Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که از طرف آمریکایی خواسته است درباره تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس توضیح دهد.

به گزارش ایرنا، لاوروف شامگاه پنجشنبه پس از دیدار با رکس تیلرسون همتای آمریکایی خود در گفت وگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد: از آمریکا خواستار توضیح در باره علت گرفتن تصمیم برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرگزاری ایتارتاس به نقل از سخنان وزیر خارجه روسیه نوشت: انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، بر طرح دو دولت برای حل مناقشه فلسطین-اسراییل خط بطلان می کشد.
لاوروف گفت: از طرف آمریکایی خواستیم در باره ماهیت و علت تصمیم انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس توضیح دهد و بگوید که چه پیامدهایی را از این اقدام برای تلاش هایی که تحت نظارت سازمان ملل و گروه چهار میانجی گران بین المللی خاورمیانه صورت می گیرد، متصور است.
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه با بیان اینکه سئوال های زیادی از طرف آمریکایی داریم، اظهار کرد: توجه طرف مقابل را به نگرانی های مقام های کشورهای عربی و اسلامی، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی در مورد تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت خود به بیت المقدس جلب کردیم.
وی ادامه داد: به طرف آمریکایی متذکر شدیم که این اقدام (تصمیم ترامپ) بر مذاکرات برای اجرای طرح دو دولت (فلسطین و اسراییل) که دو کشور در صلح و امنیت در کنار یکدیگر بسر برند، خط بطلان می کشد.
لاوروف گفت: این طرح صلح در تصمیم های مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت منعکس شده و این قطعنامه ها ممکن است زیر سئوال روند.
وی افزود: دو طرف توافق کردند که تماس های بین دو کشور در سطح کارشناسان ادامه یابد تا بتوانیم رویکرد طرف آمریکایی را بهتر درک کنیم. در این وضعیت همچنین باید مشخص شود که در چارچوب گروه چهار میانجی گران بین المللی (شامل روسیه، آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا) چگونه باید به همکاری ادامه دهیم.
ترامپ روز چهارشنبه در سخنانی در کاخ سفید با یادآوری اینکه بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد، گفت: از وزارت خارجه می خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را آغاز کند. رئیس جمهوری آمریکا سپس فرمان اجرایی شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را امضا کرد.
به گزارش ایرنا، شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که «هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند».
شبد**اروپام*391**1379
انتشار دهنده: هادی افتخاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۲۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد

حسین ابراهیم طاها، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی می‌گوید که این سازمان به «تعامل خود در چارچوب رویکرد بشردوستانه و گفت‌وگوی سازنده» با طالبان ادامه می‌دهد.

طاها این اظهارات را در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا مطرح کرده است.

وی در این نشست از کشورهای عضو این سازمان نیز خواست تا از تلاش‌های بشردوستانه‌ برای افغانستان حمایت کنند.

سرمنشی سازمان همکاری‌های اسلامی گفت این سازمان به تلاش‌‌های خود برای کمک بشردوستانه و گفتگو با مقام‌های حاکم در افغانستان ادامه می‌دهد.

حسین ابراهیم طه در اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا از کشورهای عضو این سازمان خواست که از طریق صندوق امانت افغانستان تحت نظارت و مدیریت بانک توسعه اسلامی، سخاوتمندانه به این کشور کمک کنند.

این درحالیست که هیأتی از طالبان به ریاست عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه این گروه نیز در این نشست شرکت کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • توضیح دفتر نتانیاهو درباره بستن شبکه الجزیره
  • دلیل منع ورود پزشک فلسطینی به اروپا
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه/ افشای طرح بزرگ ترامپ برای پایان جنگ اوکراین
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • ترامپ به من گفت در مورد رابطه با «خانم بازیگر» حرفی نزنم
  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند
  • نشستی برای بررسی مسائل تامین آب شرب پایدار در شهر خضرآباد