Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: «بی‌شک، تمام توطئه‌ها و جنگ افروزی‌هایی که در جهان اسلام انجام می‌شود، از نقطه نظری خاص و در جهت به حاشیه راندن موضوع فلسطین و تضمین امنیت رژیم اشغالگر قدس است.»

رئیس مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم اختتامیه سی و یکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، در گفتگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری آنا، وحدت امت اسلامی را از اصول و ارزشهای مورد تأکید پیامبراعظم نام برد و گفت: «از منظر آن حضرت، عزت و اقتدار همه جانبه مسلمانان در پرتو وحدت و همبستگی در برابر دشمنان مشترک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دشمنانی که اقدامات آنها نه تنها نقض قوانین بین‌المللی و عرفی جهان است، بلکه ابتدایی ترین حقوق اولیه بشر را هم مورد هدف قرار داده‌اند.

محمد واحدی درباره مساله وحدت بین ادیان توضیح داد: «بی‌شک یکی ازموثرترین عوامل در رسیدن به صلح پایدار و نفی خشونت و افراطی گری درجهان، وحدت بین ادیان الهی علی‌الخصوص بین فرق و مذاهب اسلامی است. از این رو رهبران و متفکران ادیان الهی بایستی با گفتگوی میان ادیان و با تکیه بر مشترکات بین ادیان و تعالیم انبیای الهی، تلاش خود را درتبیین و برجسته‌سازی این مشترکات به عمل آورند تا امکان زندگی به دور از خشونت و افراطی‌گری برای تمام ابنای بشر فراهم گردد.»

رئیس مرکز دانشجویی حقوق بشر ادامه داد: «امروز نقض حقوق اولیه انسان‌ها در سراسر کشورهای جهان علی‌الخصوص برخی کشورهای اسلامی به اندازه‌ای افزایش یافته است، که نیاز به تشکیل فوری مجامع علمی و اجرایی، متشکل از صاحب‌نظران و مسئولین، برای بررسی و رفع آن بیش از پیش احساس می‌شود. کنفرانس وحدت اسلامی بستر بسیار خوبی برای طرح این مشکلات و هدف‌گذاری برای چگونگی رفع آن‌هاست و به نظر می‌رسد ورود این مجمع به فاز اجرایی شدن طرح و تئوری برای پیاده‌سازی در کشورهای هدف می‌تواند اقدامی موثر در حل ریشه‌ای مشکلات گردد.»

وی درباره کنفرانس اخیر وحدت اسلامی عنوان کرد: «آنچه در جریان سی و یکمین کنفرانس وحدت اسلامی شاهد بودیم، اجماعی از دانشمندان و صاحب‌نظران مسلمان برای برون‌رفت از مشکلات پیش روی مسلمانان در سراسر جهان بود. امروز مسئله فلسطین در حالی به موضوع اصلی گفتگوها بین صاحب نظران بدل گشته است که برخی کشورهای عربی سعی دارند با طرح موضوعات بی‌اهمیت، فلسطین را به عنوان مهم‌ترین موضوع جهان اسلام به دست فراموشی بسپارند.»

واحدی درباره اهمیت پرداختن به موضوع فلسطین تصریح کرد: «بی‌شک، تمام توطئه‌ها و جنگ افروزی‌هایی که در جهان اسلام انجام میشود، از نقطه نظری خاص و در جهت به حاشیه راندن موضوع فلسطین و تضمین امنیت رژیم اشغالگر قدس از طریق ایجاد درگیری‌های درونی بین ملل و مذاهب و فرق مختلف اسلامی و انحراف افکار عمومی از جنایات صهیونیست‌هاست که مبارزه با آن اولین اقدام در جهت آزادی قدس شریف است.»

این کارشناس مسائل حقوق بشری درباره معرفی بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط دولت آمریکا، گفت: «طرح ترامپ مبنی بر انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی، جدای از این که مغایر با تمام قوانین بین‌المللی و عرفی است، نتیجه رویه نادرست برخی کشورهای اسلامی در برخورد با مسئله فلسطین است. اساساً گفتگو با متجاوزین صهیونیست که به هیچ دین و آیین خاصی التزام ندارند، اقدامی ناشیانه در برخورد با جنایات این رژیم فاسد و هم‌پیمانانش است. کشورهای اسلامی می‌بایست با کمک گرفتن از ظرفیت‌هایی چون کنفرانس وحدت اسلامی و اتخاذ موضعی واحد در برابر این گونه اقدامات، بار دیگر فلسطین را که به فرموده امام خمینی پاره تن اسلام است، به موضوع اصلی جهان اسلام بدل کنند.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۷۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انیس: آمریکا در قضیه فلسطین خصومت خود را با اسلام نشان داد

روزنامه وابسته به حکومت طالبان در یادداشتی نوشت آمریکا در قضیه فلسطین و حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی خصومت خود را با اسلام نشان داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «انیس» روزنامه وابسته به حکومت طالبان در یادداشتی نوشت: مردم و بسیاری از کشورهای جهان برای حل و فصل مناقشه بین فلسطین و اسرائیل تلاش می‌کنند اما آمریکا هم مانند اسرائیل در قطب مقابل ایستاده و سخنان کسی را دراین‌باره نمی‌پذیرد و از این طریق موضع ضد اسلامی خود را نه تنها با فلسطین بلکه با کل جهان اسلام نشان داده است.

نوشتار می‌افزاید: مسلمانان جهان اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که آمریکا به شدت با اسلام مخالف است و دشمنی آشتی‌ناپذیری با اسلام دارد. وقتی آمریکا، اسرائیل را در خاورمیانه مستقر کرد، هدفش آزار و اذیت مسلمانان از طریق این ملت پلید بود.

انیس افزود آمریکا همواره مدعی احقاق حقوق بشر در جهان است، اما اکنون ثابت شد در فلسطین به واسطه این کشور، حقوق بشر در سطح بالایی نقض شده است.

نویسنده با تاکید بر این که آمریکا به سمت زواول پیش می‌رود، تأکید کرد: امروز یا فردا، فلسطین دولت مستقل خود را تشکیل می‌دهد و جهان نیز او را به رسمیت خواهد شناخت.

افغانستان: آمریکا با حمایت از جنایات اسرائیل در غزه چهره واقعی خود را به جهان نشان دادطالبان: جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است

روزنامه چاپ کابل تصریح کرد: بزرگترین اشتباه آمریکا در قبال فلسطین، حمایت از جنگ و جنایت اسرائیل علیه بشریت است و این حمایت غیرقانونی آمریکا باعث می‌شود ملت‌های آزاده جهان در مقابل آن مقاومت نشان دهند و از این کشور روی برگردانند زیرا کشتار جمعی و نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

پیش از این نیز، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان با اشاره به حمایت دولت آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی گفته بود: آمریکا با حمایت خود از اسرائیل و جنایات آن چهره واقعی خود را به جهانیان نشان دادند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه
  • نقش مهم متفکران دینی در ایجاد وحدت
  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • مردم فلسطین، نیازمند دوراندیشی دولتهای مسلمان
  • اسماعیلی با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • هشدار یمن درباره پیامدهای آتش‌افروزی آمریکا
  • انیس: آمریکا در قضیه فلسطین خصومت خود را با اسلام نشان داد