Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@22:24:55 GMT

ترامپ مرتکب خطای بزرگ استراتژیک شده است

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۴۸۹۱۸

ترامپ مرتکب خطای بزرگ استراتژیک شده است

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ عبدالرضا رحمانی در کانال تلگرامی وزیر کشور با ابراز همدردی با مردم مقاوم فلسطین، تصمیم اخیر ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد و نوشت: مسئولیت افزایش تنش‌ها در منطقه و بیت المقدس بر عهده رژیم صهیونیستی و آمریکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر کشور تصریح کرد: روسای جمهوری پیشین آمریکا نیز با آگاهی از بازتاب و بازخورد منفی جهانی این اقدام و عملی کردن مصوبه کنگره آمریکا تاکنون از انتقال سفارت آمریکا به قدس سرباز می‌زدند اما ترامپ و دولت تجار آمریکا با این تندروی ها متوجه پیامدهای اقدام خود نیستند.

وی با اشاره به واکنش های تند جهانی علیه اقدام ترامپ اضافه کرد: مخالفت روسای جمهور سایر کشورها، سازمان های بین المللی و ... با این اقدام دولت آمریکا نشان دهنده خطا و اشتباه رهبردی و استراتژیک ترامپ در منطقه است.

وزیر کشور با تاکید بر تحریک آمیز و نابخردانه بودن اقدام دولت آمریکا و با اشاره به عواقب نامطلوب این کار، افزود: با توجه به اینکه شهر قدس از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.

رحمانی فضلی با بیان این اقدام آمریکایی ها نه تنها به صلح و ثبات منطقه کمک نخواهد کرد بلکه موجب افزایش تنش ها می شود که مسئولیت آن بر عهده دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی است، تاکید کرد: یکی از علت های این اقدام دولت آمریکا در این برهه زمانی ناشی از موضع سازش‌گرایانه کشورهای مرتجع عربی و فاش شدن روابط پنهای آنها با رژیم صهیونیستی است.

وی خاطرنشان کرد: افکار عمومی جهان، بی آبرویی حامیان تروریست های شکست خورده در عراق و سوریه به خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی را با اینگونه اقدامات فراموش نخواهد کرد لذا در نهایت پیروزی از آن مردم مقاوم فلسطین و نیروهای مقاومت خواهد بود.

دونالد ترامپ چهارشنبه (6 دسامبر برابر با 15 آذرماه) در سخنانی در کاخ سفید با یادآوری اینکه بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد، گفت: از وزارت خارجه می خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را آغاز کند.

رئیس جمهوری آمریکا سپس فرمان اجرایی شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را امضا کرد.

شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.

قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین‌المللی است.

شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که «هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند.»

امروز جمعه در سراسر ایران اسلامی، نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه به صورت یکپارچه بر ضد تصمیم رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اعلام «بیت المقدس» به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس تظاهرات کرده و اعتراض و انزجار و خشم انقلابی خود را بر سر استکباری جهانی به ویژه آمریکا و رژیم اشغالگر قدس فریاد کشیدند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۸۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند

آمریکا گرچه به طور تمام قد در کنار رژیم صهیونیستی ایستاده و از این رژیم برای نسل کشی فلسطینیان حمایت می‌کند، اما برای حفظ وجهه خود نیز که شده گاهی انتقاداتی سطحی از این رژیم به عمل می‌آورد. 

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: پنج واحد از ارتش اسراییل مسئول نقض فاحش حقوق بشر در حوادثی هستند که در خارج از غزه پیش از عملیات نظامی جاری در این باریکه رخ داده است. 

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره به خبرنگاران گفت: با این حال، چهار از این یگان‌ها به طور موثری اقدام به جبران تخلفات خود کرده اند. اسراییل اقدام به ارائه اطلاعات بیشتر درباره واحد پنجم کرده است و واشنگتن به گفتگو با تل آویو در این باره ادامه می‌دهد. 

وزارت خارجه آمریکا نام واحد نظامی متخلفی که از سوی واشنگتن اقدام خود را جبران نکرده است را اعلام نکرد، اما به نظر این واحد نظامی همان نیتسح یهودا است که پیش از آن زمزمه‌هایی مبنی بر تحریم این واحد نظامی به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری مطرح شده بود. 

مقامات صهیونیست و آمریکایی تاکنون درباره این موضوع جزئیات بیشتر ارائه نکرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • محمود عباس: در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • با حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار شد
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار می شود
  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود