Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@07:55:08 GMT

زخمه های تار مجید درخشانی در کنسرت گیلان

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۵۲۳۰۵

زخمه های تار مجید درخشانی در کنسرت گیلان

رشت - ایرنا - زخمه های تار مجید درخشانی در کنسرتی با عنوان موسیقی ایرانی به گیلان رسید و این آهنگساز و نوازنده‌ برجسته‌ تار کشورمان، در مجتمع فرهنگی - هنری خاتم‌الانبیاء رشت میزبان علاقمندان به هنر موسیقی ایرانی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این کنسرت، اشکان کمانگری به عنوان خواننده و نوازندگانی همچون شاهو عندلیبی نی، شهرام منظمی سنتور، امین گلستانی عود، مهرداد ناصحی کمانچه و قیچک، علیرضا دریایی کمانچه، شهاب آذین مهر تار، آرش عزیزی تار، کامران یعقوبی تمبک، سام خواجه وند دف حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این آهنگساز و نوازنده برجسته‌ تار هفته‌ گذشته در جنوب ایران با همراهی گروه موسیقی ارگان که از نوازندگان شهرهای جنوبی ایران هستند، کنسرت‌های غبار را اجرا و علاوه بر استقبال مخاطبان جنوب ایران، نشان تقدیر توسط فرماندار ماهشهر را دریافت کرد.
کنسرت موسیقی ایرانی به سرپرستی مجید درخشانی، 16 و 17 آذرماه جاری در دو سانس 19 و 21 در سالن شهید انصاری مجتمع فرهنگی خاتم الانبیاء رشت برگزار می شود.
آلبوم خروش با صدای مجتبی عسگری از آخرین آثار انتشار یافته درخشانی است؛ تصنیف سوختن با شعر هوشنگ ابتهاج، ساز و آواز با شعر هوشنگ ابتهاج، تصنیف مست شب رو با شعر مهرداد اوستا و حمید حاجی‌زاده، ساز و آواز با شعر هوشنگ ابتهاج، تصنیف آیینه‌ام با شعر علیرضا بدیع، ساز و آواز مثنوی با شعر مولوی، خروش، دونوازی یسنای و تار و تصنیف ناپیدا با شعر عطار نیشابوری تعدادی از قطعات آلبوم خروش که مجموعه‌ای از ارکستر زهی و سازهای سنتی ایرانی دیگر آثار مجید درخشانی است.
درخشانی از شاگردان محمدرضا لطفی و اعضای اولیه گروه شیداست. او آلبوم بچه‌ها بهار را با حسین علیزاده و آلبوم قاصدک را با صدای اخوان ثالث در دهه 1360 منتشر کرد. همچنین در سال 1375 محمدرضا شجریان را به عنوان آهنگساز و نوازنده تار در آلبوم در خیال همراهی کرد. او در سال 1384، پس از 21 سال، به ایران بازگشت و گروه خورشید را بنیان گذاشت و به همراه این گروه 15 کنسرت در تهران و شهرستان‌ها و چین و فرانسه انجام داد. همچنین آلبوم‌هایی چون من طربم، بیدار دلان، فصل باران، ترنجستان، از بودن و سرودن و آسمانه را منتشر کرد.
درخشانی در تابستان 1386 به همراه گروه خود و دو گروه از تاجیکستان و افغانستان، به مناسبت هشتصدمین سالگرد تولد مولانا، کنسرت‌هایی در یونسکو در پاریس اجرا کرد. او از سال 1385، محمدرضا شجریان و گروه آوا را در کنسرت‌های اروپا، آمریکا و ایران همراهی کرد. در این دوران دو اثر به نام‌های غوغای عشق‌بازان و کنسرت محمدرضا شجریان و گروه آوا اجرا و به بازار عرضه شدند.
خبرنگار:مرضیه ضامن** انتشاردهنده:کبیری
1881/2007

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۲۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین دیدار مجید با بی بی قبل از فوتش (فیلم)



منبع:پیج ghadimiyha

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خونه قصه‌های مجید بعد ۳۳ سال این شکلی شده ! (فیلم) تبریک روز معلم با قصه‌های مجید (فیلم) ببینید | گفتگوی دیدنی مرحوم کیومرث پوراحمد با بی‌بی قصه‌های مجید

دیگر خبرها

  • محمدحسین درخشانی: برای قهرمانی تا آخرین ثانیه می‌جنگیم
  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم
  • آخرین دیدار مجید با بی بی قبل از فوتش (فیلم)
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • واکنش یکی از عمو‌های فیتیله‌ای به اظهارات جنجالی عموقناد
  • اختلاف میان عمو‌های فیتیله‌ای با مجید قناد عمو قناد
  • بازیگری پوتین، ۲ عمارت و مسافران تایلند
  • درباره کنسرت‌های عصر گاهی بانوان و چند چالش
  • ویدیو/ مجید جلالی: برنامه ۱۴۱۴ فوتبال ایران را منتشر می‌کنیم
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی