Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم- ایرنا - نمازگزاران قمی همگام و همصدا با اقصی نقاط کشور اقدام دولتمردان آمریکا در انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس را به شدت محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، جمع کثیری از مردم مومن، متعهد و ولایتمدار قم پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه با در دست داشتن تمثال های مبارک امام راحل و رهبر معظم انقلاب مسیر مصلای قدس تا چهار راه شهدای این شهر را با فریادهای کوبنده 'الله اکبر لااله الا الله' ، 'یا ایها المسلمون اتحدو به حبل الله المتین اعتصمو' ، 'مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، مرگ بر آل سعود، مرگ بر انگلیس و مرگ بر منافق' راهپیمایی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


راهپیمایان ضمن آتش زدن پرچم های آمریکا و اسراییل با سر دادن شعارهای 'رژیم صهیونیستی جرثومه فساد است آزادی فلسطین مرهون اتحاد است' ، 'ای مسلمین هنگامه قیام است هنگامه یاری پیغمبر اسلام است' ، ' اسراییل از ما به تو پیام است سپاه پیروز ما آماده قیام است' با ابراز خشم و انزجار خود از اقدام مذبوحانه آمریکا در اهانت به نخستین قبله گاه مسلمانان جهان بر وحدت و یکپارچگی امت اسلامی برای مقابله با اسراییل غاصب تاکید کردند.
'راه امام و شهدا زنده است نهضت ما همیشه پاینده است' ، 'ما ذوالفقار حیدریم ما جان نثار رهبریم' ، ' وصیت تمامی شهیدان پیروی از رهبری است و قرآن' ، 'خامنه ای رهبر مسلمین است باعث افتخار مومنین است' نیز از دیگر شعارهای شرکت کنندگان در این راهپیمایی با شکوه ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی بود.
ترامپ روز چهارشنبه گذشته در سخنانی در کاخ سفید با یادآوری اینکه بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد، گفت: از وزارت خارجه می خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را آغاز کند.
رئیس جمهوری آمریکا سپس فرمان اجرایی شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را امضا کرد.
به گزارش ایرنا، شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که «هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند.»
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار : جعفر مسلمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۸۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای آزادی‌خواهی آمریکا با «سرکوب معترض‌ها» زیر سوال رفته است

«نجفقلی حبیبی» استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سرکوب گسترده جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا توسط پلیس این کشور اظهار کرد: پلیس آمریکا مطابق سیاست‌های دولت آمریکا عمل می‌کند و صرفاً تابع و مجری است.

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا یعنی اسراییل و این رژیم بدون آمریکا موجودیتی ندارد ادامه داد: در واقع آنچه توسط رژیم اسراییل در غزه رخ می‌دهد، توسط دولت آمریکا مدیریت می‌شود؛ رژیم اسراییل به نوعی ایالتی از ایالت‌های آمریکا محسوب می‌شود.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: از ابتدای جنگ در غزه، شاهد کمک‌های تسلیحاتی بسیاری از سوی آمریکا به رژیم اسراییل بوده‌ایم و همچنان این کمک‌ها ادامه دارد؛ بنابراین رژیم اسراییل به هیچ وجه جدا از آمریکا نیست.

حبیبی با بیان اینکه ادعای آزادی‌خواهی در آمریکا عملاً با سرکوب معترض‌ها در دانشگاه‌های این کشور، زیر سوال رفته است گفت: این اعتراضات نشان داد که وجدان‌های بشری در دنیا هنوز بیدار هستند و نسبت به جنایاتی که در غزه انجام می‌شود، اعتراض دارند.

وی با بیان اینکه امکانات رسانه‌ای در دنیا باعث شده تا جنایات رژیم اسراییل در غزه به تصویر کشیده شود، اظهار کرد: ظلم‌ها در غزه به قدری فجیع و آشکار است که صدای همه جهانیان بلند شده است؛ وقوع اعتراض‌ها در آمریکا نشان‌دهنده شکست رسانه‌ای غرب است.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: خون‌های پاک ریخته‌شده در غزه باعث شد تا تشت رسوایی رژیم صهیونیستی بر زمین بیفتد و چهره واقعی این رژیم برای جهانیان مشخص شود.

کد خبر 6092302 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • ادعای آزادی‌خواهی آمریکا با «سرکوب معترض‌ها» زیر سوال رفته است
  • احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دادگاه لاهه و پیامدهای جهانی
  • کشتی کانتینری در دریای سرخ با چند موشک هدف قرار گرفت
  • طنین شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» در دانشگاه لرستان
  • تجمع دانشجویان کرمانی در محکوم کردن رژیم صهیونیستی
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار شد
  • تجمع دانشگاهیان کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی
  • دانشگاهیان سراسر کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه
  • غریب‌آبادی: سرکوب جنبش‌‌های دانشجویی آمریکا را محکوم کنید
  • ایران در عملیات «وعده صادق» سیلی دردناکی به اسراییل زد