و دني گلاور اشاره کرد.
12- شب در کوهستان بالد (تاريخ اکران نامشخص)

موفقيت خيره کننده فيلم لايو اکشن «ديو و دلبر» (Beauty and the Beast) در سال 2017 باعث شده که کمپاني ديزني به سمت استفاده از داستان هاي مشابه براي ساخت لايو اکشن هايي که بتوان از آن ها درآمد هنگفتي کسب کرد سوق داده شود. در حالي که منتظر اکران نسخه ي گاي ريچي از انيميشن «علاءالدين» (Aladdin) و نسخه ي تيم برتون از انيميشن «دامبو» (Dumbo) و بازسازي هاي بسيار ديگري در استوديو ديزني هستيم، يک پروژه در سال هاي اخير بدون جلب توجه فراوان در دست توسعه بوده است. اقتباس لايو اکشن «شب در کوهستان بالد» (Night on Bald Mountain) اقتباسي ترسناک و ديوانه کننده از فيلم «خيال» (Fantasia) ساخته سال 1940 است. اين فيلم يک موجود بالدار شيطاني عظيم الجثه را به تصوير مي کشد که چرنابوگ نام داشته که بر ارواح ناآرام حکومت مي کند.
13- خانه اي با ساعتي در درون ديوارهايش (21 سپتامبر)

فيلم «خانه اي با ساعتي در درون ديوارهايش» (The House with a Clock in its Walls) که بر اساس يک رمان ترسناک نوشته ي جان بلرز ساخته خواهد شد داستان لوييس بارنوالت را روايت مي کند که يتيمي است که براي ادامه ي زندگي نزد عمويش جاناتان مي رود اما خيلي زود متوجه مي شود که عموي او و همسايه اش براي پيدا کردن ساعتي که صداي ترسناک آن در ديوار خانه ي جاناتان به گوش مي رسد دست به کار شده اند. در اين فيلم بازيگران سرشناسي مانند جک بلک، کيت بلانشت و کايل مک لاچلان نقش هاي اصلي را بر عهده خواهند داشت و يک بازيگر جوان و تازه کار به نام اوون واکارو نيز نقش لوييس را ايفا خواهد کرد. اين فيلم اولين تجربه کارگرداني الي روث در اين ژانر خواهد بود که با تهيه کنندگي استيون اسپيلبرگ سبک ترسناک ويژه خود را در اين فيلم پياده خواهد کرد.
14- مردي که دون کيشوت را کشت (تاريخ اکران نامشخص)

شايد هيچ فيلمي به اندازه «مردي که دون کيشوت را کشت» (The Man Who Killed Don Quixote) به کارگرداني تري گيليام، چنين مسير پرفراز و نشيبي را براي ساخت نداشته است. اين فيلم که گيليان از سال 2002 براي ساخت آن تلاش کرده و بارها با بدشانسي ها و فاجعه هايي باورنکردني مواجه شده بود بالاخره سال آينده اکران خواهد شد زيرا فيلم برداري هاي آن به پايان رسيده است و بدون شک بعد از اين همه سال ارزش ديدن را خواهد داشت.
داستان فيلم بر روي شخصيتي پير تمرکز دارد که فکر مي کند همان دون کيشوت افسانه اي است و يک مدير تبليغاتي را با همراه وفادارش اشتباه گرفته و در سفري زماني اين مرد را با خود همراه مي سازد، فيلمي با ترکيبي باورنکردني از واقعيت و توهم که ذهن شما را درگير خود خواهد کرد.
15- وارونگي (تاريخ اکران نامشخص)

در تريلر علمي تخيلي «وارونگي» (Inversion) ساموئل ال جکسون نقش يک مامور بررسي امنيت ملي را ايفا مي کند که در تعقيب يک خلافکار شناخته شده آمريکايي و يک دانشمند چيني است که به باور او مسئول وقوع موج جديدي از فجايع طبيعي هستند از جمله از بين رفتن ناگهاني و غيرطبيعي جاذبه زمين. اين فيلم با بودجه اي 130 ميليون دلاري ساخته شده و يک کمپاني هنگ کنگي براي اولين بار تهيه کنندگي آن را بر عهده خواهد داشت که قصد دارد آن را براي بازارهاي آمريکا و چين تهيه نمايد. علاوه بر ساموئل ال جکسون و تراويس فيمل، ييفي ليو، بازيگر جوان چيني نيز با بازي در اين فيلم، اولين حضور خود در هاليوود را جشن خواهد گرفت. کارگرداني اين فيلم را نيز پل هاگيس و پيتر سيگال به صورت مشترک بر عهده خواهند داشت.
16- اثر ماندلايي (تاريخ اکران نامشخص)

در سال 2010، يک وبلاگ نويس عبارت «اثر ماندلايي» (The Mandela Effect) را ابداع کرد تا شرايطي را توضيح دهد که در آن افراد يک داستان واحد را به اشکالي متفاوت و گاهي کاملاً متضاد و مخالف به ياد مي آورند. اين عبارت از آن جايي اسم ماندلا را با خود دارد که بسياري از افراد گفه بودند که در دهه ي 1980 شاهد مرگ نلسون ماندلا در زندان بوده اند در حالي که ماندلا در واقعيت تا چند سال پيش زنده بود. از آن جا که حافظه اصلاً قابل اطمينان نيست، تاثير ماندلايي تاثيري است که هر کسي را مي تواند درگير خود سازد و اگر مي خواهيد در مورد آن بدانيد بايد بگوييم که از آن چه که فکر مي کنيد بسيار بيشتر و عميق تر شما را تحت تاثير قرار خواهد داد.
ديويد گاي لوي نسخه ي سينمايي اين حالت را با بازي چارلي هافهايمر در نقش مردي که تمامي جزييات دنياي اطرافش به شدت تغيير مي کند به تصوير خواهد کشيد. اين تغييرات چنان مداوم و شديد است که در نهايت شخصيت اصلي داستان واقعيت دنيا را به چالش مي کشد. فيلم برداري اين فيلم هنوز به پايان نرسيده و سال آينده اکران خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۳۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد

.به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ جایزه ملی داستان و بازآفرینی در پنج بخش برگزار می‌شود این جشنواره در همه گروه‌های سنی با هر موضوعی می‌توانند در آن شرکت کنند

.بخش رقابتی در پنج قسمت رمان و داستان کوتاه، داستان کوتاه کوتاه، جستارنویسی و طرح داستان انجام می‌شود و بخش ترویجی این جشنواره نیز کارگاه‌های هنری و داستانی است که در شهر‌های مختلف برگزار می‌شود

:این خبر و خبر‌های دیگر در بسته کتاب هفته 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • داستان‌های ادامه‌دار ستاره عراقی؛ علی عدنان از ایران رفت!
  • داستان شفافیت (۲)؛ بیم و امید یازدهمین مجلس برای شفاف شدن
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • داستان شفافیت؛ قسمت اول
  • قاتل پرسپولیس «بزرگ» بود؛ دیوانه وارترین شب زندگی شروین
  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
  • اولین کنسرت در خانه رئال مادرید؛ برنابئو، میزبان فستیوال «دیوانه موسیقی» / عکس
  • قیمت خودرو در بازار آزاد دوشنبه ۸ اردیبهشت ماه
  • اسلات: مگر دیوانه‌ام پیشنهاد لیورپول را رد کنم