Web Analytics Made Easy - Statcounter

کافه‌تعطیلات این هفته را تمام‌قد تقدیم می‌کنیم به همه معلم‌ها و به همه دانشجوها. به همه آن‌هایی که می‌خواهند دنیا را به جای بهتری تبدیل کنند. همه آن‌ها آرمان‌هایشان را فراموش نمی‌کنند. همه آن‌ها که پای عقیده، تا آخرین لحظه، می‌ایستند.

گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو-محمدصالح سلطانی؛ میلاد بزرگترین معلم و روز دانشجو.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آخر هفته با دو مناسبت شیرین گره خورده. یک آخر هفته شاد با پی‌رنگ ایام مبارک هفته وحدت و رنگ و بوی جوانی و شور دانشجویی. کافه‌تعطیلات این هفته را تمام‌قد تقدیم می‌کنیم به همه معلم‌ها و به همه دانشجوها. به همه آن‌هایی که می‌خواهند دنیا را به جای بهتری تبدیل کنند. همه آن‌ها آرمان‌هایشان را فراموش نمی‌کنند. همه آن‌ها که پای عقیده، تا آخرین لحظه، می‌ایستند. از همراهان آخرین پیامبر در چهارده قرن گذشته، تا پیروانش در قرن چهاردهم هجری.

کتاب هفته: سه‌کاهن

مجید قیصری معمولاً با داستان‌کوتاه‌های بکر و جذابش شناخته می‌شود. نوع نگاه خاص او به «جنگ» باعث شده تا آثارش حاوی روایت‌هایی متفاوت و بعضاً غریب از جنگ تحمیلی باشد. قیصری اما در داستان‌نویسی هم ماهر است و «سه‌کاهن» حاصل ورود دقیق او به داستان‌نویسی مذهبی است. این کتاب، روایت‌گر بخش کوتاهی از دوران کودکی حضرت رسول است. دورانی که ایشان تحت سرپرستی دایه خود «حلیمه بانو» در صحراهای اطراف مکه زندگی می‌کنند.

 

نشانه‌های میلاد آخرین پیامبر هویدا شده و عده‌ای از کاهنان در جستجوی او، صحرا به صحرای عربستان را می‌کاوند تا نشانی از او یافته و داستان زندگی‌اش را خاتمه دهند. سه‌کاهن، روایتگر این جستجوهاست. فصل‌های کوتاه و قلم روان کتاب، آن را خوش‌خوان کرده و حجم نه چندان زیادش محرک خوبی برای مطالعه کتاب در همین ماه ربیع‌الاول است. ماهی که تمام و کمال به نام پیامبر رحمت است.

 

فیلم هفته: به رنگ ارغوان

تصویر «جنبش دانشجویی» در سینمای ایران، محدود است و کم‌بسامد. تعداد آثاری که به روایت جنبش دانشجویی بپردازند در سینمای ایران بسیار نازل است و در تعدادی از تولیدات سینمای ایران، تنها می‌توان رد کمرنگی از حضور و مطالبه‌گری دانشجویی را دید. برای پیدا کردن فیلمی خوب با حضور قابل‌اعتنای جنبش دانشجویی، باید به سراغ کارنامه‌ی «عمو ابراهیم» برویم. حاتمی‌کیا در اثر پرحاشیه‌اش «به رنگ ارغوان» اگرچه مستقیما به جنبش دانشجویی نپرداخته اما بستر داستانش را روی یک دانشگاه و با حضور جمع‌های فعال و مطالبه‌گر دانشجویی بنا کرده. سکانس‌های تظاهرات دانشجویان در جنگل‌ و جلوگیری از تخریب محیط زیست، از معدود بازآفرینی‌های مطالبه‌گری دانشجویی در سینمای ایران است. مستقل از این موضوع، به رنگ ارغوان با داستان ملتهب و سوژه داغش، حتی سیزده سال پس از تولید هم یک اثر جذاب و هیجان‌انگیز است که دیدنش همیشه می‌تواند جذاب باشد. پیشنهاد فیلمیِ این هفته‌مان، مرور دوباره این فیلم اطلاعاتی-دانشجویی حاتمی‌کیاست.

  

کانال هفته: توئیترجو

تولید و مطالعه محتوای طنز، احتمالا بیشترین حجم و بیشترین میزان فعالیت ایرانی‌ها در تلگرام را می‌سازد. تقریباً هیچ ایرانیِ تلگرام‌بازی نیست که در یک کانال طنز عضو نباشد و با شور و هیجان مطالب بامزه‌اش را برای گروه‌های فامیلی و دوستانه فوروارد نکند. کانال این هفته ما هم یکی از همین کانال‌هاست. «توئیترجو» با استفاده از توئیت‌ها و یا طنزهای توئیتیِ دانشجویان دانشگاه‌های مختلف به روز می‌شود و جذابیتش را از پرداختن به مشکلات و دغدغه‌های دانشجویان گرفته. طنزهای این کانال، همه در یک سطح نیستند و مثل هم کانال طنز دیگری از «بی‌مزه» تا «خیلی خندیدیم» بسامد دارند. عضویت در این کانال ضمن اینکه مخاطب را در جریان دغدغه‌های دانشجویی قرار می‌دهد، احتمالاً لحظات خوشی را برای شما خواهد ساخت.

 

اپلیکیشن هفته: سینماتیکت

برای همه آن‌هایی که در یکی دو سال اخیر، حداقل یک بار به سینما رفته باشند هم دیگر نام «سینما تیکت» نامی آشناست. عرضه کننده انحصاری بلیت سینماهای ایران روی اینترنت مثل هر سایت موفق دیگری، اپلکیشنی هم روی اندروید و ios عرضه کرده. اپی که کار خرید بلیت سینما را از چیزی که هست هم آسان‌تر کرده.

روی اپ سینماتیکت به راحتی تمام فیلم‌ها و سانس‌هایشان در دسترس است. پس از انتخاب و خرید بلیت، شما می‌توانید صندلی مورد نظر خود را هم انتخاب کنید تا فیلم را در بهترین جای ممکن از سالن سینما تماشا کنید. در این ایام که با اکران یکی دو فیلم هیجان‌انگیز مثل «فهرست مقدس» فصل داغ اکران سینماها آغاز شده، سینماتیکت را از کافه‌بازار دانلود کنید و برنامه تفریحی آخر هفته را «فرهنگی» بچینید!

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۸۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین شاداب سرخپوشان در ورزشگاه کاظمی

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، شاگردان اوسمار ویرا امروز از ساعت ۱۱:۴۵ در ورزشگاه کاظمی تمرین کردند.

پیش از شروع تمرین و در جلسه فنی نکاتی به بازیکنان گوشزد شد. سپس بازیکنان در سالن وزنه حاضر شده و به حرکات کششی و نرمشی پرداختند.
در قسمت بعد سرخپوشان به زمین آمدند و در یک چالش جذاب بازی گلف که از سوی مربیان طراحی شده بود شرکت کردند. بازیکنان باید در گروه‌های ۴ نفره توپ را از فاصله‌ای مشخص به گونه‌ای هدایت می‌کردند که در کنار پرچم قرار بگیرد.

این تمرین در فضایی شاداب و همراه با کری‌خوانی انجام شد.
پرسپولیس امروز بدون مصدوم تمرین کرد.

کد خبر 6095811

دیگر خبرها

  • تمرین شاداب سرخپوشان در ورزشگاه کاظمی
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • داستان خواننده عاشقی که سال ها صدایش به اسم فریدون فروغی پخش می شد (فیلم)
  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • ۱۷۰۰ دانشجو در آمریکا بازداشت شدند
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • تلویزیون در تعطیلات آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟
  • بادیگارد، طلا و مس با مصلحت در آخر هفته تلویزیون
  • اعلام بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های آمریکا/برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک/ وحشت دموکرات‌ها از ادامه اعتراضات دانشجویی در آستانه انتخابات
  • تعداد دانشجو‌های دستگیر شده در آمریکا به ۱۰۰۰ نفر رسید