Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@04:29:48 GMT

رسالت دانشجو، هدایت و راهنمایی جامعه است

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۴۴۸۲۳

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، احمد آذین، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در ویژه‌برنامه بزرگداشت روز دانشجو و میلاد پیامبر مهر و رحمت محمد مصطفی(ص) که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) برگزار شد، اظهار کرد: دانشجویان با حضور فعال خود در همه صحنه‌ها نقش موثری در رشد و بالندگی جامعه ایفا می‌کنند، از این رو بی‌تفاوتی دانشجو نسبت به تحولات جامعه باعث سقوط ارزش‌ها و حساسیت آن‌ها نسبت به مسائل، رشد و بالندگی را به ارمغان می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آذین افزود: وظیفه دانشجویان فقط مطالعه و تحصیل علم نیست، بلکه دانشجو باید دغدغه‌مند بوده و با دقت مسائل جامعه خود را رصد کرده و با حضور فعال در همه صحنه‌ها به فکر هدایت و راهنمایی جامعه خود باشد.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ضمن گرامیداشت روز دانشجو به‌عنوان سرآغاز جنبش دانشجویی خاطر نشان کرد: 16 آذر ماه 1332 و فقط 4 ماه پس از کودتای ننگین و سیاه 28 مرداد، دانشجویان دانشگاه تهران به سفر معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران اعتراض کردند و سه تن از دانشجویان به نام‌های مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی به شهادت رسیدند و این روز سرآغازی بر حق‌طلبی، استکبار ستیزی و وطن‌پرستی دانشجویان در مقابل بیگانگان شد.

وی افزود: تهدیدگران استقلال کشور و سلطه‌طلبان از جمله آمریکا و انگلیس در طول تاریخ معاصر ایران و در حوادثی از جمله سقوط دولت ملی دکتر مصدق و ایجاد دیکتاتوری محمد رضا پهلوی، نقش فعال و موثری ایفا کردند، اما در این بین مبارزه مستمر دانشجویان با استبداد، استعمار، سلطه‌گری و آمریکا ستیزی زمینه‌ساز روشنگری دیگر اقشار جامعه بود.

آذین با اشاره به نقش‌آفرینی دانشجویان و جوانان در جامعه خاطرنشان کرد: حضور پرشور و شعور دانشجویان و جوانان در مبارزات پیش از انقلاب در مقابل رژیم ستم شاهی، ایثار و شهادت در دوران دفاع مقدس و در امتداد آن جان‌فشانی و از خودگذشتگی در مبارزه با پدیده شوم و خبیث داعش به عنوان مدافعان حرم اهل بیت(ع)، از مهمترین نقش‌آفرینی‌های جوانان پاک، انقلابی و استبداد ستیز ما است و به داشتن چنین جوانانی افتخار می‌کنیم.

حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان نیز در این مراسم ضمن تبریک زاد روز خجسته نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) و روز دانشجو گفت: 16 آذر یادآور حماسه‌آفرینی دانشجویان استکبار ستیز دانشگاه تهران در سال 1332 است که این روز را نقطه عطفی در پدید آمدن جنبش دانشجویی در کشور بدل ساختند.

وی افزود: دانشجو قشری پیشگام و پیشرو در تمام فعالیت‌های جامعه است، چون دانشجو نسبت به درد‌های جامعه حساسیت دارد و این حساسیت مانع از انفعال او می‌شود، از این‌رو است که دانشجو نمادی از پویایی، نشاط، انگیزه و عمل در عین آگاهی است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به سخن شهید بهشتی مبنی بر اینکه دانشجو موذن جامعه است اگر خواب بماند نماز ملت قضا می‌شود خاطرنشان کرد: دانشجو باید آگاه‌ترین فرد جامعه باشد و اطلاعات کاملی از اوضاع سیاسی، دینی و اجتماعی جامعه خود و مسایل روز جهان داشته باشد و اگر اینگونه نباشد جامعه متضرر می‌شود.

حجت‌الاسلام حیدری تصریح کرد: اگر دانشگاه به عنوان یک مبداء تحول، در حد انتظار نباشد جامعه ما نیز به حد انتظار و پیشرفت نمی‌رسد، چون دانشگاه و دانشجو نماد آگاهی جامعه هستند و اگر به تاریخ معاصر ایران نگاه کنیم در راس هر حرکتی نقش دانشجویان، محور، پایه و اساس بوده است و پس از انقلاب اسلامی نیز نه تنها جنبش‌های دانشجویی منفعل نشدند بلکه در فضای بازتری به فعالیت و دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی پرداختند.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: انتظار از شما دانشجویان عزیز در این مجموعه علمی و دانشگاهی این است که به عنوان فرهیختگان جامعه اسلامی، روحیه استکبار ستیزی و مطالبه‌گری را توام با بصیرت در رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه و جهان، در خود پرورش دهند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۴۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار رشتخوار راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در این شهرستان را ضروری دانست.

حسین باهوش در حاشیه دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه با وی به ایسنا گفت: هر چه قدر بتوانیم چتر حوزه دانشگاه و مراکز علمی و پژوهشی را در شهرستان باز کنیم، قطعاً هویت منطقه حفظ و ظرفیت‌های شهرستان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه درخصوص روند احیای دانشگاه پیام نور و اقدامات انجام شده در این حوزه، بیان کرد: ۲ سال پیش با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده دانشگاه پیام نور رشتخوار که در آستانه جمع‌آوری بود با ۱۵۰ دانشجو مجدداً احیا شد و امسال قریب به ۵۰۰ دانشجو دارد.

فرماندار رشتخوار با بیان اینکه همین امر باعث شد این دانشگاه رتبه برتر جذب بیشترین دانشجو در استان را از آن خود کند، اذعان کرد: ما به جد پیگیر راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان رشتخوار هستیم و با تمام توان و ظرفیت برای فعال شدن آن تلاش خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: رشته‌های تحصیلی که مورد نیاز شهرستان است باید توسط کارشناسان شناسایی شود و همان رشته‌ها آموزش داده شوند.

باهوش خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با آموزش و پرورش، مدیران شرکت‌های فولادی و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار گردید قرار بر این شد که نیروهای بومی مرتبط با نیاز شهرستان آموزش داده شوند و به محض راه‌اندازی صنایع فولادی، نیروها به شرکت‌های مربوطه تزریق شوند.

فرماندار رشتخوار در ادامه افزود: رشتخوار در حال پیشرفت و توسعه در مسیر صنعتی شدن است و در آینده نزدیک منطقه متحول شده و چرخه‌های تولید فولاد راه‌اندازی خواهند شد.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی می‌طلبد به سمت رشته‌های تحصیلی فنی و مهندسی پیش برویم و نیروهای ماهر برای شهرستان آموزش دهیم.

باهوش راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در این شهرستان را ضروری دانست و گفت: هدف دانشگاه آزاد باید تربیت دانشجو در این منطقه باشد که در ابتدا باید رشته‌های مرتبط شناسایی شده و بعد فضاهای آموزشی لازم و اساتید مربوطه تأمین شوند.

وی با بیان اینکه رشتخوار سرشار از استعدادهای ناب علمی و جوانان مستعد است، اذعان کرد: ارتقای توان کمی و کیفی دانشگاه‌ها در جای جای این شهرستان ضروری است و باید در اولویت اول برنامه‌های توسعه‌ای مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • دستگیری ۶۰۰ دانشجو در دستکم ۱۵ دانشگاه آمریکا در بیش از یک هفته
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشجویان و اساتیدِ ایرانی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت اصلی خود بدانند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • خشن ترین تصاویر از رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان | نحوه برخورد با دختر دانشجو را ببینید
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد